די לפרסום זנות במקומוניו של עמוס שוקן!

אין תמונה

מספר חתימות

עד כה נאספו: 140 חתימות.
קול קורא למרד מנויי עיתון "הארץ" וקריאה נגד פרסומי מודעות הזנות בכלל - גם ע"י קוראים\ות לא מנויים\ות צרפו קולכם למאבק בבעלי העיתונים המסייעים לסחר בבני אדם - פנו בפומבי למערכת העיתון, והודיעו כי תשקלו לא לחדש המנוי אם לא יפסקו מודעות הזנות לאלתר! עמוס שוקן היקר: אנו מנויי עיתון הארץ וקוראיו- אנשים חושבים, כפי שהיטבת להגדיר. אנו חושבים למשל, שזו צביעות למלא את הדפים הקדמיים של העיתון בהטפה לשמירת זכויות אדם ומיגור השחיתות, כשבעמודים האחוריים של המקומונים, אתה עושה הון ממכירת שטחי פרסום לסוחרי נשים המוכרים ומשכירים את מרכולתם האנושית בעזרתך. נתח הרווחים שעיתונך משלשל לכיסיו ומקורו באתנן זנות-הוא כסף טמא. כסף רע. אנו המנויים והקוראים הנאמנים דורשים ממך להפסיק לספק את פלטפורמת התיווך של עבדות המין בישראל. להלן רשימת הפקסים ודוא"ל של כל עורכי, מנהלי ועיתונאי הארץ, כתבו להם על דרישתכם להפסיק מודעות הזנות ומודעות המגייסות נשים לעבוד בזנות במדורי ה"דרושים" (המספרים הם מספרי פקס) קבוצת חברות "הארץ" סגן מו"ל: עמוס שוקן [email protected] 03-6966057 מו"ל ועורך ראשי "TheMarker": גיא רולניק [email protected] 03-5133610 משנה למנכ"ל וסמנכ"ל כספים: איל בן-סירה [email protected] -''- הוצאת עיתון "הארץ" בע"מ מנכ"ל: יוסי ורשבסקי [email protected] 03-68155857 סמנכ"ל שיווק ומסחר: איל פאר [email protected] -''- מערכת העורך: דוד לנדאו [email protected] 03-6810012 סגנית העורך: תמי ליטני [email protected] -''- ראש מערכת החדשות: רונן זרצקי [email protected] 03-5121209 סגן ראש מערכת החדשות: ניר חסון [email protected] -''- עורך העיתון היומי "TheMarker": סמי פרץ [email protected] 03-5133610 סגן עורך העיתון היומי "TheMarker": אליחי וידל [email protected] -''- ראש מערכת הכתבות: גליה ליכט [email protected] 03-5184897 פניה אישית לכתבים "הארץ": יש לציין שם מלא [email protected] מהדורת האינטרנט מנכ"לית: הדס גולדשטיין [email protected] 03-5121763 הסבר על התופעה: לשלושת העיתונים הגדולים -"ידיעות אחרונות", "מעריב" ו"הארץ"- יש תפקיד חשוב כחוליה בשרשרת הסחר בנשים ושרשרת הסרסרות לזנות. פונקציונאלית, המקומונים שלהם ולוחות ה"דרושים", משמשים בשרשרת זו כ "מתווך" המרכזי בין הלקוחות לסרסורים. בית המשפט פסק בעבר כי העיתון וגם חברת הפרסום הקונה שטחי פרסום בעיתון, שניהם עונים להגדרה "מתווך" בעסקת הזנות וחובה על שניהם לוודא כי מאחורי המודעה לא עומדת קורבן סחר או סרסור. במיוחד כאשר במודעה בעלת תוכן ומידע "רגיש", הנוגע לפרסום "שירותי מין". במקרה זה, על מערכת העיתון מוטלת חובת זהירות מוגברת, תוך שימוש בכל אמצעי הזהירות הקיימים ברשותה, כי האדם ששמו מופיע במודעה כמעניק שירותי מין, יודע והסכים לפרסום המודעה. עולם "הזנות" הישן, כפי שהכרנו אותו