קריאה לבחינה מחדש של בחינות הבגרות

אין תמונה

מספר חתימות

270
 
10,000  

אנו אנשי הציבור הרחב, מורים ואנשי חינוך, הורים, תלמידים, מומחים אקדמיים ואנשי מקצוע מגופים שונים, זיהינו את בחינות הבגרות כאחת החוליות הבעייתיות והמשפיעות ביותר על אופייה של מערכת החינוך בישראל. אנו דורשים שינוי מעמיק של שיטת ההערכה על מנת לשפר באופן משמעותי את דרכי ההוראה והלמידה וכפועל יוצא מכך את פני מערכת  החינוך כולה.החל משנות השבעים התרחשו כמה תהליכים במשרד החינוך שכללו ועדות, דו"חות וניסיונות שונים, אשר קראו לשינוי משמעותי בבחינות הבגרות. כלל הניסיונות נקטעו בעודם באיבם מסיבות כלכליות ופוליטיות. קריאתנו מתבססת על ההמלצות שגובשו בדיונים הללו.

 

אנו מוחים נגד המדיניות הנוכחית של משרד החינוך, בה הקריטריונים היחידים למדידה של התהליך החינוכי מצטמצמים לכדי מדידת אחוז זכאות לבגרות וציונים במבחנים אחידים. אנו חושבים שמיקוד יתר בקריטריונים אלו גורם נזק בל ישוער לאיכות מערכת החינוך בישראל ולדמות הבוגר הרצוי. 

אנו קוראים לשינוי שיטת הבגרויות ברוח המלצות הועדות המקצועיות שדנו בנושא זה בעבר (האופק הפדגוגי, חוזר מנכ"ל כ, פרויקט "בגרות 2000" ועוד). 

אנו קוראים לשינוי אופי בחינות הבגרות משינון לפיתוח חשיבה יוצרת וביקורתית, כמו גם מיומנויות הרלוונטיות למאה ה-21 ולהגברת האוטונומיה של בתי הספר בהערכה, כך שיתאפשר לאנשי החינוך לקיים למידה והוראה ראויות, עשירות ומשמעותיות יותר. 

אנו קוראים לצמצום הדגש על מבחנים אחידים לטובת מודלים אחרים של הוראה והערכה, המפתחים חשיבה ומיומנויות אורייניות ומחזקים דרכי ביטוי מגוונות

חשוב לציין ששינוי משמעותי באופן ההערכה אינו נפרד מדיון בשינוי שיטות ההוראה ובמידת האוטונומיה הניתנת לבתי הספר בתחומים אלה. הדיון במבנה בחינות הבגרות הוא בבחינת טריגר לדיון בכלל הנושאים הללו. 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

31/03/2012
העצומה השיגה 100 חתימות!
29/03/2012
העצומה נפתחה