עצומה לביטולה של התוכנית להקמת שדה התעופה הבינלאומי מטה אשר

עצומה לביטולה של התוכנית להקמת שדה התעופה הבינלאומי מטה אשר

מספר חתימות

29
 
30,000  
פורסם בתאריך: 25/10/2008
 
קיימות בכלל, וקיימות של פרויקט תחבורתי בפרט, חייבת להבחן משלושה היבטים משלימים- כלכלה, חברה ואיכות סביבה. על הפרויקט לייצר ערך מוסף בכל אחד מהיבטים אלה ולשמור על איזון ביניהם. הפרויקט להקמת שדה התעופה הבינלאומי "מטה-אשר" אינו עומד בקריטריונים אלה. יתרה מכך, לא רק שהוא לא יוצר ערך מוסף הוא עלול לגרום לפגיעה כלכלית, חברתית וסביבתית אם יוקם. ניתוח ההשפעות הסביבתיות מראה שהקמתו של שדה התעופה מטה-אשר תחסל לחלוטין את האופי הכפרי והשקט של האזור. היא עלולה לגרום למפגעי רעש חמורים ביותר, זיהום מי תהום, זיהום אוויר קשה מכלי טיס, אור, פגיעה בשטחים פתוחים וסכנה בגין פגיעת ציפורים עקב מאגרי מים המושכים אליהם עופות במסלול נדידתן, ובנוסף יהרוס את תעשיית התיירות והצימרים והאזור הכפרי השלו לא ירוויח דבר. הנזק שעלול להיגרם לקיבוצים ולתושביהם יהיה בלתי הפיך. שדה תעופה דומה שחברת "ארקיע" סגרה בקרית שמונה הוא העדות לכך שהחברה חדלה להפעילו מחוסר כדאיות כלכלית וכל הפעילות שבה וחזרה אל שדה התעופה במחניים. כמו כן הקמתו של שדה תעופה תגזול מידי הציבור הרחב עוד נתח של שטח ירוק פתוח מהשטחים הפתוחים ההולכים ומתמעטים. הרצועה הירוקה שבין צומת כברי לשלומי משלבת בתוכה שדות חקלאיים מוריקים, נופים פתוחים ומרחבים עד לאופק. הגוש הבנוי המתוכנן, עבודות התשתית הנרחבות, הקמת טרמינל רחב ידיים ומוטל ל- 80 נפשות יהוו שינוי נופי דרמטי בעמק המוריק ויהפכו את הרצועה הכפרית האינטימית לאזור אורבאני סואן ומרתיע. בבדיקת כדאיות כלכלית להקמת שדה התעופה נבחנו החלופות הקיימות והמתוכננות לנסועה בין הגליל המערבי ומרכז הארץ. כבר היום מספקת רכבת ישראל חלופה נוחה לנסועה בין נהרייה לתל � אביב עם תדירות שירות גבוהה וזמני נסיעה של כ- שעה וארבעים, כל זאת תוך הצגת גמישות רבה לגבי היעד הסופי במרכז. עם סיום הכפלת המסילה בין נהרייה לחיפה יתקצר אף יותר הזמן. "כביש 6" מהווה כבר היום חלופה נוחה וניתן להגיע בעזרתו למרכז תוך כשעה וחצי., עם סיום סלילת הקטע לגליל המערבי חלופה זו תהיה קצרה ונוחה עוד יותר. שירות טיסות לעומת זאת נחשב כדאי רק כאשר הוא עומד מול חלופות נסועה של שעתיים ויותר ולכן במצב הקיים הוא לא יהווה שיפור לזמני הנסועה בין נהרייה לתל- אביב, יהיה יקר יותר ויהווה חלופה ארוכה הרבה יותר כאשר מדובר על יעדים מחוץ לתל אביב. חוות דעת שהוגשו על ידי כלכלנים ליוזמי תוכנית שדה התעופה קובעות שאין הצדקה כלכלית לתוכנית ללא פיתוח אזור תעשייה כחלק בלתי נפרד ממנה ועל כן התוכנית להקמת שדה התעופה מתבססת על שיקולי נדל"ן ולא שיקולי תחבורה. היבט נוסף של התוכנית כוללת גם הקמת מוטל תעופה ל 80 אורחים שעלול למוטט את תעשיית חדרי האירוח והצימרים באזור. ולסיום, אך לא פחות חשוב, התוכנית לא הוצגה בפני תושבי הגליל המערבי, אותם תושבים שבחרו לחיות באזור וליהנות מהיופי והשקט שהוא מציע, ואף לא בפני הציבור הרחב המגיע לאזור מסיבות אלו בדיוק. מסיבות אלו אנו דורשים לבטל את התוכנית לאלתר. תושבי הגליל המערבי למניעת הקמת שדה התעופה מטה-אשר לפרטים נוספים: אלמוג ליטמן 0502166254 אתר אינטרנט: www.greengalil.org.il

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו