מעבר ללמידה פרונטלית בשנה

אין תמונה

מספר חתימות

עד כה נאספו: 111 חתימות.

בס"ד

לכבוד: הנהלת מכללת אורות ישראל

הנדון: מעבר ללמידה פרונטלית בשנה"ל תשפ"ב.

ראשית, אנו רוצות להודות לכם על הלמידה בשנה החולפת, ניכר כי הושקעו מאמצים ורצון טוב להפוך את הלמידה בשנה מאתגרת כ"כ ללמידה אפקטיבית ומועילה. שנית, באנו בשורות אלו לבקש שיקול דעת מחודש לגבי אופי הלמידה בשנה הבאה. כבוגרות שנה א' שנלמדה כולה באופן מקוון אנו יכולות להעיד על אופי הלמידה יעילותה ותרומתה הרבה לכולנו. משבר הקורונה חולל תמורות רבות בעולם כולו וכן בעולם האקדמי והלמידה המקוונת הוכחה כיעילה. חווית הלמידה הייתה שונה ומעניינת ודרשה יצירתיות וגמישות, אך למרבה ההפתעה הייתה משמעותית ומקצועית לא פחות מלמידה פרונטלית.

הלמידה סייעה להתמקד בעיקר, כללה את כל תכני הלמוד והעניקה יכולת של רכישת הכלים הייעוציים דרך מסך. הלמידה נעשתה בתנאים פיזיים הנוחים לתלמידות ללא צורך בנסיעות והשקעת משאבים ונתנה שוויון הזדמנויות לנשים רבות מכל אזורי הארץ. בנוסף, יעידו המרצים כי הסטודנטיות הוכיחו את עצמן בלמידה באמצעות הזום- הן מתוך הקפדה על פתיחת מצלמה, נוכחות בחדר צדדי ללא הפרעות, השתתפות בשיעורים, מתן תשובות למרצים, מילוי מטלות ועוד. אין ספק כי יעילות הלמידה מרחוק באה לידי ביטוי בנוכחות הסטודנטיות וכן בהישגיהן. בנוסף, בלמידה מקוונת קיימת האפשרות לחזור שוב אל ההקלטות והחומר המופיעים באופן מאורגן ומסודר במודל, מה שוודאי מועיל להצלחת הסטודנטיות ורווחתן.

ידוע לנו שהמועצה להשכלה גבוהה אישרה הקלות רבות לסטודנטים עקב השנה החולפת, וכי מכללות רבות התגמשו ואפשרו לסטודנטים המשך למידה מרחוק גם בשנה ב', או לכל הפחות התחשבות במס' השיעורים הפרונטליים לעומת המקוונים. כעובדות חינוך, יש לנו יום חופשי אחד בכל שבוע, בו עלינו להספיק בבוקר לבצע עבודה מעשית במוסד חינוך  ובצהריים להגיע ללימודים במכללה. נדרשים כאן המון מאמצים והשקעה מצדנו ואנו עושות זאת באהבה ושמחה. ועם זאת סמוכות ובטוחות כי ביכולתכם להקל מעלינו, לבוא לקראתנו וזאת ע"י שינוי אופי הלמידה שנקבע לשנה ב של הלימודים. להגיע 3 שיעורים ברצף למכללה זה המון! כמעט שלא קיים במכללות מסביב ובצדק. 

בנוסף לכך, ואולי החשוב מכל- אותותיה של הקורונה השבה ודופקת על דלתנו בתקופה האחרונה, מוסיפה דאגה על בריאותנו ובריאות משפחתנו וסובבנו. צוות המכללה הוכיח את יעילותו בתכנון וביצוע הלמידה המקוונת באופן יעיל ואפשרי ולכן אנו מבקשות מכם לשקול את אופן הלימודים של שנה ב' בשנית ולקבוע מתכונת מתחשבת יותר. 

בתודה מראש ובתקווה להתחשבות ושינוי למעננו,

החתומות מטה - 111 סטודנטיות תואר שני בייעוץ חינוכי, מסיימות שנה א' במכללת אורות ישראל אלקנה

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

24/06/2021
העצומה השיגה 100 חתימות!
23/06/2021
העצומה השיגה 50 חתימות!
23/06/2021
העצומה נפתחה