ביטול נתיב שיתופי בכביש החוף
מספר חתימות
0 |
|
10,000 | |
פורסם בתאריך: 12/04/2021
12.4.21
לכבוד: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, הגב' מירי רגב
הנדון: בקשה לביטול נתיב 2+ בכביש החוף
באוקטובר 2019 החליט שר התחבורה דאז, בצלאל סמוטריץ על הקצאת נתיב תחבורה ימני בכביש החוף החל ממחלף נתניה, לטובת תחבורה ציבורית ומכוניות בהם לפחות 2 נוסעים.
כנוסעת ברכב עם נוסע נוסף באופן קבוע בכביש החוף לכיוון צפון, אני חווה עליה בזמן ההגעה שלי לעבודה מאז שינוי זה.
- הקצאת הנתיב שמתחיל ממחלף נתניה בשילוב מסה של מכוניות שיוצאות בו זמנית מנתניה לכיוון צפון ונאלצות לחלוף על 2 נתיבים בו זמנית על מנת להשתלב בתנועה, גורמת להאטה גדולה עד לכמעט עצירה לכלל המכוניות המגיעות מצפון בשעות הבוקר.
הפקק מתחיל עוד ממחלף ינאי ומשפיע גם על מכוניות המסיעות 2 נוסעים ומעלה ומסתיים במחלף נטר. כך יוצא שגם אם המכוניות האלו "מרוויחות" זמן נסיעה בנתיב, הרי שיוצא שכרן בהפסדן, שכן הם "מפסידות" את הזמן בפקק שנוצר לפני מחלף נתניה.
כמו כן, נוסעים הצריכים לצאת במחלף נתניה ולא "נהנים" מהנתיב, מבזבזים עוד יותר זמן נסיעה מאז הוספת הנתיב. שכן, הם נאלצים לבזבז את זמן הפקק שנוצר עד מחלף נתניה.
- בהמשך למה שנאמר בסעיף 1 , היוצאים ממחלף נתניה לכיוון צפון נאלצים, תוך סיכון גדול, לחלוף מעל 2 נתיבים על מנת להשתלב בתנועה וזאת תוך זמן קצר על מנת לא לנסוע בתוך הנתיב השיתופי. מכוניות אלו נאלצות לעצור לעיתים בתוך הנתיב ולפקוק מכוניות הנוסעות מאחוריהן, על מנת להשתלב בביטחה בנתיב הרגיל.
- אם נסכם את הזמן שנוצר בעמידה בפקק לפני מחלף נתניה + הזמן שחסכו מכוניות בנתיב השיתופי נראה שמכוניות עם 2 נוסעים ומעלה לא הרוויחו כלום. אשמח אם תשתפו לכלל הציבור את הנתונים שמראים את הזמן הכולל שלקח למכוניות להגיע לנתניה ולמחלף פולג לעומת הזמן שלקח לפני הפעלת הנתיב. האם בסה"כ המכונית נוסעת עכשיו פחות זמן מבעבר?
- לסיכום – הנתיב השיתופי בכביש החוף גם מסוכן מבחינה בטיחותית וגם לא רק שאינו חוסך בזמן נסיעה אלא מעלה את הזמן. אשמח אם תפעלי בדחיפות לביטול הנתיב השיתופי באופן מיידי.