עצומה כנגד הרעת תנאי לימודים בפקולטה למשפטים בק. האקדמית אונו
מספר חתימות
129 |
|
50 | |
24.09.17
לכבוד: הקריה האקדמית אונו
ד"ר אלעד פינקלשטיין, סגן הדיקן הפקולטה למשפטים.
העתקים:
מר יובל אלבשן,דיקן הפקולטה למשפטים הקריה האקדמית אונו.
מר אורי אלדר, יו"ר אגודת הסטודנטים הקריה האקדמית אונו.
מר גל בוזיקובסקי, סגן יו"ר אגודת הסטודנטים.
דקנית הסטודנטים הקריה האקדמית אונו.
אגודת הסטודנטים
באמצעות דוא"ל לכל הנמענים לעיל.
מבלי לפגוע בזכויות.
הנושא: הרעת תנאי לימודים, הפרת הבטחות, שינוי תנאים ללא הודעה
שלום רב,
בשם מסלול לימודי ערב (ד' + ו') בפקולטה למשפטים ,הרינו להעלות על הכתב הטענות הבאות:
- הרעת תנאי הלימודים. שינוי ימי הלימודים באופן חד צדדי ,ללא התראה מוקדמת, ללא הודעה רשמית.
בבואנו להירשם ללימודים, ככל צרכן אחר ביצענו השוואות בין המכללות המציעות לימודי משפטים. ובכל מכללה, בדקנו והשווינו את היתרונות והחסרונות, כל אחד על פי דרישותיו, ציפיותיו וכו'. לרוב הכיתה, חשוב היה בעיקר מספר תנאים: מס' ימי לימוד, נוכחות חובה - כן אן לאו, תנאי הלימודים, תנאי המבחנים, דהיינו מבחן בצירוף חומר עזר (A4) הכיתה ושעות הלימודים. העיקר בדרישותינו, כובד המשקל והתרומה המרבית להכרעה היו ועודם, מס' ימי הלימוד המינימלי דהיינו, שני ימי לימוד וכניסה למבחנים עם דף עזר. דא עקא, בתום שנת לימודים ראשונה, כאשר אנו "שבויים" של המכללה, מגלים אנו להפתעתנו, לא למותר לציין, בעצמנו ללא כל הודעה רשמית מאת המכללה ו/או הפקולטה למשפטים, כי מספר ימי הלימודים שונה וגדל לשלושה ימי לימוד וחומר העזר נאסר על חלק מהתלמידים.
למען הסר ספק, ומפאת חשיבות העניין ולשם הבהרה, נעלה על הכתב, מה שינוי זה דורש מבחינתנו:
- עזיבה מוקדמת מהעבודה: מעבר ליום ד', יום נוסף בו עלינו לצאת מוקדם יותר מהעבודה. עזיבה מוקדמת ממקום העבודה לא מסתכמת רק בכך, פשוטו כמשמעו, אלא בהצטברות חומר עבודה שעלינו לטפל בו, לחץ נוסף על כתפינו מעבר לנדרש, השלמת שעות העבודה בימים אחרים (דבר זה כשלעצמו גוזל מאתנו זמן נוסף ללימודים אישיים, לבילוי עם המשפחה, לסידורים אישיים ולחיים בכללם). לא למותר לציין כי, שינוי זה מסכן את משרתנו ופרנסתנו כעת. גמישות במקום העבודה, מסתמכת בעיקר על טוב ליבו של המעסיק, לא זה המקום בו אנו רוצים להיות.
- בזבוז משאבים כלכליים: בכדי להגיע למכללה ליום לימודים נוסף, עלינו להגיע למכללה. כלומר, נסיעה נוספת אל המכללה. המשמעות היא תוספת כסף לדלק. לא למותר לציין, כי ישנם תלמידים המתגוררים בבאר שבע, ירושלים, מיתר, חיפה, אשקלון, ועוד ישובים צפוניים ודרומיים . כלומר מרחקי נסיעה לא מבוטלים כלל.
מעבר לכספי הנסיעה, יום לימודים נוסף כרוך, בבזבוז כספים נוספים בקפיטריה (מה לעשות חייבים לאכול ולשתות קפה), עבור טיפול והשגחה על הילדים וכיו"ב.
- תיאום ולוגיסטיקה נוספים בלתי מתוכננים: מבעלי המשפחות, נדרש בנוסף לתאם עם בני זוגם (הנוכחיים והקודמים) לתאם יום לימודים נוסף, שלא נלקח בחשבון בבואנו להירשם ללימודים. שיקול שכזה יכול היה להיות משמעותי בבואנו לבחור את מוסד הלימודים אליו אנו נרשמים. כעת הקריה האקדמית אונו, כופה עלינו לעסוק בו. לנהל מו"מ נוסף, לפגוע גם בעבודה של בן/בת הזוג אשר עליהם ירבוץ נטל זה.
החלטה חד צדדית זו, כשנעשית כשאנו הסטודנטים שכבר רשומים ולומדים במכללה פוגעת בזכות הקניין שלנו ושל בני משפחותינו, פוגעת בזכות חופש העיסוק שלנו ושל משפחותינו, פוגעת בכבודנו, כשאנו מרגישים מרומים ופתיים.
זה המקום לציין כי הובאה לידיעתנו העובדה, כי זוהי דרישה של המל"ג. ראוי לציין כי לאחר בדיקה שערכנו בעניין, הוברר לנו כי תנאי המל"ג לא השתנו כלל וככל ואלו לא תנאים חדשים או נוספים.
מה שמוביל אותנו להרגיש מרומים. האם זו הונאה? האם בידיעה כי אלו התנאים בחרתם להונות, לרמות, להסתיר, ולעטות ערפל בפנינו?
נודה באמת, בחרנו במכללה זו, הקריה האקדמית אונו, בעיקר לאחר שהובהר והובטח לנו כי משך הלימודים הוא יומיים בשבוע. לא בשל שכר הלימודים, הרי הוא כמעט זהה בכל המכללות, לא בגלל המוניטין, כי להבנתי המוניטין כרגע אינו חיובי או יוקרתי, לא בשל הערך המוסף, כי נכון לסוף שנת הלימודים הראשונה, לא מצאנו ערך מוסף במכללה זו, אלא בשל ההבטחה וההבנה, שנלמד יומיים בשבוע.
בחרנו "להקריב" את יום שישי, בכל שבוע (כמעט) למשך שלוש וחצי השנים הקרובות, יום שנועד לסידורים לאתנחתא לבילוי ומנוחה ללימודים מהסיבה הפשוטה, עזיבה מוקמת ממקום העבודה פעמיים בשבוע היא בלתי אפשרית עבורנו.
- הפליה וחוסר אחידות: חוסר אחידות ברמת הלימודים, בחומר הנלמד, ברמת המבחנים וכפועל יוצא פגיעה בציונים. כל מרצה בוחר ללמד את מה שנוח לו ללמד, את מה שנכון בעיניו ללמד, או מה שקרוב לליבו. כך נוצרת חוסר אחידות. מבדיקה עם תלמידים במסלולים שונים אנו מגלים כי הם למדו חומר נוסף שהמרצה שלנו לא הספיק/ה, או שלא למדו חומר מסוים שאנו כן. מה שמעיד על רמת הלימודים.
לעניין ההפליה, הובא לידיעתנו כי חלק מהמסלולים והכיתות מורשים להיכנס עם חומר עזר, A4, או חומר פתוח באותם המבחנים שלנו נמסר כי הם מבחנים בחומר סגור. מה שאומר כי אנו נפגעים מהפליה זו. עלינו אסרו שימוש בחומרי עזר כשלתלמידים אחרים הותר. מצב זה מעניק להם יתרון עלינו וסיכוי גבוה יותר לציון גבוה יותר במבחן. כמו כן, חומר עזר שכזה מפחית את זמן ההכנה לכל מבחן. כלומר, לא רק שיש להם יתרון בציון, הם גם צריכים להשקיע פחות זמן להכנה למבחן.
שלילת זכות ערעור על ציון לעבודה אישית. על פי חוק זכויות סטודנטים, כל סטודנט רשאי לערער על ציון לעבודת הגשה. זכות זו נשללה מתלמידי הקריה האקדמית אונו. אנו יכולים רק לשער מהי הסיבה בעטיה המכללה שוללת מאתנו זכות זו והסיבה היא לא הרצון להעניק לנו חווית לימודים טובה יותר, ככל הנראה היא עומס התלמידים בכל כיתה. אם לא כך הדבר, נשמח לדעת מהו ההיגיון מאחורי חוסר ההיגיון.
