מבחן משפר במטמתיקה -הגשה

מבחן משפר במטמתיקה -הגשה

מספר חתימות

1
 
200  
פורסם בתאריך: 04/01/2022
 

ביום חמיש ה6 לינואר אמור להתקיים מבחן משפר ציון במתמטיקה, אחד המקצועות החשובים בקשר לעתידנו. בבית ספרינו קיים נוהל מוערך מאוד המאפשר לתלמידים שציניהם במבחנים בסמסטר לא היו מספיק טובים להתמודד בשנית ולנסות להוכיח שיכולותיהם, הידע וההבנה השתפרו למרות הציונים הקודמים באותו הסמסטר.

השנה המבחן המשפר מועדו קרוב למעוד קבלת המבחנים (הכוונה שהוא אף לפני המועד הנ"ל), על מנת לשמור על הנוהל עדכנה אותנו המורה במהלך שמי שיגש למבחן המשפר יקבע לו הציון הטוב מהשנים.

כמובן שזה מעט מכביד כי "מי שלא חייב" אך לא יודע זאת כדאי לו ללכת למבחן ולנסות לשפר, אך הסיכון אינו קיים אלא רק ההיזדמנות ומקסימום התוצאה תלמידים שהתכוננו על החומר שוב, פיצויי הולם לכך שלא ניתן לקבל תוצאות מראש ללמוד היכן טעינו וכיצד עלינו להשתפר על מנת "לנסות להוכיח שהיכולות הידע וההבנה השתפרו"

אך השבוע עודכנו, שלא כך העניין אלא חמור אף יותר, מי שיגיש את המבחן מבחנו יבדק בנוהל הרגיל המבטל את המבחן האחרון, הכוונה ל"חמור" אינה שאנחנו מתלוננים על הנוהל שמאפשר הזדמנות נוספת אלא שהמתכונת החדשה שהוצעה היא חוטאת לגמרי למטרה. ואסביר מדוע:

נקח את כל סוגי התלמידים שנפגעים , אני משתמש במושג "לא הצליח במבחן" בצורה סובייקטיבית הצלחה של אחד בבירור לא זהה לאחר, ולכן ההצלחה נמדדת מול ציון שאליו הוא שואף:

  • מי שלא הצליח במבחן אך לא ידע זאת, לכן לאחר המבחן עבר על הנושאים באותה הצורה לא שיפר את לימודיו כנראה וכעת יחשוש מלגשת שוב, מחשש לפגוע בצינו (שהוא אינו יודע שהוא נמוך ציפיות)
  • מי שלא הצליח במבחן ומודע לכך, ישב ויעבור על החומר שוב במטרה להצליח כמובן, ניגש למבחן ובמבחן הזה הרגשתו כמו שקרה לראשון (מה לעשות הרגשה ומציאות אינן זהות לצעריונו) ויגיש את המבחן אך אבוי הציון כעת יצא יותר נמוך. כי הוא הגיש את המבחן ?!
  • מי שהצליח במבחן הראשון אך מרוב חששות בטוח שטעה במבחן (לא מעט מאיתנו מעידים שעברו מקרה שבו התוצאה שקיבלנו שונה מהרגשת הכישלון שהרגשנו טרם קבלתו וההפתעה על הציון היתה מרוממת) , בכל אופן תלמיד שיצא בהרגשה לא טובה אך הצליח במבחן ולכן התכונננן וניגש למבחן נוסף ובו הוא השיג ציון הנמוך יותר. הוא הרי לא היה ניגש למבחן אילו היה מקבל מראש את תוצאות המבחן.
  • מי שהצליח במבחן המשפר אך בסופו לא הרגיש ביטחון מספיק כדי להגישו ורשם על המבחן "לא לבדיקה" אך בפועל אילו היה המבחן נבדק, אתו התלמיד היה מקבל ציון גבוהה יותר מהקודם.

כמובן שבעולם אידיאלי בכל מצב ובכל מבחן התוצאה של התלמיד תהיה ביחס ישר לידע והבנתו אך זה לא כך ויש סטיות, חשוב לציין שגם הבדל של מספר נק בודדות 5~10 נק' להיות הבדל משמעותי לציון במקצוע כה חשוב בשנה כה חשובה.  ולרשימת ה"נפגעים" מהשיטה ניתן ליחס את כל אלו שבמבחן המשפר (וכל פעם יש כאלו) שלמרות שלמדו מקבלים פחות או יותר אותו הדבר, אבל פחות או יותר יכול להיות גם 5 או 7 או אפילו 10 נק פחות שזה משמעותי ואפילו מיותר!!

 אנחנו מודים על הנוהל הקיים ומבינים את הקושי בלהספיק לבדוק את המבחנים ולתת ציונים בזמן מספיק להתכונן לשיפור. אך מבקשים שתתחשבו בנו ותאפשרו לנו את האפשרות שהוצגה לפנינו בשבוע שעבר הטוב משנים. מה שמאפשר לנו לגשת למבחן באוירה בטוחה ולתת את המירב במבחן. הרי אנחנו מאמינים שהמטרה של המבחנים היא לשקף את רמת הידע וההבנה שלנו, ולעזור לנו ככל האפשר להביע אותם ולא להקשות עלינו כבמירוץ מכשולים. בסוף מטרת הבית ספר ומוריו היא להגיע עם התלמידים להשיגים הלימודיים הטובים ביותר.

 אנחנו החתומים מביעים יחד את בקשתינו שבמצב המיוחד שנוצר תבדקו את המבחנים ותתיחסו לטוב מבינהם.

תודה

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו