מוציאים את רמות מהפקקים
מספר חתימות
0 |
|
700 | |
עצומה: מוציאים את רמות אלון מהפקקים
בשנים האחרונות, אנו עדים לירידה ברמת שירותי התחבורה הציבורית בשכונת רמות אלון בירושלים. שכונת רמות, הגדולה בשכונות העיר, מונה מעל 60,000 תושבים, סובלת מנגישות ירודה אליה וממנה. לאחרונה, החליטה עירית ירושלים, על קיצור קו 31, כך שכבר שאינו עובר ברמות ב', החלטה המקשה על התושבים הרבים להגיע לערוצי תחבורה מרכזיים ומרכזי מסחר ותרבות כמו תחנה מרכזית לקניון מלחה. כמו כן, תושבי השכונה, מתלוננים על תדירות נמוכה של קווי השירות המרכזיים, נהגי אוטובוס נרגנים, ובעלי נסיעה פרועה, המסכנת נפשות בשל העומס הרב, קווי שירות שאינם מגיעים כלל, וחוסר שביעות בנגישות לאזורים נוספים בעיר כמו שוק מחנה יהודה, ושכונות נוספות בצפון העיר, כמו גם חוסר בקווי שירות ל"שכונת הקאנטרי" משאר השכונה והיציאה ממנה, הגורמים לניתוק, הן תודעתי והן ממשי של תושבי השכונה משאר העיר, ומותיר אותם ללא תחבורה ציבורית היוצאת מהשכונה.שינויים אלה, הלכה למעשה, מייצגים בשנית את ניתוק העיריה המכהנת מצרכי התושבים, ואת העיר ירושלים בצורך בבינוי ופיתוח.
אז מה אנחנו דורשים?
חיבור משרד התחבורה לתהליך שלנו, תוך שיתוף פעולה, וביצוע סקר תחבורה מקצועי ומקיף, המחווט את בעיות התחבורה הציבורית, בתוך השכונה וביציאה ממנה.
הצטרפו אלינו וחיתמו על העצומה!
לאור הקשיים האמורים לעיל, ערכנו סקר, הטומן בחובו את תלונותיהם הרבות של התושבים, כשמטרתו העיקרית, היא להוציא את שכונת רמות אלון מהפקקים.את ממצאיו העיקריים להלן:
• 82% ממשיבי הסקר משקפים כי יש צורך ממשי בהוספת קווי שירות משכונת הקאנטרי (רמות הירוקה) אל מחוץ לשכונה. כיום, מתגוררים כ1,500 תושבים בפרויקט המגורים רמות הירוקה, ונאלצים להגיע לצומת רמות הסואן, דרך שביל עפר שאינו סלול, לתחנת האוטובוס הקרובה לביתם. הסיבה לכך נעוצה בעובדה כי קו השירות היחידי שמשרת אותם נוסע בתוך השכונה, ולא מנגיש את התושבים מחוצה לה.
• 70% ממשיבי הסקר משקפים כי ביטול כניסתו של קו 31 לרמות ב' יוביל לקשיים ממשיים בנגישות לשכונה שלהם. בעבר, קו 31 שמתחיל בשכונת רמות א' ומכיל 55 תחנות ביניים, הנגיש את תושבי השכונה אל שכונת רמות ב', ואל ערוצי תחבורה מרכזיים כגון בנייני האומה, וממשיך את מסלולו אל שכונת גבעת שאול, מנחת, ולבסוף, למסוף גילה. ביטול קו זה, הלכה למעשה, מאלץ את התושבים להגיע לצומת בר אילן הסואן ממילא, ומשם להתחבר לקווי שירות אחרים, ומפחית משמעותית את נגישות התושבים לערוצי תרבות ומסחר כמו קניון עזריאלי במלחה, הסינימה סיטי, ולהיכל הפיס ארנה.
• 79% ממשיבי הסקר משקפים כי יש צורך ממשי בהגברת תדירות קו 63. כיום, קו 63 הוא קו שירות מעגלי המחבר בין שכונת רמות הירוקה לשאר חלקי השכונה, ומחבר בין מבני שירות נוספים כמו חדר הכושר והבריכה. קו שירות זה, המתוכנן לכל 30 דקות, אינו מהווה שירות מספק לתושבי השכונה, אשר עמוס ושוצף, וכלל אינו מחבר את התושבים לערוץ תחבורתי משמעותי כמו צומת רמות. על כן, עלינו להגביר את תדירות קו השירות לעיתים תכופות יותר.
• ובהמשך ישיר לכך, שאלנו את התושבים על קבוצת שעות בבוקר ובצוהריים שלדעתם יש צורך להגביר את קו 63 בפרט: כפי שניתן להיווכח, תושבי השכונה זקוקים להגברת תדירות הקו באופן משמעותי בשעות העומס בבקרים:08:00-09:00 , ובהתאמה, בשעות הצוהריים 15:00-16:00.
• 65% ממשיבי הסקר משקפים כי עולה צורך ממשי בהנגשת תושבי השכונה אל מרכז העיר. כיום, קיימים שלושה קווי שירות המשרתים את תושבי השכונה אל מרכז העיר, הקווים 71,72 ו36. אמנם, מספר מרשים למדי של קווי שירות, אך, בניגוד למספר תושבי השכונה המשתמשים בקווים אלה באופן יום יומי, תדירות הקווים אינה מספקת כלל, וגורמת לעומסים רבים בצמתים מרכזיים שבהם הקווים עוברים, נהיגה פרועה של מפעילי הקווים בשל העומס, והמתנה של דקות ארוכות מאוד לקווים נוספים, שלעיתים אינם מגיעים לתחנות כלל.
• תגבור קו 64. בהמשך ישיר לצרכיהם של התושבים לנגישות למרכז העיר, עולה הצורך להגביר את קו 64 המחבר בין שכונת רמות לשכונת הר נוף. זאת ועוד, לחבר את קו 64 אל עורקי התחבורה המרכזיים של השכונה על מנת להוסיף נגישות לשכונות אלה.
• ובהתאמה לכך, 97% ממשיבי הסקר משקפים כי עולה צורך ממשי באוטובוסים מפרקיים (אקורדיון) מאשר אוטובוסים קצרים יותר. תושבי השכונה, באופן גורף, משקפים את הצורך הממשי בשיפור הנגישות שלהם לתחבורה ציבורית. בעוד אוטובוסים בעלי שלוש דלתות (הרווחים בשכונה) מכילים עד 82 נוסעים, אוטובוסים מפרקיים יכולים להכיל עד 133 נוסעים בו זמנית.
• תגבור קווי שירות 31,62,71,72. קווים אלה, המהווים עורק תחבורתי נרחב של תושבי השכונה אל מרכז העיר והכניסה לעיר, באופן טבעי, עמוסים בכל שעות היום בשל המסלול הנרחב שלהם ברחבי השכונה ובהתאמה למספר התושבים, מעלה צורך ממשי להגביר את התדירות שלהם.