הישתלמויות אופק חדש- לא רק בפסגות

הישתלמויות אופק חדש- לא רק בפסגות

מספר חתימות

5
 
20,000  
פורסם בתאריך: 03/06/2010
 

הסתדרות המורים דנה עם משרד החינוך בנושא הרכב התכנים של השעות לפיתוח מקצועי. כאשר יושגו סיכומים, הדבר יובא לידיעת המורים.הבתנם? ואנחנו נהיה חייבים לקבל את הדברים, כי הרי חתמנו על חוזה!! ומתי נדע? יש להם זמן!! בדיוק כמו עם הקידום בדרגות!! המורים אינם יודעים באמת מהם הקריטריונים לקידום בדרגות באופק חדש. אין שקיפות ולרוב, אין תשובות ברורות!! ישנם מורים שהם שנה שלישית באופק חדש ומתחילת השנה היו אמורים לקבל קידום בדרגה - אך טרם!! ותשובות?? אין!! הם פנו לה. המורים וכתבו מכתבים למשרד, פעם לכוח אדם ופעם לגזברות ואין תשובות!! אנחנו הרי תמיד האחרונים לדעת. הקידום נעשה כאשר מחויבים בהשתלמויות,  אבל – עד עתה היה חופש יחסי להשתלם במקומות שונים, כולל מוסדות אקדמאיים או אחרים.כעת המורה נכנס לסד של השתלמויות – רק ב 'פסגה', רק 60 שעות בשנה ,לא ניתן לצבור שעות השתלמות לשנה אחרי. לחילופין אם עשית השתלמות קטנה מ 60 שעות היא לא נחשבת ולכן נפגע הקידום, שלא לדבר על כך שיורד העניין בהשתלמויות מעצם חוסר הגיוון. השנה, השתלמתי בשתי השתלמויות שהתקיימו בפסגה בעיר מגורי. לדעתי ההשתלמויות בפסג"ה מועברות ברמה נמוכה. מורים מגיעים להשתלמויות מתוך כורח הנסיבות ולא מתוך עניין אמיתי!! הם נאלצים להתאים את ההשתלמות יותר לפי קריטריונים של : זמן פנוי וקידום בדרגה. לעיתים ביה"ס הו זה שמחליט עבורם. הלו"ז משתנה בדקה האחרונה ואז הם נאלצים "לסתום חור" בעוד השתלמות שלא ממש מעניינת אותם. כאשר הם רוצים להרחיב את ידיעותיהם בנושא שמעניין אותם- הם נתקלים בתשובה: זה לא מוכר לאופק חדש! למה?? הרי באנו להיות מורים מתוך רצון להוביל תפיסה של שיוויון הזדמנויות ומתן מענה לצורכי הפרט!! מה עם הצרכים שלנו?? וכאן הכוונה להשתלמויות במכללות להוראה, ולא לשיעורי מקרמה וגינון לפי שיטת ה "פנג שוואי". מדוע לא להכיר בהשתלמויות אלו?? התשובה ברורה !! כי אם משרד החינוך מכיר בהשתלמויות אלו- זה עולה לו כסף!! והרבה כסף!! כי השתלמות כזו, שמעביר דר" ואו פרופסור- אכן עולה הרבה כסף. המשרד מעדיף להשתמש בסגל ההוראה שלו, אשר רבים ממנו הגיעו למעמדם מתוך מתן עדיפות על סמך היכרות אישית סגירת קומבינות ופרוטקציות. וככה זה נראה!! ההשתלמויות בפסגות ובמתי"אות נראות בדיוק כמו מקרמה- וכזה שנבנה טלאי על גבי טלאי,עם רעיון מרכזי אולי, אבל, אם נחזור רגע לשיעור מקרמה, זה כאילו מישהו סורג והשני יושב מולו ומתיר את קשריו אין רצף וזה נראה כמו ניחוש של המרצה! הן טפלות ורוב המורים אינם מבינים בדיוק מה קורה בהשתלמות הזו. הסילבוס הרי נבנה יחד עם ההשתלמות והקריטריונים לסיום ההשתלמות לרוב נראים כ "שליפה מהמותן". אנחנו רוצים לפתוח את האפשרות ללמוד במכללות לעובדי הוראה ושהשתלמויות אלו תהיינה מוכרות לאופק חדש. כי אם משרד החינוך פותח "כיתות התנהגותיות" בחמש שנים האחרונות והמורה שמחנכת את הכתה הזו, רוצה להשתלם בתחום , זו זכותה!! מעבר לזה שחובתו של המשרד לספק לה את המענה לזה - זכותה לבחור- היכן ומתי!! על המשרד לסבסד עבורה את הלימודים וההתמחות בכל מקום שתבחר!! אז כשמאשימים את המורים במצב החינוך, כדאי להסתכל פנימה אל תוככי המתרחש במשרד החינוך!!הם מנותקים ממה שקורה בבתי הספר- יושבים במגדל השן ובונים נדבך על נדבך את החינוך הפרטי ומפתחים את מנגנון ההרס העצמי של עצמם ולא מעבר לכך!! תפסיקו לזלזל במורים הנמצאים בשטח!! תפסיקו לגבש תוכניות הזויות ולהעיק בעוד טופס ועוד תוכנית של מה שיוצא ממנה בסופו של דבר זה "עוד טופס למלא". האלימות בבתי הספר גועשת וזו תוצאה של העובדה שקצצתם למורים את הידיים ואת הרגליים. היום מורה הרי "זו לא קריירה"- מדבריו של גדעון סער. אדוני השר, יש כזה דבר שנקרא- אפקט פגמליון בחינוך- מדבריך משתמע, כי אינך מאמין במורים של המשרד -  אז, ככל שאתה מבטא חוסר מסוגלות שלנו ומנמיך ציפיות- כך, אתה תוריד את ההישגים שלנו. זה גם מה שקורה בכיתות אגב. מה גם, שמורים מתמודדים עם תלמידי קצה רב בעייתיים,טפסים, תיעודים, טבלאות, תוכניות לפיקוח,טלפונים וויכוחים עם הורים ומבחני מפמ"ר -דהיינו הישגים!! המורה הפך להיות דמות שהיראה והכבוד כלפיה נעלמו כלא היו!! .זה יקרא חינוך???

נמאס כבר מכל מיני אנשים, שיושבים על כיסא מסתובב במשרד המהודר וטוענים שהם יודעים מה טוב לחינוך, כאשר כל הטענות שלהם באות להצדיק את קיומם בתפקיד שהם נושאים. הם אינם מבינים מה באמת החינוך צריך ונראה שזה גם לא ממש מעניין אותם. מקומם לראות כיצד דעתם, של מי שלא עוסקים בחינוך הלכה למעשה, מתקבלת ועלולה לקבוע גורלות של ילדים ומורים ובגדול ובאמת את גורל עתידינו.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו