פקטור\פתרון הולם לשאלון 806
מספר חתימות
עד כה נאספו: 106 חתימות.
|
לא מעט שמענו בחדשות על כך שהבגרות של תלמידי 5 יח"ל הייתה קשה מהרגיל ומעבר לרמה הנלמדת בכיתות.רוב תשומת הלב מופנית לשאלון 807 ,אך עם כל הכבוד,גם שאלון 806 היה קשה ולא הוגן. לא מספיק שמתמטיקה זה מקצוע מלחיץ,זה גם השאלון הראשון עם כמות החומר הגדולה ביותר ועם האחוז הגדול ביותר מבין השאלונים של 5 יחידות. אני לא יכול שלא להעלות את השאלה: מה המטרה האמיתית של מבחן הבגרות? התשובה המתבקשת היא "לבחון את רמת הידע שנרכש בכיתות" . לעומת זאת,רבים מבין הניגשים לשאלון 806 גילו שכנראה התשובה היא לא זו,כיוון שהבגרות הייתה קשה בכמה רמות מהרמה שנלמדת בבתי הספר.זה מרגיש כאילו מנסים להכשיל אותנו.נכון,זה לא שהפתיעו אותנו עם חומר חדש,ונכון,לא ציפינו לשאלון קל ולא מאתגר שכלית,אבל גם לא ציפינו לשאלון לא הוגן. כיצד הוא לא הוגן? אני וחברים רבים שלי יצאנו מהמבחן בתחושה נוראית,הרגשנו שלא ביטאנו את כל היכולות והידע שרכשנו במהלך השנים האינטנסביות בהם למדנו לבגרות. היינו בהלם מהמבחן ואם בדרך כלל אנשים מגישים לפני הזמן את המבחן,הפעם אף אחד לא יצא עד הדקה האחרונה.נוסף על כך,זה לא שיש כל כך הרבה תלמידים שלומדים מתמטיקה ברמת 5 יחידות,ואני יכול להגיד שאחרי שבנות דודות שלי ששנה הבאה עולות לכיתה י' שמעו שהשאלון היה כל כך קשה,הן נרתעו מהשאיפה שלהן ללמוד מתמטיקה ברמת 5 יח"ל. הרי זהו אינטרס גם של התלמידים וגם של המדינה שמספר התלמידים ב5 יחידות יהיה גבוה,אז איך בדיוק האינטרס הזה בא לידי ביטוי בשאלונים...?בכך שרק מקשים על תלמידי 5 יחידות יתר על המידה?זו איננה הדרך הנכונה.צריך לעודד את אותם תלמידים,שלא מוותרים לעצמם כשקשה ולא מרימים ידיים כשיש אתגר(לא שזה לא קורה בשאר רמות הלימוד)זה לא משנה על כמה הוגשנו,הבגרות לא נתנה לנו הזדמנות להוכיח את ידיעותינו ואת יכולותינו. הבגרות הזו מבחינתי,ומבחינת רבים אחרים,לא נתנה הזדמנות להוכיח את ההשקעה הרבה שלנו בלימודי המתמטיקה.הבחינה הייתה קשה ומכשילה(ולא שאני מפחד מכמה אתגרים!) ביחס למה שלמדנו בכיתה ולתירגולים בכיתה(שכללו למעלה מ-30 מבחני הכנה,מתכונות,הרבה שיעורי בית,מבחנים ובחנים).ולא רק התלמידים אומרים את זה,גם המורים לא חוסכים בביקורת,ואם גם להם היה קשה וגם הם מאמינים שהמבחן היה לא הוגן,אני חושב שיש משהו לקוי המערכת,ועלינו לפעול על מנת לתקנו. אנחנו לא מבקשים בחינה קלה,אנחנו מבקשים בחינה הוגנת,בחינה שתשקף את ההשקעה,את הידיעות ואת היכולות. אני רוצה לפנות לכל התלמידים שניגשו,אנא מכם,אל תוותרו,אל תשבו בצד.אל תזרקו שנים של השקעה,עבודה אינטנסיבית וקשה לפח!! קומו,והביעו את קולות המחאה . ביחד,אנחנו יכולים!חיתמו על העצומה שתשלח למשרד החינוך
ציר הזמן של העצומה
- 23/05/2013
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 22/05/2013
- העצומה נפתחה