הוספת ראש העין לתוואי הרכבת הקלה
מספר חתימות
1,049 |
|
2,000 | |
שלום חברים,
בימים אלו החלה בנייתה של תשתית להקמת רכבת קלה בגוש דן. המדובר בבניה של מערכת להסעת המונים אשר תכלול רשת מסועפת של קווים. העיר היחידה שכלל לא מתוכנן לעבור בה קו של הרכבת הקלה היא ראש העין.
מפת תוכניות התחבורה העתידיות מגלה כי בעוד תושבי יהוד, אור יהודה ובאר יעקב יוכלו להגיע ברכבת קלה לתל-אביב, ראש-העין תהיה כנראה העיר היחידה בגוש דן שתושביה ימשיכו להשתרך בפקקים.
מעיון במפת היישובים שייהנו משירותי הרכבת הקלה עולה כי תושבי הערים בני-ברק, הרצליה, כפר-סבא, פתח-תקוה, חולון, בת-ים, ראשון-לציון, לוד, רמלה, יהוד, אור-יהודה ובאר-יעקב יהנו מכלי תחבורה מודרני ויעיל אשר ינייד אותם במטרופולין המרכז ויניע אותם בנינוחות ובמהירות לתל-אביב ולעומתם ימשיכו תושבי ראש-העין להיות תלויים לחלוטין ברכבם הפרטי ולסבול מחוסר נוחות משווע.
למרות שאוכלוסית ראש העין עתידה להכפיל את עצמה בשנים הקרובות ולמנות כמאה אלף תושבים (ואף יותר), הוחלט שלא לשלבה בתוכנית הרכבת הקלה.
הרכבת הקלה תגאל תושבים המתגוררים במעגל הראשון והשני של ערי גוש דן מפקקי התנועה באזור ותאפשר להם לבלות שעות נוספות בחיק משפחתם ולא ברכבם בפקק, בדרכם לעבודה או חזרה ממנה. יותר מכך, הרכבת הקלה תהווה הקלה כלכלית משמעותית למשפחות רבות שכיום נאלצות להחזיק בשני רכבים בשל העדר חלופה תחבורתית ראויה לשם הגעה לעבודה.
מטריד שעיר כראש-העין, אשר צפויה לאכלס כ- 100,000 איש, עיר שתושביה סובלים כיום מאד מפקקים בדרכם לעבודה, אינה נלקחת בחשבון, גם לא בתוכניות הרכבת לעשור הבא.
חוסר הצדק וההגיון מחייבים אותנו להקים קול צעקה. גם תושבי ראש העין זקוקים וזכאים לנגישות. על מקבלי ההחלטות לשנות את התוכניות באופן שיוסיף לתשתית הרכבת הקלה קו העובר בראש העין.
זה הזמן להצביע!!!
ציר הזמן של העצומה
- 01/02/2016
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 28/12/2015
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 27/12/2015
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 21/12/2015
- העצומה נפתחה