הפעלת הכרמלית בסופ"ש והסדרת תחנות האוטובוס בחיפה
מספר חתימות
749 |
|
1,000 | |
כולנו מעוניינים בפיתוח איכותי וידידותי של עירנו היפה חיפה. לרוע המזל, בעשור האחרון עיריית חיפה ניחנה ככל הנראה, בצרות אופקים לגבי המשך הפיתוח ומשיכת הצעירים לעירנו. ראש העיר מדבר ללא הרף על משיכת צעירים לעיר, אך בפועל מבצע את כל הטעויות האפשריות והתוצאה ניכרת היטב - חתך הגילאים שבין 25 ועד גיל 40 הולך ונעלם מהעיר. הסיבות העיקריות: חוסר במקומות עבודה, חוסר באירועי תרבות ומקומות בילוי מגוונים, חוסר באפשרויות דיור סבירות. מוגשת בזאת סדרה של עצומות עם הצעות שונות לשיפור איכות החיים בעיר בכלל, ובפרט לצעירי העיר הנסים למדינת ת"א.
העצומה הנוכחית עוסקת בתחבורה הציבורית. ההצעות:1. פתיחת ה"כרמלית" במשך סופי השבוע לאורך כל שעות היממה. שיפור שירותי התחבורה הציבורית וחיבור העיר התחתית ושכונת הדר למרכז הכרמל באופן פשוט על בסיס תשתית קיימת. הסבר: בשנים האחרונות ראש העיר מדבר ללא הרף על פיתוח העיר התחתית ו"הצערה" שלה ע"י פתיחת הקמפוסים השונים, אירועי "קלבת שבת" ופיתוח מעונות סטודנטים במקום. בפועל העניינים לא זזים. גם צעירים שמתגוררים בעיר התחתית מעדיפים בסופי שבוע להגיע לכרמל ולציר מוריה ולבלות שם. אחרים פשוט מעדיפים להתגורר על ההר מלכתחילה, היות שפרויקט העיר התחתית נראה תקוע. בנוסף, כולנו מכירים את הפיתוח שעבר על שכונת הדר עליון בעיקר על ציר מסדה וסביבתו הקרובה (גן בנימין, רח' הלל וירושלים ועוד) - קיימת משיכה של צעירים לשם בהיקף מוגבל, שלא ברור כמה זמן תחזיק מעמד בתנאים הנוכחיים של השכונה. פתיחת הכרמלית לאורך כל היממה בסופי השבוע תאפשר נגישות פשוטה ומהירה ללא צורך בכלי רכב מציר הכרמל השוקק לשכונת הדר ולעיר התחתית. הדבר יאפשר לצעירים להתגורר בעיר התחתית ובהדר ללא קושי משום שיהיה להם חיבור טבעי לכרמל בשעות הבילוי (במקום לנסוע בקו 200 ולבזבז שעה שלמה בנסיעה בתוך העיר). ההצעה כמובן תאפשר פיתוח מואץ של עסקי בילוי בעיר התחתית מאותה סיבה בדיוק. תושבי הכרמל יוכלו "לקפוץ" לשתות בירה/לראות הופעה או לבקר חברים בעיר התחתית/הדר ללא קושי - כך שתיווצר זיקה חיובית בין שכונות העיר השונות היות וקיימת תחנת כרמלית גם בתוך "מגדל הנביאים" הגווע, ייתכן שניתן יהיה להשמיש קומות/אזורים בתוך המגדל לאזורי בילוי שיהיו פתוחים במשך לילות סופי השבוע, וכך תגיע הכרמלית גם אליהם. 2. מיחשוב הכרמלית. בעיריית חיפה מתלוננים על עלות האחזקה הגבוהה של הכרמלית, ומאיימים להשביתה עקב כך. הצעה שלי הינה פשוטה: למחשב את הכרמלית. הרי מדובר בסך הכל ב"מעלית" מתוחכמת ולא ברכבת ממש. אין היגיון בזמננו אנו, להשתמש בנהגים (2 בכל משמרת) שעולים הרבה כסף. כך גם ניתן אולי לפשר על הסטטוס קוו עם הדתיים בעירייה - בהפעלת הכרמלית בסופ"ש. מחשוב כזה קיים כבר בכל העולם. בתור תושב הייתי שמח לממן פרוייקט כזה - כי הוא יהיה לרווחתי. 3. הסדרת השילוט בתחנות האוטובוס באופן ידידותי. הסבר: כל מי ראה פעם תחנת אוטובוס של "דן" בעיר ת"א שם לב שיש איור ידידותי מאד של קוי האוטובוס - מסלולו הנסיעה הדו צדדי, שעות הנסיעה, תדירות האוטובוסים ומיקומנו על המפה. היות שבמדינת ת"א יש תחרות בין קווי אוטובוס, כך גם השיפור באיכות השירות ניכר בה עם חלוף השנים.בחיפה המצב שונה - עקב המונופול של חברת "אגד" - לא קיים אינטרס לשנות משהו לטובת הציבור, ולכן תחנות האוטובוס בחיפה מזכירות סיוט. מה גם, שגיאוגרפית העיר הינה מקום שקשה מאד להתמצא בו. אדם שמגיע מחוץ לעיר לא יבין היכן הוא נמצא ולאן עליו להגיע. מהסיבות הללו - יש להעתיק את המודל התל אביבי של חברת "דן" לתחנות האוטובוס בעיר חיפה. היות ואגד מהווה מונופול, סביר להניח שהיא לא תסכים לכך בקלות. לכן יש להסדיר זאת במסגרת חוק עירוני -- שתוכנו בתמציתיות הוא להכריח את מפעילות התחבורה הציבורית בעיר לשלט את התחנות הציבוריות שלהן באופן המוזכר מעל. אנא חתמו על העצומה אם אתם סבורים כי יש הגיון בטענות אלו, ואם הייתם רוצים לראותן מתממשות בטווח הזמן הקרוב. החתימות יועברו לגורמים מוניציפליים בהתאם לכמותן, ותהיה להן השפעה !!
ציר הזמן של העצומה
- 26/04/2011
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 24/04/2011
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 23/04/2011
- העצומה נפתחה