חניה ותנועה רמת אביב

מספר חתימות
178 |
|
10,000 | |
לכבוד גב' מיטל להבי ,מחזיקת תיק התנועה והחניה בעיריית תל-אביב ולידי מאן דבעי .
10-2022
מיטל שלום ,
אנו החתומים מטה , תושבי רמת אביב הירוקה וחברי קבוצת הפייסבוק "תנועה וחניה שפויה בירוקה " מבקשים לציין כי המכתב אינו בעל אופי אישי כלפי אף אדם ספציפי אלא בא לבטא מה שחזק מכל רעיון או עובדה זו או אחרת –
תחושת זלזול מצד מי שנבחרו ומשמשים משרתי הציבור.
ובמקרה של עצומה זו- כלפי תושבי רמת אביב הירוקה.
רמת אביב הירוקה הינה שכונה בעלת מאפיינים ייחודיים מבחינת מבנה -
שטחה מוגדר היטב ותחום על ידי הרחובות אינשטיין לבנון נמיר ואינו עולה על 4 קמ"ר.
בתוך תא שטח זה החליטה ומאפשרת עיריית תל אביב לבצע שלל פרויקטים והגשמת חזון באופן מיידי, פראי,רשלני בחלק מהמקרים ובו זמני :
- הגדלת קניון רמת אביב ובניית מגדלי רבי קומות בשטח של 310% משטח הקנין הקיים.
- פרויקט הרכבת הקלה. מצד אחד העירייה מקדמת במרץ את הפרויקט ומצד שני תוקעת אותו על ידי מניעת רישוי הכרחי לחומות בשולי הבתים ובדרכים נוספות.
- פרויקט המטרו – אף כי חוק המטרו טרם נחקק העירייה מטילה כבר כיום גזירות שונות הקשורות אליו, ללא בסיס ענייני וחוקי.
- פרויקט שבילי האופניים למניהם (עירוני ובין עירוני)
- פינוי בינוי ותמ"א ברחוב ברזיל בהיקף שאינו מתכתב עם השכונה והיותה מוגדרת כמרקם לשימור.
- פינוי בינוי ותמ"א בקרני שמעוני בהיקף שאינו מתכתב עם השכונה ותוך יצירת כאוס תשתיתי ותחבורתי, שנועד לשרת אך ורק את האינטרסים של היזם.
- הצבת שנאים תוך צמצום מקומות חניה – בניגוד לתקנות הרלבנטיות, תוך הסתרת מידע חיוני מהתושבים וחשיפתו זמן קצר מאוד לפני התקנתם בפועל.
- אכיפת יתר, הצרת דרכים ושלילת חניות בשכונה שמלכתחילה נבנתה ללא חניות בבתים ושיש בה מבני ציבור רבים אליהם מגיעים רבבות בני אדם מידי יום.
כל אלו מבוצעים באותו זמן ,ללא סנכרון וללא נסיון לבוא לקראת התושבים .
התושבים הציעו שלל חלופות לפתרונות קבע ופתרונות ביניים ולאורך שנים נגבו מתושבי השכונה עשרות מליוני ש"ח ככופר חניה ליצירת פתרונות חניה – שמעולם לא נוצרו.
במילים הפשוטות ביותר- אין איכות חיים כאשר חיים במציאות זו.
לתחושתנו ,עיריית תל-אביב מזלזלת בתושבי שכונת רמת אביב הירוקה .
תחושה זו אינה נובעת מטון דיבור או תוכן לא מכבד של מי מעובדי העירייה.
זו תוצאה של מקרים רבים בהם תלונות והצעות מעשיות שהעלנו להקלת המציאות ושיפורה זכו להתעלמות , משיכת כתפיים ומיני הסברים לא הגיוניים בעליל .
חלק מההסברים איתן ונכון, חלק מהפעולות שאתם מבצעים הם בשל החלטות ממשלה או התנהלות אדמניסטרטיבית שאינה בשליטתכם אך הרוב נשמעים ונראים ונראים כמו תרוץ .פירוט להלן.
לקט דוגמאות :
"שיתוף ציבור "
קשה שלא לגחך לדרך שבה התנהלו שיחות זום וניתנה לכאורה אפשרות לציבור להביע התנגדות לתוכניות בניה כגון פינוי בינוי ברחוב ברזיל , כך במקרים רבים .
- יצירת תב"ע חדשה – בעבר הגדירה העירייה עצמה את רמת אביב כשכונה לשימור , מאז קל היה להציג תב"ע חדשה המפרה את הקודמת . היד על הנייר קלה .
- מענה מעוכב לבקשות התושבים לפתרונות תנועה וחניה .
רק לאחר פגישות בנובמבר 2021 עם סגן ראש העיר מר אלקבץ , תואם סיור ב: 24-4-22 .רק בתאריך 20-6-22 בוצע סוף סוף "שיח תכנוני " בזום למסקנות מעשיות בו התברר כי כלל אין תשובות מוחלטות לשום נקודה שעלתה בסיור ולמעשה לא קרה כלום עם כלום – לא הסבר , לא פתרון .
-ב 17-6-22 בוצע סיור נוסף , אלא שהתברר שרק ב 6-11-22 יהיה "שיח זום" בנושא.
- הצבת שנאי
בניגוד למה שנאמר לתושבים העירייה לא החזירה מקומות חניה אלא גזלה 2 מקומות נוספים.
עת"ע הסתירה מידע בנושא מהתושבים עד הדקה ה-90, הימנעות מפתרון פשוט וזמין והצבת השנאי במקום לא יועד מלכתחילה .
קשה לחשוב על זלזול עמוק יותר של העירייה בתושבים.
- תלונה על היציאה הצרה מרחוב פיכמן
ובקשה להצרת שטח מדרכה נענתה כי הפתרון מבחינת העירייה הוא ביטול אפשרות החניה בקטע זה של הכביש משני צדדיו (ובכך כמובן להקשות עוד על החיים ברחוב )
דו- פרצופיות -
- בעת שהפתרון לבעית תנועה נגע להוצאת עץ צעיר והעתקתו נציגכם נזדעקו להגיד ש"בשום אופן עצים לא עוקרים " ( על אף זאת לא היתה בעיה לעירייה לאשר את שביל האופניים מהרצליה שבעטיו ייעקרו כ 300 עצים ! )
הסדרי חניה מיותרים ותמוהים ללא מענה -
- הראינו כי כאשר אין סימון חניות במרכז החניה ברחוב פיכמן התושבים דווקא מצליחים לחנות טוב יותר , מיהרה העירייה דווקא לסמן חניות מותרות תוך הפחתת החניות.
- שאלנו מדוע ולמה לא ניתן לבטל בליטות חניה מוזרות ולא נחוצות ברחוב רדינג ורחבת ברודצקי- נשארנו ללא מענה
- סימון דווקאי של כפל מעברי חצייה במרחק של כ 6 מטר זה מזה בטענה שזה התקן (על אף שבצמתים רבים אינו מסומן) .
- תלונות על רוחב מדרכה ברחוב הרטגלס שביל אופניים בברודצקי גדול מדי נענו במיני הסברים שונים ומשונים החל בהוספת מרווח בטחון בין הולכי רגל והשביל וכלה בטענה שצריך רוחב שיאפשר לעגלת תאומים רוחבית לעבור ...
- צביעת אדום לבן והצבת עמודי הגבלה במקומות שבעבר היו אפשריים כאשר שלל טיעונים מלווה אותם כגון :" בקרוב יחל פה פינוי בינוי לא יודעים מתי " (רחוב רדינג)
- כאשר טענו לפשר ההצרה המוגזמת ברחוב רדינג נתקלנו בתשובה מוזרה כי "הדבר מכוון כי כך יאטו " – כל זאת ברחוב שאף אחד ממילא לא נוסע בו מהר וקיימים במפים להאטה.
"עייפות " -
- בסיור ב 17-6-22 כלל לא הגיעו נציגי העירייה לראות את חלק מהמקומות כי היו עיפיים ...
הפקרת המרחב הציבורי לקבלנים-
- במשך שנתיים הפכו קבלני העירייה את רח' חיים לבנון,חניית ברושים ,חורשת רדינג וצמתי רדינג ברזיל למחסן חומרים ומזבלה ארעית שלהם – השארת שטחים מגודרים , שוממים מעבודה וחסומים לתנועה ולמעבר במשך שנים .
כאשר על המזבלה בחורשת רדינג נתבשרנו חגיגית כי עד ספטמבר השנה יפונה .בפועל ? הקבלן הגיע צמצם את השטח , השאיר את הכלים , הקונטיינרים והגידור ועזב שוב .
כל אלו רק דוגמאות מאינספור מקרים .
קשה להבדיל בין סיבה אמיתית ותרוץ אך התחושה שלנו אינה נובעת ממקרה בודד או רגע אחד .
זוהי הצטברות של מקרים רבים ולאורך זמן .
רובנו חיים בשכונה שנים רבות והגענו לכאן בשל צביונה הייחודי.
ניתן והכרחי לבצע שינויים והתחדשות בהתאם למציאות אך ניתן גם לעשות זאת תוך שיתוף אמיתי של התושבים וללא זלזול .
"הולך הרגל " האוטופי של העירייה , או במילים אחרות תושב השכונה שחי פה, סובל יותר ויותר ואין לעת"א מועד בו יוכלו לומר מתי יתגשם חזון העירייה אם בכלל.
במקום בו "חזון " חזק מהמציאות - המציאות סובלת.
על החתום :
תושבי רמת אביב הירוקה חברי קבוצת הפייסבוק "תנועה וחניה שפויה בירוקה "
ציר הזמן של העצומה
- 12/10/2022
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 04/10/2022
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 04/10/2022
- העצומה נפתחה