בטלו את הגזרות על תו ואזורי החניה לתושבי תל אביב יפו
מספר חתימות
14,247 |
|
14,000 | |
מר רון חולדאי ראש עיריית תל אביב יפו
הגברת מיטל להבי סגנית ראש העיר האחראית על התחבורה
בטלו את הדרישה שלכם לתשלום אגרה שנתית של 500 ש"ח לתושבי תל אביב יפו עבור תו חניה לרכב השני, בטלו את המגבלה ל2 תווי חניה לכתובת, בטלו את הכוונה לצמצם את אזורי החניה ולהכפילם.
תושבי תל אביב יפו אינם שפני הניסיונות של מר רון חולדאי והגברת מיטל להבי !
אנו שמחים לגלות שהעירייה בחרה להגיב על העצומה הראשונה אשר זכתה לקרוב ל5,000 חתימות, לצערנו תגובת העירייה חשפה מציאות קשה עוד יותר ממה שדמיינו ואישרה באופן רשמי ידיעות אשר הופיעו במדיה.
בתגובתה מציינת העירייה את הגזרות הבאות:
- בכוונתה להגביל את מספר תווי החניה ל2 לכתובת, מעבר לכך יצטרך בעל הרכב לשלם על החניה כאילו היה תושב מחוץ לעיר תל אביב יפו.
- העירייה תדרוש 500 ש"ח לשנה עבור התו השני
- העירייה תקטין בחצי את אזור החניה בו יהיה זכאי התושב בעל תו חניה אזורי לחנות ללא תשלום.
- מחוץ לאזור החניה שלו (13 אזורים אחרים) יהיה זכאי התושב לחנות בתשלום מסובסד עם הנחה של 30%.
- מחירי החניה בכחול עולים 12.4 ש"ח ובקרוב יעלו ל15 ש"ח לשעה. משמעות הדבר כי תושבי העיר יצטרכו לשלם בין 8.7 ש"ח ל 10.5 ש"ח לשעה !
עדכוני מחירי החניה בכחול לבן והחובה לחייב את תושבי העיר במחיר מסובסד באזורים שאינם אזורי מגוריהם מגיעים אכן מגבוה מכנסת ישראל.
אך ההחלטה לגבות 500 ש"ח על תו שני, להגביל את מספר תווי החניה לכתובת ולהקטין את אזורי החניה בחצי היא החלטה של עיריית תל אביב יפו ונבחרי הציבור ולא הגיע מגבוה.
מדובר בניסוי וטעייה או כמו שהעירייה כותבת בתגובתה:
"כל אלה, כך אנחנו מעריכים, יצמצמו את הפער בין ההיצע לביקוש.
נהגים ונהגות שעד כה לא חשבו פעמיים אם לקחת את האוטו למרחקים קצרים ובינוניים בתוך העיר, יחשבו יותר. ואנחנו מקווים שיבחרו בתחבורה ירוקה ואלטרנטיבית לעשות זאת.
הם גם יחשבו פעמיים אם בכלל לרכוש מכונית נוספת."
העירייה מנחשת, מעריכה, אין לה שמש של מושג אם הניסוי הזה יעבוד, היא לא מציגה מספרים ואין כל הערכות מקצועיות.
העירייה לא מציגה לציבור נתונים, לכמה כתובות יש 2 תווים, 3 תווים ויותר, באילו אזורי חניה יש ריכוז גבוה יותר של 2 תווי חניה ומעלה, האם יש הלימה בין מספר גבוה של תווי חניה למחסור הולם בתחבורה ציבורית.
עוד כותבת העירייה כי
"וגם, בסופו של דבר, יש פה חלוקה הוגנת יותר של משאב ציבורי."
בשיא חוצפתה מדברת העירייה על חלוקה הוגנת של משאב ציבורי, כאשר מזה כמה שנים העירייה מסבסדת את פרויקט אוטותל, אשר תופס לנו מאות חניות בתל אביב יפו ועולה לתושבים מיליוני שקלים מכספי הציבור ומשמש ציבור מאוד קטן של משתמשים.
הגבר מיטל להבי התחייבה ב2018 לעזור את הפרויקט הזה ולא עשתה דבר בנידון.
