רכבת שימושית בפתח תקווה

רכבת שימושית בפתח תקווה

מספר חתימות

252
 
20,000  
בפתח תקווה, עיר מרכזית בגוש דן, אין גישה לתחנות רכבת ואין רכבת שמגיעה לצפון או לאזורים מרוחקים.

בפתח תקווה קיימות שתי תחנות רכבת, רכבת קריית אריה, הנמצאת מספר קילומטרים משכונת אם המושבות ולא קרובה לאף שכונה אחרת בעיר, ואף מרוחקת מהן מרחק גדול מאוד. דרך ההגעה לתחנה בעזרת תחבורה ציבורית הינה בעייתית מאוד ומסתמכת על קו אוטובוס אחד שעובר במספר שכונות והינו איטי מאוד. תחנת הרכבת השנייה נקראת רכבת סגולה. במקור שתי התחנות נמצאות בקצוות מרוחקים של העיר, מה שאמור ליצור מצב שמכל אזור בעיר אמורה להיות גישה נוחה לרכבת. במציאות, תחנת רכבת סגולה הקרובה לשכונת מגורים הרבה יותר מתחנת הרכבת השנייה נמצאת באזור מסחרי ירקונים, בצד השני של הכביש המהיר. המצב הנוצר הוא שלתחנת רכבת סגולה אין גישה, זאת בשל הכביש המהיר המונע מעבר מהשכונה, והקיר האקוסטי שעל הכביש שמפריד בינה לבין שכונות המגורים. דרך הגעה לתחנה זו בתחבורה ציבורית, היא ע"י קו אוטובוס אחד בלבד שמגיע לתחנת הרכבת, תדירות הקו היא אחת למספר שעות, ואינו  מסונכרנת עם הרכבת שמגיעה בתדירות גבוהה בהרבה לתחנה, בנוסף קו אוטובוס זה, כמו הקו המוביל לתחנת קריית אריה עובר דרך מספר מועט של שכונות והינו איטי מאוד..

לסיכום בפתח תקווה,למי שאין לו רכב או ללא "הקפצה",אין דרך להגיע לרכבת. גם מאזור תעשייה סגולה אין אפשרות להגיע לרכבת, למרות שמרחק ההליכה אינו גדול אך ההליכה הינה מסוכנת מפני שמתבצעת בשולי כביש מהיר.

פתח תקווה הינה עיר מרכזית בגוש דן, יש בה ארבעה(!) אזורי תעשייה, מפעלים מובילים בארץ, ואף שתי תחנות רכבת. עם כל זאת, שתי תחנות הרכבת הן בעלות שני רציפים בלבד, ועובר בהן קו רכבת אחד העובר בשתיהן והוא הקו בין באר שבע להוד השרון- כלומר נוסע דרומה מפתח תקווה. ע"מ לנסוע לצפון, חייבים לבצע החלפה בתחנה אחרת. עקב כך בהרבה מקרים לא משתלם לנסוע ברכבת מפתח תקווה, אלא מערים אחרות כמו ת"א. 

מצב זה לא הוא הגיוני, אנו קוראים לכם לחתום על העצומה הזאת, ואולי אם תהיה תמיכה מספקת זה יוביל לשינוי המצב, ולחבר עיר מובילה במרכז לשאר המדינה...

אנו קוראים לעירית פתח תקווה ולמשרד התחבורה האחראי על התחבורה הציבורית ובתוכה רכבת ישראל לעבוד למען שינוי המצב, ובשלב ראשון לתגבר את תדירות ויעילות הקווים הנוסעים לתחנות הרכבת. במסגרת התוכנית לחיבור קוי האוטובוסים לרכבות באמת נרשם שינוי מינורי שהוא חיבור קו 53 לתחנת קריית אריה מה שעד אז לא היה כלל, שינוי זה היה מבורך אך לא פרקטי כלל מפני שהנסיעה בקו זה אורכת קרוב לזמן שלוקח אוטובוס לתחנת רכבת בת"א. 