במאה הקודמת נגוז ובמקומו השתרש והכה שורשים חזקים שוק הסחר בבני אדם לזנות. אין באפשרותם לסנן את המודעות שנשים עצמאיות מפרסמות, והם בוודאי אינם יכולים לדעת מי עומד מאחורי המודעות, ואילו שירותים הן בדיוק מוכרות. במצב חדש זה טוב יעשו העיתונים אם יפסיקו לחלוטין את פרסומן של כלל מודעות שירותי המין. כאמור לעיל, ברור וגלוי אפוא, כי העיתונים בישראל לא מסתפקים רק ב "תיווך" בין הלקוח לסוחר, יש להם חלק מרכזי ממשי הן ביצירת ביקוש לשירותים והן בהיותם פלטפורמה ייחודית וזמינה המאפשרת מלכתחילה את יצירת הקשר בין הסוחרים ללקוחות. זאת ועוד, בעלי העיתונים מזהים את נקודת חולשה של הסרסורים ומחייבים אותם כאמור בתעריפים גבוהים בהרבה מהתעריף המקובל לפרסום מודעות רגילות בעיתון. במעשה זה גובים העיתונים מעין "דמי סיכון" ובעקיפין מכבידים עוד על העול הכלכלי המוטל על כתפי הנשים הנסחרות הממוקמות בקצה השרשרת המזון. בעלי העיתונים המבחינים בין תעריפי מודעות הזנות ממודעות אחרות ומעצימים בכך את החלק שיש להם כסרסורים וכסוחרי אדם כעולה מהגדרות החוק והפסיקה. ניתן אף לומר כי התעקשותם של בעלי העיתונים לפרסם את מדורי מודעות הזנות, צורת עיצוב המודעות, מיקומן הנורמטיבי לצד מדורי הכרויות ושידוכים, מקנה להן כביכול אצטלה של סוג יחסים נורמטיבי בין גבר לאישה. הצגתן באופן אטרקטיבי לצד מודעות אינפורמטיביות בנושאי תכנון ובניה, מכרזים המכילים את סמליה של המדינה, מודעות של עמותות חסד לנזקקים ולצד מודעות מידע על מופעי תרבות, נוטעות ומבססות בציבור הרחב תובנה מוטעית לפיה שוק הזנות והסחר בנשים הינו שוק לגיטימי, חוקי, נקי ומתאים לכל הגילאים כולל ילדים ונוער . מסכת התנהגות זו של בעלי העיתונים הבזים להוראות חוק מפורשות ומתעלמים במופגן מפסיקות בתי המשפט, מחייבת פעולה הולמת את חומרת המעשים. מכיוון שאין עלינו לסמוך עוד על שיקול דעתם המקצועי של בעלי העיתונים שהוכיחו כי השיקול הכלכלי עדיף בעיניהם על שיקולי אתיקה מקצועית , אנו פונים אליכם ומיידעים אתכם, לקוחות העיתון, כי קניית עיתון זה בפרט, מעודד התייחסות בזויה- בלשון המעטה- לנערהאישה אשר נגזלה ממנה כל אנושיותה ע"י הפיכתה לאובייקט מיני גרידא, החשוף לאונס אלימות, כליאה, ורעב יום יומי. כאמור, האינטרס הכלכלי הלגיטימי עם התקשרותך החוזית לעיתון, כרוכה באופן אינטגראלי לאינטרס הכלכלי הבלתי לגיטימי, אשר העיתון "מפיק" מקורבן נסיבות החיים, אפילו בזמן קריאת פני ה זו! מציאות מעוותת זו לא יכולה להתרחש במיוחד כאשר ישנם כותבים אשר מצטיירים כנושאי דגל לזכויות האדם בישראל. ובכך, "ביושבם על הגדר" נותנים למעשה ידם לתוך קופת שרצים זו. יש לקום ולעשות מעשה! לפיכך, צרף קולך למאבק ופנה בפומבי למערכת העיתון, והודע לעמוס שוקן אישית כי הנך שוקל ברצינות לבטל את המנוי אם לא יפסיק לפרסם מודעות זוועה אלו לאלתר!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

24/12/2008
העצומה השיגה 100 חתימות!
21/10/2007
העצומה נפתחה