מבחן מועד א'- סמסטר אביב, פיזיקה מכניקה בפקולטה להנדסה אזרחית

מספר חתימות
62 |
|
60 | |
לכבוד: המחלקה לפיזיקה, לימודי הנדסה אזרחית.
אנו סטודנטים שנה ראשונה סמסטר אביב בפקולטה להנדסה אזרחית פונים אליכם עקב תחושות תסכול והחמצה קשות. נתחיל מהסוף- מבחן סוף הסמסטר אשר התקיים ביום א' 1.6.14. בתור סטודנטים לתואר כל כך מקצועי ותובעני כמו הנדסה אזרחית אנו מקדישים את כל מרצנו, שוקדים ימים כלילות בלימודים במקצועות השונים. למבחן סוף הסמסטר למדנו במשך שבועות רבים, פתחנו קבוצות למידה פתרנו עשרות תרגילים והתנסינו בפתירת מבחנים משנים קודמות, כל זאת על מנת להכין את עצמנו בצורה הטובה והמקצועית ביותר למבחן.
בעת הגעתנו למבחן נדהמנו לגלות שאלות שבהן ובדומיהן לא נתקלנו בעבר- לא בהרצאות עם ד"ר מקס פלטקוב, לא בספרי הלימוד, לא במרתון לקראת הבחינה ולא בשום מקור ידע אחר בו השתמשנו במהלך הסמסטר כולו. מלבד שתי שאלות אשר בהן יכולנו באמת לשקף את רמת הידע שצברנו במהלך הקורס , שאר השאלות במבחן היו בסגנון בו לא נתקלנו בעבר. לא הבנו מה הייתה מטרת השאלה- מה באה השאלה לבחון אצלנו כיוון שהתבססה על חומר ונתונים בהם לא נתקלנו בעבר בשום שלב בקורס. אנו מרגישים שלא הייתה התאמה בין רמת השאלות במבחן לבין רמת הידע שצברנו במהלך הסמסטר. התסכול העמוק נובע מכך שלמרות רמת ההשקעה הגבוהה שאנו משקיעים, במבחן לא ניתנה לנו ההזדמנות להראות באמת מה אנו יודעים.
חשוב לנו לציין שמכתב זה לא מגיע יש מאין, וסימנים מקדימים לפערים ניתן היה לראות כבר במשוב שהעברנו על הקורס הנ"ל.
לאחר מספר שבועות מתחילת הסמסטר, הלכה והתבססה בכיתה העובדה שהדרך שבה מעביר המרצה את החומר לא ברורה לנו באופן קולקטיבי. שיתפנו את המרצה בתחושה זו וביקשנו ממנו האם ישנה אפשרות להעביר את החומר על הלוח, בצורה מפורטת ולא דרך מצגות כפי שהיה עד כה, כיוון שכל מטרתה של הרצאה היא להבין את החומר גם דרך הסברים באופן מוחשי ולא רק דרך הקראה כמו מספר. גם לאחר פנייתנו לד"ר מקס פלטקוב בבעיה זו- לא שונתה צורת הלימוד ורוב החומר הומשך להילמד ע"י מצגות. עקב כך- אחוז גבוה מכלל הסטודנטים בקורס זה עברו לקורס פיזיקה של המרצה להנדסת חשמל.
אנו מאמינים שהמשוב אשר נדרשנו למלא יהווה באמת כלי לשיפור ולהתייעלות לקראת המשך הלימודים, ושהמסקנות אשר יגיעו אליהן באמת יובילו לשינוי וללימודים אפקטיביים יותר לטובתנו כולנו.
בנוגע למבחן- כיוון שמכתב זה נוצר עקב הרגשה גורפת של כלל הכיתה ולא כגחמה של סטונדט או שניים, אנו מבקשים מכם לעזור לנו להבין כיצד נוכל לשנות את ההרגשה הזו, שהלכה והתבססה עוד יותר לאחר אימות אל מול פתרון המבחן אשר הועלה לאתר.
בידינו פתרונות שונים: ביצוע מבחן חוזר אשר השאלות בו ישקפו את החומר הנלמד בקורס, התחשבות בבעיות שהעלנו במכתב זה בעת נתינת הציונים. הנ"ל הינם פתרונות אשר עליהם חשבנו אנו, אך אנו סמוכים ובטוחים שאת הפתרון הנכון, הטוב והמקצועי ביותר תדע המחלקה לספק.
נשמח לכל התייחסות ותשובה מכם,
על החתום- סטונדטים שנה ראשונה סמסטר אביב בפקולטה להנדסה אזרחית, אוניברסיטת אריאל בשומרון.