פתח תקווה, עיר מרכזית בגוש דן, אין גישה לתחנות רכבת ואין רכבת שמגיעה לצפון או לאזורים מרוחקים.

בפתח תקווה קיימות שתי תחנות רכבת, רכבת קריית אריה, הנמצאת מספר קילומטרים משכונת אם המושבות ולא קרובה לאף שכונה אחרת בעיר, ואף מרוחקת מהן מרחק גדול מאוד. דרך ההגעה לתחנה בעזרת תחבורה ציבורית הינה בעייתית מאוד ומסתמכת על קו אוטובוס אחד שעובר במספר שכונות והינו איטי מאוד. תחנת הרכבת השנייה נקראת רכבת סגולה. במקור שתי התחנות נמצאות בקצוות מרוחקים של העיר, מה שאמור ליצור מצב שמכל אזור בעיר אמורה להיות גישה נוחה לרכבת. במציאות, תחנת רכבת סגולה הקרובה לשכונת מגורים הרבה יותר מתחנת הרכבת השנייה נמצאת באזור מסחרי ירקונים, בצד השני של הכביש המהיר. המצב הנוצר הוא שלתחנת רכבת סגולה אין גישה, זאת בשל הכביש המהיר המונע מעבר מהשכונה, והקיר האקוסטי שעל הכביש שמפריד בינה לבין שכונות המגורים. דרך הגעה לתחנה זו בתחבורה ציבורית, היא ע"י קו אוטובוס אחד בלבד שמגיע לתחנת הרכבת, תדירות הקו היא אחת למספר שעות, ואינו  מסונכרנת עם הרכבת שמגיעה בתדירות גבוהה בהרבה לתחנה, בנוסף קו אוטובוס זה, כמו הקו המוביל לתחנת קריית אריה עובר דרך מספר מועט של שכונות והינו איטי מאוד..

לסיכום בפתח תקווה,למי שאין לו רכב או ללא "הקפצה",אין דרך להגיע לרכבת. גם מאזור תעשייה סגולה אין אפשרות להגיע לרכבת, למרות שמרחק ההליכה אינו גדול אך ההליכה הינה מסוכנת מפני שמתבצעת בשולי כביש מהיר.

פתח תקווה הינה עיר מרכזית בגוש דן, יש בה ארבעה(!) אזורי תעשייה, מפעלים מובילים בארץ, ואף שתי תחנות רכבת. עם כל זאת, שתי תחנות הרכבת הן בעלות שני רציפים בלבד, ועובר בהן קו רכבת אחד העובר בשתיהן והוא הקו בין באר שבע להוד השרון- כלומר נוסע דרומה מפתח תקווה. ע"מ לנסוע לצפון, חייבים לבצע החלפה בתחנה אחרת. עקב כך בהרבה מקרים לא משתלם לנסוע ברכבת מפתח תקווה, אלא מערים אחרות כמו ת"א. 

מצב זה לא הוא הגיוני, אנו קוראים לכם לחתום על העצומה הזאת, ואולי אם תהיה תמיכה מספקת זה יוביל לשינוי המצב, ולחבר עיר מובילה במרכז לשאר המדינה...

אנו קוראים לעירית פתח תקווה ולמשרד התחבורה האחראי על התחבורה הציבורית ובתוכה רכבת ישראל לעבוד למען שינוי המצב, ובשלב ראשון לתגבר את תדירות ויעילות הקווים הנוסעים לתחנות הרכבת. במסגרת התוכנית לחיבור קוי האוטובוסים לרכבות באמת נרשם שינוי מינורי שהוא חיבור קו 53 לתחנת קריית אריה מה שעד אז לא היה כלל, שינוי זה היה מבורך אך לא פרקטי כלל מפני שהנסיעה בקו זה אורכת קרוב לזמן שלוקח אוטובוס לתחנת רכבת בת"א. 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

10/05/2016
העצומה השיגה 100 חתימות!
09/05/2016
העצומה השיגה 50 חתימות!
09/05/2016
העצומה נפתחה