- תנאי הלימודים והמבחנים: ברור מאליו, כי אחד התנאים לקיום מבחנים ולימודים תקינים הוא סביבה שקטה. כמה הופתענו לגלות, כי בעת קיום המבחנים, נערכות מסיבות ברחביי המכללה סמוך לכיתות המבחנים. כמובן שהמסיבות מאושרות ומתוכננות מראש ובליווי מוסיקה רועשת, אין ספור אנשים וגירויים המפריעים לסביבת לימודים ומבחנים תקינה.
- שפני מעבדה: אנו מבינים כי מעת לעת, נדרש לשנות דברים מסוימים. על מנת להיטיב עם התלמידים, להעמיק הידע ועוד. אך אנו חייבים לציין כי אנו מרגישים כמו שפני ניסוי. אנו מרגישים בעיצומו של תהליך של ניסוי וטעיה. כל כך הרבה שינויים נעשו בשנה האחרונה הגורמים לנו לתהות ומשאירים אותנו תמוהים והמומים. שינוי בצורת הבחינה, שינוי בדרכי הלימוד, שינוי במקצועות הלימוד ועוד שינוים קטנים כגדולים. כאמור, אנו נותרנו לתהות האם אתם יודעים מה מוטל על הכף? האם אתם מבינים את המשמעויות עבורנו? האם אתם מבינים כי אנו הנפגעים העיקריים?
- מתרגלים ומרצים לא מקצועיים: מבלי לנקוב בשמות, עלינו לציין כי ישנם מתרגלים אשר מגיעים לכיתה לא מוכנים, מבלי לשלוט בחומר. כמו כן, ישנם מתרגלים אשר לא מותרים לנו לשאול שאלות. האם לא עבור זה נועד התרגול? האם הסיבה שבעטיה מונעים מאתנו לשאול שאלות היא כי המתרגל חושש מחוסר הידע שלו?
לעניין המרצים, כאנשים בוגרים ומקצועיים כל אחד בתחומו אנו יודעים כי לעתים אדם אחד יכול להיות מאוד מקצועי בתחום שלו, אך כשנבקש מאדם זה להעביר הדרכה או שיעור, המקצועיות שלו לא תתרום לדרך הלימוד. ישנם אנשים מאוד מקצועיים אך זה לא הופך אותם למורים טובים.
- כעת, טוענת המכללה, כי התרגול מתקיים במקום התגבורים. אנו מבינים כי בעיניכם אנו חבורת ילדים, שאם תקראו למשהו בשם אחר גם אנו נעשה כך. התרגול הוא אינו תגבור!!!!!!! התרגול הוא חלק ממסלול הלימודים. התגבור נועד לתגבר את שיעורי המרצה והמתרגל והוא אינו קבוע לאורך הסמסטר!
- לסיכום, אנו מבקשים כי המכללה תקיים את החוזה הקיים בינינו, לשנות בחזרה את ימי הלימוד, למנוע הפליה ולהחזיר את הנוהג של דף העזר, זכות השמורה לחלק מן הסטודנטים, להתייחס בכבוד אל הסטודנטים הבאים אל פתחה של המכללה ובעיקר לקיים הבטחות.
אנו רואים במעשים אלו הפרה חמורה בחוזה שבין המכללה ובנינו. הפרה בוטה של כל ההבטחות טרם ההרשמה. אנו רואים בהתנהגות המכללה פסולה ובלתי הוגנת, ובעיקר, נגועה בחוסר תום לב.
אנו מתכוונים לפנות לגורם רשמי ומוסמך כדי שיבדוק את חוקיות מעשיכם והתנהלות זו.
מפאת חוסר הזמן עד לפתחה של שנת הלימודים הקרבה, נבקש את התייחסותכם למכתב זה בהקדם האפשרי ולא יאוחר מיום ה 01.10.17.
בברכה,
תלמידי הפקולטה למשפטים מסלול ד' + ו'.
ציר הזמן של העצומה
- 25/09/2017
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 24/09/2017
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 24/09/2017
- העצומה נפתחה