בעיית גודשי התנועה בכבישי ישראל
מספר חתימות
1 |
|
100,000 | |
הגודש בכבישים הוא אחת הבעיות המרכזיות של מדינת ישראל ביחס למדינות מפותחות אחרות. ישראל סובלת מבעיית הגודש החמורה ביותר במדינות ה-OECD, ולפי התחזיות, כל עוד לא יינקטו צעדי מניעתיים להחרפת הבעיה, המצב רק יחמיר. התלות הרבה והגוברת של תושבי המדינה ברכבם הפרטי היא בעיקר תוצאה של רמת שירות ירודה של אמצעי התחבורה הציבורית. זו מתבטאת בתדירות נמוכה של קווי אוטובוסים ורכבות, בזמני נסיעה ארוכים הן באוטובוסים והן ברכבות, בהיעדר שילוביות מספקת בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים, ובנגישות נמוכה של תחנות לחלקים גדולים באוכלוסייה. מצב זה מונע משירות התחבורה הציבורית לשמש חלופה אמיתית לשימוש ברכב פרטי ומקבע את הצורך להשתמש ברכב הפרטי, למרות המפגעים הרבים ששימוש כזה יוצר.
אנו מאמינים כי הפתרון שיכול להביא לשיפור משמעותי בשירות שניתן לציבור הנוסעים הינו קביעת תוכנית שתביא לתמרוץ האוכלוסייה לשימוש יעיל בשירותי התחבורה הציבורית, תוכנית אשר תביא לשינוי בתפיסת הציבור את התחבורה הציבורית ותתרום להעדפתה על פני הרכב הפרטי, מה שיפחית משמעותית את הצפיפות בכבישים. לפי דעתנו, מערכת תחבורה ציבורית המשרה אמינות גבוהה, מבטיחה זמן המתנה קצר, מספקת אוטובוסים שאינם עומדים בפקקים וזמן הגעה סביר ליעד היא מערכת תחבורה ציבורית אטרקטיבית שהציבור ירצה להשתמש בה ואף יעדיף אותה על פני השימוש ברכב הפרטי, אשר עלות החזקתו ועלות הנסיעה בו יקרות יותר והוא מזיק יותר לסביבה. על מנת להשיג מטרות אלו, יש לפעול לשם עידוד ציבור האזרחים לשימוש בשירותי התחבורה הציבורית. את האמור לעיל יש להבהיר לציבור באמצעות קמפייני הסברה בכלי התקשורת אשר יפעלו לשם העלאת המודעות לחשיבות שבהעדפת התחבורה הציבורית ולסיכון הבריאותי שמחמיר עקב הפקקים
אנו מזמינים אתכם לחתום על העצומה ולשתף אותה בכל אמצעי העומד לרשותכם על מנת שנוכל להביא לשינוי במדיניות משרד התחבורה הקיימת כיום שעלולה להביא אותנו אל מציאות תחבורתית קשה אף יותר.