רבינו הקדוש לארץ ישראל.
מספר חתימות
12 |
|
1,000,000 | |
ב"ה
שלום רב
מטרת העצומה.
כידוע כבר עשרות שנים שיש ניסיונות כאלה ואחרים להביא את רבינו הקדוש לארץ ישראל, שכפי שנראה שכך היה רצונו "הַמָּקוֹם שֶׁלִּי הוּא רַק אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל". הדבר עדיין לא קרה.
בתקופה האחרונה אנו עדים לשינויים פולטים וגיאופוליטיים אדירים המתחוללים במזרח אירופה, ומי יודע אם לעת הזאת התכוון רבינו באומרו (כמקובל שכך הובא במגילת סתרים) שלא יישאר משם אלא גבעה אחת.....
אנו מקווים שהתנאים יבשילו בקרוב, תהיה האפשרות שרבינו יגיע לארץ ישראל. ומאחר וידוע שלא כל חסידות ברסלב דוגלים בכך, חשוב שיהיה לנו אז עצומה אדירה זאת שמראה שיש מאות אלפים שכן מעוניינים בכך, ובע"ה יעשה דיון עניני ויוחלט מה שיוחלט. והאמת והשלום אהבו.
יש מי שטוען שמאחר ורבינו רצה להיטמן באומן ששם היה קידוש שם שמים נורא מאוד, שהרגו על קידוש השם שלושים אלף יהודים אנשים נשים וטף, שהרוצח ימ"ש וחיילותיו שמו חופה נמוכה ושמו צלב גדול, ואמרו שמי שרק יעבור את החופה (זאת אומרת שהיה צריך להתכופף כדי להשתחוות לצלב) ישאר בחיים. ואף אחד לא רצה בשום פנים ואופן וכולם נהרגו על קידוש השם, ולכן רצה רבינו הקדוש להיות קבור ביניהם.
זה נכון מאוד, אך אף אחד לא יכול להגיד בהחלטיות שזה עומד כנגד ארץ ישראל, שכל מגמתו של רבינו זה רק ארץ ישראל. כך שמכאן אין ראיה כלל.
וידוע המעלה הגדולה להיות טמון בארץ ישראל, שנפסק בשו"ע שאפילו החכם גילה דעתו בפירוש שלא רוצה שיעלוהו, אין שומעים לו בכך. "וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ".
המחלוקת אם אומן או ארץ ישראל לא חדשה כלל (ואין להתרגש כלל מכך שהצד שסובר שצריך להיות בארץ ישראל כמעט ולא נשמע. וד"ל.)
רבי שמעון השמש תלמידו הנאמן של רבינו הקדוש, עוד בחיי רבינו עלה לארץ ישראל וזכה בשארית חייו לעשות את ראש השנה של רבינו העולה על הכל בארץ ישראל, וברור כשמש שעשה זאת בהסכמתו המלאה של רבינו הקדוש.
רבי אברהם בר נחמן (ראב״ן)
לא צריך להאריך במילים מי הוא הראבר״ן, איש קדוש ונורא. המגילת סתרים שכידוע עוברת מגברא לגברא, חד בדרא, בדור ההוא הייתה בידיו. וד"ל.
דעתו בעניין ראש השנה ובכלל הקיבוץ של חסידי ברסלב ידועה לכל, וגרמה לו לא מעט צער ויסורים. זכה לעלות ולקבוע את מושבו בארץ ישראל, ואף התכוון לעשות את הראש השנה של רבינו בארץ הקודש, שכידוע הציון של הצדיק הוא רק בחינת ארץ ישראל, ומי נתלה במי. למעשה כל שנה היה מתיר את נדרו כדי לצאת לגולה לציון רבינו הקדוש. הסביר זאת משום שהרבים צריכים לו. למגינת ליבו אחרי שפרצה מלחמת העולם הראשונה לא הצליח לשוב לארץ ישראל, ואז נדר נדר על דעת רבים שאין לו התרה עולמית, שאם יזכה לשוב לארץ ישראל ישאר שם לעד...
ראב״ן. ניסה בכל כוחו להשפיע על אנ"ש בכל מושבותם לעלות לארץ ישראל ולהתקבץ שם, תוכניתו המופלאה הייתה שעשירי ברסלב יקנו את כל האדמות המוצאות למכירה בארץ ישראל ויקימו מושבות ואף יספקו פרנסה לישוב היהודי וקרן רבינו הייתה מאירה על כל יושבי הארץ. בפועל הדברים לא נשאו פרי ואף דבר זה גרם לרבים וגם טובים וצדיקים לחלוק עליו, שאיך אפשר להעלות על הדעת לעזוב את ציון רבינו. מאחר וידע (ע"פ מגילת הסתרים שהייתה בידו) את סדר המאורעות הרעות שאמורות היו להגיע (עליית הקומוניסטים והצורר הנאצי ימ"ש) ניסה להניע אותם מהחלטתם ואמר להם זאת בפירוש שלא ישאר מהם ומכספם שריד ופליט. למגית ליבינו הוא צדק גם צדק.
מה היה נפלא אילו שמעו לו והיו קובעים את הקיבוץ בארץ ישראל, וגואלים את אדמות ארץ ישראל וכל אותם קדושי עליון קהילות קדושות אלפים ורבבות שנספו בשואה הארורה הם ובניהם ובני בניהם היו איתנו בקיבוץ הקדוש בארץ ישראל, וכל אותם חסדים צדיקים ותמימים אלפים ורבבות שנתפסו לקומוניזם ונאנסו לעבור על דתם. באו נחשוב לרגע מה היה אילו אותם צדיקים וחסדים היו שומעים את לרבי אברהם בר נחמן, מה גדולה הייתה ההשפעה של חסדי ברסלב על כלל הישוב בארץ ישראל ועל השתלשלות הדברים עד ימינו. לע"ת, כבר היינו במלכות משיח.
הארכתי בסיפור זה כדי להבהיר, שלא תמיד הדעה המקובלת היא הנכונה. וד"ל.
יש עוד הרבה מה להאריך בכך אך נסתפק בזה לעת עתה.
רבינו הקדוש אמר:"הַמָּקוֹם שֶׁלִּי הוּא רַק אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל-
מה שֶּׁאֲנִי נוֹסֵעַ אֲנִי נוֹסֵעַ רַק לְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל".