מחאת חסימות לעובדי מלמ גוגל

מחאת חסימות לעובדי מלמ גוגל

מספר חתימות

18
 
20  
פורסם בתאריך: 16/05/2024
 

בהתאם לתנאי מלמ החדשים: (המעסיק)

א.הפרת חסימה של עובד (מועסק) על ידי משמרות של 11 שעות על חשבון משמרות שנחסמו.

ב. שינוי במשמרת צהריים לסריקה כל חצי שעה. ובכך שינוי מהות משמרת הצהריים. ובנוסף אי הפסקה מוגדרת ומסודרת.

ג.שינוי משמרת הלילה לסריקת כל הבניין בכל שעה, דבר אשר משנה את מהות משמרת הלילה. (אופי פעילות הבנין שונה בשעות שונות)

ד. זמן האוכל לחלק מהמאבטחים מוגדר בשעה 14:30 לאחר סגירת חדר האוכל.

ה.הוספה של חילופי טלפונים (טלפוני סריקה) בן עמדות בכל המשמרות (בעיקר במשמרת הבוקר וצהריים)

דבר הגורם לעיכובים הבאים על חשבון הסידור המוגדר מראש.  עיכוב של מאבטחים עד שמגיעים לעמדה הבאה, על זמן עמידה (בעמדות 28, 29,27,7)  בנוסף על זמן אוכל, על זמן שירותים, על זמן הפסקות עישון.

 -------------------------------------------------------------------

 העובדים (המועסק)  דורשים גבולות ותנאים ברורים שהמעסיק (מלמ) לא יוכל להפר ולשנות בהמשך על ידי חתימת חוזה חדש וברור שמתייחס באופן שווה ומכובד לעובדיו (המועסקים).

התנאים והדרישות הם:  (לפי סדר חשיבות)

1. *חסימה זה חסימה!*  

8 החסימות אשר העובד יכול לבחור על פי רעות עניו,

יהיו קבועות! ולא תהיה אפשרות למעסיק (מלמ) לחייב אותנו להגיע לפני או בזמן משמרת שהוגשה כחסומה (באדום).

 במידה והמעסיק (מלמ) רוצה שנקדים יתחייב לשאול או להציע ולא לקבע ולרמוס את חסימת העובד.

משמרות של 11 שעות לא יחויבו על חשבון משמרת שנחסמה!

2. קווים וחוקים ברורים למשמרת והפסקות:

משמרת בוקר:

כל סריקה, חילוף טלפונים וכו' לא יבואו על חשבון החילוף הקבוע בלוז בזמן בעמדה. 

כלומר , אם סייר לא סיים את הסיור וצריך למסור את הטלפון למחליפו בעמדת הסיור

ובנוסף יצטרך לקחת את הטלפון מסייר אחר.

הזמן לא יבוא על חשבון החלפת העמדה אלה על חשבון הסריקה!

זמן חילופי העמדות יהיה קבוע על פי הלוז המוגדר מראש במשמרת ללא איחורים ועיקובים עקב הוספת הטלפונים לסריקות!

משמרת לילה:

כרגע, שינו את הדרישה לסריקת כל הבנין

בכל שעה בשעות הלילה. ( בכל שעה כל הבנין נסרק)

בשעות הלילה כידוע הבניין ריק (אלקטרה) ואין בו פעילות,

המעסיק (מלמ) על ידי שינוי דרישת הסריקה בלילה שינה את אופי משמרת הלילה ואת התנאים אשר סוכמו מראש.

משמרת צהריים:

בעבר הדרישה הייתה סריקה של הגזרה פעם בשעה והתמקמות בגזרה עד השעה הבאה.

וכיום הדרישה סריקה  כל חצי שעה.

(פעמיים בשעה לסרוק את אותה הגזרה,

כלומר כל הבנין נסרק כל חצי שעה)

אשר מהווה שינוי משמעותי באופי העבודה במשמרת הצהריים.

המעסיק (מלמ) גורם לכל עובדי המשמרת להיות בסריקות לאורך המשמרת ללא זמן מנוחה מוגדר!

ובהתאם לזאת שונו תנאיהם אשר סוכמו מראש.

(המינימום זה להוסיף שעה הפסקה כמו בבוקר לפי רעות עיני המעסיק (מחמ) )

 הדרישה: סריקה פעם בשעה בהתאם לפעילות הבניין כמו שסוכם בעבר והתקיים.