בתגובתה מוסיפה העירייה כי:
"זה לא מבוסס על תחושות בטן אלא על מקרים מבוססים בערים נוספות בעולם. מי שמסתובב במרכזי הערים הגדולות בעולם רואה לאן נושבת הרוח – רחובות מוטי הליכה, אופניים ולפעמים איסור כולל על כניסת רכבים."
העירייה רק שכחה לציין כי באותן ערים בעולם יש תחבורה ציבורית מתקדמת, יש רכבת תחתית, התחבורה הציבורית היא בחינם לכלל הציבור או לצעירים בעוד שבתל אביב יפו אין דבר מכול זה.
העירייה כביכול מעודדת איסור כול על כניסת רכבים כאשר במקביל היא סיימה בימים אלו את בניית בניין העירייה החדש הכול 400 מקומות חניה המיועד לעובדיה !
נאה דורש, נאה מקיים !
אנו תושבי תל אביב יפו מבקשים מראש העיר מר רון חולדאי וסגנית ראש העיר האחראית על התחבורה להקפיא את כל השינויים אשר בשליטתכם לפחות בקדנציה הקרובה.
הסתרתם מאיתנו את כוונתכם ובמידה והיינו מודעים לכך, אין ספק שלא הייתם זוכים לתמיכתנו.
אנו פונים אל חברי המועצה האחרים מהקואליציה והאופוזיציה, אל תתנו את ידכם להטלת הגזרות האלו, אל תצביעו עבורן, אנו לא נשכח את מי שהצביע בעד אותן גזרות ונזכיר לו את זה בקלפי.
העיר תל אביב יפו הפכה להיות אתר בניה אחד גדול של הרכבת הקלה, פרויקטי תמ"א ומגדלי משרדים הצומחים כאן לרוב בעידודו של ראש העיר. ב5 השנים המצב לא הולך להשתנות ועד שהוא לא ישתנה אנו דורשים לעצור כל יוזמה אשר תפגע לנו באיכות החיים.
השימוש ברכב לתושבי העיר, בעיקר לאלו עם משפחות הוא צורך חיוני במצב הקיים ואינו פריבילגיה, הטלת האגרה לא תעודד תושבים להפסיק להשתמש ברכבם משום שאין להם ברירה, היא רק תמלא את קופת העירייה ותפגע באיכות חיי התושבים.
עיריית תל אביב יפו הסתירה מהציבור את מצב קופת העירייה טרם הבחירות ועכשיו פועלת בכל דרך אפשרית לאסוף מהציבור כסף כדי לכסות את הגרעון שהיא אחראית לו.
מר חולדאי והגברת להבי, הסתרתם מהציבור את כוונתכם טרם הבחירות ועכשיו אתם מטילים עליו גזרות קשות מנשוא !
- ביטול סבסוד צהרונים
- העלאת תעריפי הקאנטרי ברחבי העיר
- העלאת הארנונה – הוראה ארצית
- העלאת מחירי החניונים הציבוריים – הוראה ארצית
- העלאת מחירי החניה בכחול לבן – הוראה ארצית
- הקטנת אזורי החניה – החלטה מקומית של העירייה
- חיוב התושבים לשלם עבור חניה בכחול לבן באזור שאינו מקום מגורים – הוראה ארצית
- דרישת תשלום 500 ש"ח עבור תו שני – החלטה מקומית של העירייה
- ביטול תו לכל רכב שלישי ומעלה וחיוב תשלום מלא עבור החניה – החלטה מקומית של העירייה
מר חולדאי והגברת להבי, הציבור קורס תחת נטל הגזרות
אתם יודעים היטב שלדרישה הזאת אין כל קשר לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית או הגנה על הסביבה.
אתם משתמשים באמתלה זאת כדי לשנורר מהציבור עוד כסף.
מדובר במס נוסף במסווה של אגרה.
דיי לעושק הציבור !
ציר הזמן של העצומה
- 02/12/2024
- העצומה השיגה 10,000 חתימות!
- 28/11/2024
- העצומה השיגה 5,000 חתימות!
- 21/06/2024
- העצומה השיגה 2,500 חתימות!
- 08/06/2024
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 07/06/2024
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 07/06/2024
- העצומה נפתחה