איסור שימוש בתוכנת הETEST תל חי

איסור שימוש בתוכנת הETEST תל חי

מספר חתימות

1,259
 
1,400  

אנו דורשים קיום זכויות עבורנו כסטודנטים במכללה. שימוש בתוכנה היא פגיעה בפרטיות וכן לא מאפשרת שיקוף אמיתי של הבנת החומר הנלמד. 

תוכנת הETEST וכל ההתנהלות של המכללה ממוקדת בלנסות למנוע העתקות יותר מאשר להיטיב עם הסטודנטים ולהנגיש להם את התנאים הבסיסיים לבחינה. אין שום תמיכה טכנית מצד המכללה, וזה תלוי מרצה בנוגע להקלות ולהתחשבות. המרצים עצמם לא מכירים את התוכנה ובטוחים בכך שמדור בחינות מטפל בתקלות שלנו ובדק אותה כמו שצריך. בסופו של דבר ההשלכות של התקלות נופלות אך ורק על הסטודנטים. 

אנו מבינים את החשש של המכללה מפני העתקות אך במעשיה היא מעבירה לנו תחושה שבה כולנו מונעים מתוך רצון לרמאות, שאין לה אמון בסטודנטים שלה ובאופן מובהק בוחרת להשתמש בכל האמצעים שניתנים לרשותה מבלי רגישות לרמיסת זכויות בסיסיות שלנו בתור סטודנטים. הזכות להבחן בכבוד.במקום לצאת מנקודת הנחה שרובנו הגדול למדו למבחן ורוצים להבחן בצורה שתשקף את הבנתו ולא את הלחץ הנובע מהמצב.
עצוב לנו שהמכללה מתנהלת בצורה הזו ובוחרת לשים עדיפות להמנעות מהעתקות יותר מאשר מתן מענה לסטודנטים שלמדו והשקיעו לאורך הסמסטר וכעת לא זוכים לתנאים בסיסיים להבחנות מכבדת. המכללה בוחרת באופן מוצהר להתייחס אלינו כתלמידי תיכון שהוכרחו להבחן לבגרויות יותר מאשר סטודנטים בוגרים שבחרו לללמוד ולהעשיר את עצמם.
 
כמו כן מספר רב של מרצי המכללה מביעים התנגדות לשימוש בתוכנה בשל קשיים רבים לדוגמה קושי בהעברת דרך הלמידה הרצויה בהתאם לרמה בה ציפו לבחון את הסטודנטים, קושי בצירוף נספחים ובשימוש בתוכנות עזר הנדרשות להכללת החומר הנלמד.
__________________________________________________________________

להלן חלק מהתקלות שתוארו לגבי התוכנה ממבחני עבר ועשויות לקרות גם במבחנים הקרובים:

- חוסר התאמה מוחלט בין תירגולי הדמו (שעבדו נפלא, שבועיים לפני הבחינה וגם ערב לפני הבחינה) לבין מה שקרה בבחינה בפועל.

הופעה של מסך לבן ללא אפשרות להתקדם

- לחיצה על מקשים על מנת להתקדם בתהליך האימות ללא תגובה של התכנה

- מודעה קופצת על תכנות שפועלות ברקע ומונעות את השימוש בתכנה ולאחר מספר בדיקות וניסיונות לסגור את כל התכנות במחשב, המודעה החוסמת ממשיכה להופיע ואין אפשרות להתקדם

- התוכנה לעתים נמחקת מעצמה, מה שמצריך להוריד את התוכנה בסמוך למבחן. כל זה גורם ללחץ נפשי מיותר ובעיקר בזבוז של זמן.

- תגובה איטית של התכנה לכל הפעולות המתבצעות, סרבול.

- הסימון על הטקסט לא פעל כשורה: איטיות רבה בפעולות, ההחלפה בין הצבעים לא פעלה.

- שאלות הופיעו בכתב קטן מאוד שדרש מאמץ על מנת לקרוא, והגביר את החשש לעשות תנועות חדות שהתכנה תתייחס אליהן כחריגות, ללא אפשרות להגדיל את הטקסט.

- הופעה של הודעה על בעיה בשמירת הבחינה בזמן ההגשה.

- הודעות המרצה והמשגיח קפצו על המסך המלא ללא אפשרות בחירה ופגעו ביכולת הריכוז.

לגבי בעלי ההתאמות:

- זכאים להשמעה ראו שהזכאות מופיעה, אך ההשמעה לא פעלה ועשו את הבחינה ללא ההתאמה.

- ההשמעה חזרה על עצמה ללא הפסקה וללא הצלחה לעצור את זה.

- מהירות הדיבור בהשמעה שפעלה היה גבוהה מהרגיל והקשתה מאוד על ההבנה.

בנוסף לכל זה לא הייתה תמיכה מצד המכללה על אף ההבטחה שיינתן מענה תמיכה טכנית לאורך המבחן ולפניו:

- מענה מהתמיכה הטכנית הגיע אחרי המתנה ארוכה מאוד בכל מספריי הטלפון ובוואטסאפ. משמעות הדבר היא עוגמת נפש, איחור בכניסה למבחן שאינו באשמת הסטודנטים, והזמן שנגזל בהמתנה לעזרה טכנית לא הוחזר למרבית הנבחנים כשנכנסו לבחינה. כמו כן ישנם סטודנטים שלא הצליחו להכנס לבחינה ולא נבחנו עקב כך.

- מענה מהמשגיח הגיע אחרי המתנה ארוכה, גם לפניות בבקשה ללכת להתפנות. בקשה ליציאה לשירותים צריכה להיענות במהירות- חוסר המענה הותיר סטודנטים בתחושה לחוצה ללא יכולת לקום לשירותים במשך זמן רב, וגזל מיכולת הריכוז.

__________________________________________________________________

מעבר לתקלות המפורטות, התוכנה רגישה לתזוזות ורעשים חיצוניים שאינם בשליטת הסטודנט ואוטומטית מעלה לוועדת משמעת ללא סימוכין וודאיים וללא יכולת ערעור.

אין התחשבות בהורים לילדים במשפחה ובדירות שותפים/ צמודות לדירות אחרות ומאלצת את הסטודנט לבקש מסובביו להתפנות עם חשש תמידי למשהו שאיננו בשליטתו.

תל חי הינה בין המכללות הבודדות בארץ המתעקשות על שימוש בתוכנת הETEST.בימים אלו חברי כנסת רבים נלחמים על איסור גורף בשימוש בתוכנה בשל ההבנה כי התוכנה גורעת יותר מאשר מיטיבה עם הסטודנטים ואין סיבה שיהיו פערים בשיטות הבחינה בין המכללות והאוניברסיטאות.

בעקבות התקלות הרבות שצוינו במכתבנו וחוסר היכולת של המערכת להתמודד איתן ולאפשר לסטודנטים תנאים ראויים להיבחנות בתכנה, אנו דורשים לעצור את השימוש בתכנת האיטסט לאלתר, ולחשוב כיצד ניתן להתייחס לנבחנים שביצעו מבחנים באמצעותה בתנאים לא ראויים.

 ___________________________________________________________________

מצורף להלן פוסט של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית מתאריך ה24/01:

***שימו לב לעמדת הרשות להגנת הפרטיות בנושא ההיבחנות מרחוק***
המעבר ללמידה והיבחנות מקוונת, הביאו אתגרים רבים, אליהם המוסדות נדרשו להיענות.
אנחנו כמובן מבינים את הצורך ותומכים בשמירה על טוהר הבחינות אך מנגד, אנחנו דורשים מהמוסדות לשמור על הזכות שלנו לפרטיות ע"פ חוק הגנת הפרטיות, להגן על המידע האישי שלנו ולמלא את הזכויות האקדמיות שלנו.
הגענו לאקדמיה כדי ללמוד ולהתפתח, אנחנו לא רמאים/ות ולא שקרנים/ות, גם אם תרבות ההעתקות קיימת - היא לא זאת שצריכה לקבוע את אמות המידה במערכת ההשכלה הגבוהה.
כמו כן, הרצון לשמור על טוהר הבחינות לא יכול להתעלות על זכויות האזרח, האדם והסטודנטים/ות שעומדים לצדנו ואנחנו לא נוותר על כך - יש למצוא מתווים ופתרונות מאוזנים שלא דורסים אותנו!
אחרי עבודה מעמיקה של הרשות להגנת הפרטיות ויחד עם ההתייחסויות שהעברנו אליהם, כעת יצא מסמך הנחיות שמבהיר מה הזכויות שלנו ואיך ראוי שהמוסדות יפעלו בכדי לעמוד בחוק וכדי לשמור על המידע האישי שלנו.
שימו לב! אלו עיקרי הדברים:
סעיפים 12-15: הסיכונים לפרטיות הנבחנים מרחוק:
אמצעים לשמירה על טוהר הבחינה הינם בעלי פוטנציאל לאיסוף מידע אישי רב ולכן, השימוש עלול להוביל לפגיעה קשה בפרטיות הנבחנים.
סעיפים 17 ו-19: השיקולים בעת בחירת מתכונת הבחינה:
בשל ההשפעה המשמעותית על הפרטיות מומלץ לשקול האם קיימת חלופה אחרת שתאפשר לקבוע כי הנבחן עמד בחובות הקורס ומתן ציון מבלי לקיימה במתכונת של בחינה מרחוק הכוללת אמצעים טכנולוגיים. במסגרת קבלת ההחלטות של המוסד יש לבחור את האמצעי המידתי ביותר, באופן שלא ימנע בפועל מהנבחן להיבחן, ושפגיעתו בפרטיות הנבחן תהיה מינימלית.
סעיפים 23-31: הבסיס החוקי לקיום מבחנים מרחוק תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים:
עיקרון ההסכמה וחובת הגילוי – בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות כדי שאיסוף מידע יהיה חוקי, יש לקבל את הסכמת נושא המידע. כלומר, ניתן להשתמש באמצעים הטכנולוגיים רק אם הנבחן אישר זאת.
כדי שההסכמה תהיה תקפה עליה להיות הסכמה חופשית ומדעת. בשל פערי הכוחות בין הנבחן למוסד האקדמי, משמעות הדבר היא כי על המוסד לאפשר לנבחן לסרב להיבחן במתכונת של בחינה מרחוק שנעשה בה שימוש באמצעים לשמירה על טוהר הבחינה, מבלי שהסירוב יהיה כרוך בפגיעה בזכויותיו.
חשוב לנו שתדעו שבעקבות מהלכים קודמים שהובלנו מהסמסטר הקודם יחד עם האגודות המקומיות, לרבות פעילות תקשורתית, שליחת ניירות עמדה ופגישות רבות, רבים מהמוסדות בחרו להפסיק את השימוש בתוכנות טכנולוגיות לצורך ההיבחנות והצליחו להעמיד תקופת מבחנים מלאה ללא ספקים חיצוניים.
כרגע מדובר בכ-30 מוסדות שלא משתמשים באמצעים חיצוניים לעומת כ-10 מוסדות שמתעקשים לפעול בדרך הזו למרות ההתנגדות הרחבה מצד הסטודנטים/ות. רוצה לדעת איפה המוסד שלך עומד ביחס לכל השאר? כנס/י לכאן >> http://bit.ly/39eEPFs
 
מחר נביא את הנושא החשוב הזה ונושאים חשובים אחרים סביב תקופת המבחנים לועדת החינוך בכנסת.
לקריאת מסמך ההנחיות המלא >> http://bit.ly/3ocsTbr
 
על ההיבחנות מרחוק בתקשורת:
ראיון של יולי הלל, סיו"ר ההתאחדות, בכאן11 >> http://bit.ly/2Y8J1A3
 
כתבה בהארץ >> http://bit.ly/2Mc4aH2
 
כתבה בווינט >> http://bit.ly/3p2ZkKF
 

 __________________________________________________________

עדכון מה25.01.21- כינוס ועדת החינוך, התרבות והספורט. ח"כ מנתגדים לשימוש בתוכנה.

חברת ועדת החינוך ויו"ר השדולה למען ההשכלה הגבוהה והסטודנטים, ח"כ קטי שטרית:

הבוקר דנו בוועדת החינוך במאבק של הסטודנטים נגד המכללות והאוניברסיטאות, שמחייבות אותם להתקין תוכנות פולשניות בזמן הבחינה. הצגתי את הטענות העיקריות שבגינן יש לחדול משימוש בתוכנת טומקס, ואף גייסתי את כללו חברי ועדת החינוך כדי שתצא אמירה אחידה נגד התוכנה.

הוועדה דורשת מהמכללות והאוניברסיטאות, שעדיין משתמשות בטומקס, לחדול מהשימוש בה ולעבור לחלופות ששומרות על טוהר הבחינות ופרטיות הסטודנטים. סיכמנו כל חברי הוועדה שלא נרפה מהעניין ונכנס את הוועדה פעם נוספת כדי לעקוב אחר הנעשה.צפו בדברים שאמרתי בדיון>>>https://www.facebook.com/1386999648212188/posts/2629817560597051/לאינסטגרם>>>https://www.instagram.com/tv/CKd11HhndsB/?igshid=5uxgn79lusw___________________________________________________________________

קישור לסקר לגבי תחושות הסטודנטים והמרצים בנוגע להבחנות במערכת האי-טסט-

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc3SHo2B4i8JmXDqqCtRkx4vfj5DEagKd39sIIY2o4KCagfBQ/viewform?usp=pp_url 

אנו מעוניינים לשקף בצורה מובהקת את נתוני התחושות של הסטודנטים והמרצים לגבי השימוש בתוכנת האי-טסט בצורה מהימנה כמה שניתן (כולל דיוק בנתוני הפגיעה ופירוט התקלות האישיות).אנו מאמינים כי באמצעות שיתוף פעולה של כולם (תומכי או מתנגדי השימוש בתוכנה) נוכל להתבונן בתמונה המלאה בכללותה.נשמח שכל אחד מכם ימלא סקר קצרצר של מספר דקות ויתרום את חלקו לשיקוף המציאות.

ההשפעה שלכם חשובה. כמה שיותר מענים= דיוק ואמינות גבוהים יותר.הפיצו לכמה שיותר סטודנטים ומרצים!!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

26/01/2021
העצומה השיגה 1,000 חתימות!
25/01/2021
העצומה השיגה 500 חתימות!
25/01/2021
העצומה נפתחה