כיוון שבשעה 21 והשעה 11 אופי פעילות הבניין שונה בתחליט.

3.שיבוץ בארוחת צהריים עד 14:15

בחוקים החדשים שהמעסיק (מלמ) קבע שיש עובדים בסידור המופיעים בזמן ארוחה בשעה 14:30 שבו חדר האוכל כבר נסגר ולמעשה נגזר עליהם לאכול "שאריות" דבר הלא מכבד את העובדים (מועסק) .

לכן הדרישה  שהעובדים (מועסק) יכנסו לחדר אוכל לכל המאוחר בשעה 14:15.

4.תשלום על זמן תדריך:

המעסיק (מלמ) דורש מאיתנו להגיע 5 דקות לפני המשמרת לתדריך.

דרישה זו הגיונית ולגיטימית בתנאי שנקבל עליה תגמול בשכר.

העובדים (מועסק) נמצאים במסגרת עבודה ולא בזמן התנדבות לכן מן הראוי שיקבלו תשלום על זמנם.

עד עכשיו לא היה תלונות קולקטיביות בנושא (רק בודדים) כיוון שהתנאים היו הגיונים והיה מקובל על כולם.

אבל במצב שהמעסיק מחליט להקשיח ולשנות את מהות המשמרות ולמעשה את מהות העבודה הוא אינו יכול לצפות שעובדיו ימשיכו לתת על חשבונם ולהתגמש בלי סוף לדרישות ללא תגמול מתאים!

5.סידור העבודה יפורסם בשעה קבוע ביום קבוע.

אם המעסיק (מלמ) בוחר לפרסם סידור ביום רביעי,

הדרישה היא לפרסם בשעה קבועה בכל שבוע

מהסיבה שלאור כל השינויים ישנו צורך אדיר בחילופים ובמסירות.

במקרה והמעסיק (מלמ) לא יהיה מוכן להגיע לפשרה והסכמה על דרישתנו 

ובמיוחד דרישה מספר 1 (המצוין לעיל)

העובדים (מועסקים) יגיעו למשמרת בזמן וינכחו לכל אורכה אך לא יבצעו סריקות ולא יתנו שירות.

*** אין שום רצון לעובדים (מועסק) להגיע למצב זה.

מילים נוספות:

בתור עובד שנמצא כאן תקופה לא קטנה

ההרגשה שאין גיבוי, לא רואים אותנו, לא יודעים מה הולך. 

והדוגמא הטובה ליחס הזה שעוד לפני כל השינויים החדשים

1. היו מקרים  "שנוספות" משמרות חדשות ללא הודעה אלה פשוט "צצות" לפתע בסידור. (אחדש ואומר שעובדים במשמרות פחות אוהבים הפתעות לא נעימות כאלה)

2.השיבוץ זמני ארוחה לאחר זמן סגירת חדר האוכל.

3.התעלמות מחסימות

4.דרישה להקדים ללא תשלום.

5.אין עמדה מסודרת לחפצים שלנו.

6.במקרה של חולי החילופים נדרשים להתבצע על ידי המועסק(המאבטח) ותשובת המעסיק (מלמ) "תסדרו לבד", אם לא אין מה לעשות ואין למי לפנות.

7. חשיבה שעוד מאבטחים ועוד סריקות יפתורו את הבעיה, דבר הלא תואם את המציאות.

 8.אין תשלום שעות נוספות "רגילות" (מהשעה ה8)

9.שבת שכר הבסיס "יורד".

 כל זאת ועוד רק מראה את הזלזול בנו (בנוסף לחוזה הדרקוני שרק דורש ולא מגדיר זמני סריקות).

-בסופו של יום אנחנו העובדים (מועסק) רוצים להגיע לעשות את העבודה: סריקות בחדרי השרתים, נתינת שירות, סיור בגזרות באופן שגרתי וכו.

אך לא יכול להיות מצב שהמעסיק רק דורש ולא מתייחס בהתאם.

במסמך זה אין דרישות קיצוניות! (כמו העלאת שכר, מתן שעות נוספות מהשעה ה8, שכר בסיס אחיד לחול ושבת(42), העלאת מספר החסימות, לוקרים לציוד וכו')

אך ורק דרישה לכבוד ויחס הולם והוגן!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו