להמשך התמיכה של המינהל לחינוך התיישבותי ב"רעות"

להמשך התמיכה של המינהל לחינוך התיישבותי ב"רעות"

מספר חתימות

368
 
500  

לכבוד המינהל לחינוך התיישבותי - 

מנהלת המינהל - הגברת אילנה נולמן.

אנו נמצאים בנקודה בה המשך תמיכת המינהל לחינוך התיישבותי בתכנית פנימיית יום "רעות" (הרי-אפרים) במ.א. מגידו מוטל בספק גדול עקב החלטות פנימיות שקיבלתם במינהל. קשה להפריז בעוצמת התדהמה והאכזבה בה אנו נמצאים לאור מצב זה.

המשך ההשתתפות של 32 משפחות (המאושרת לתמיכת המינהל) שילדיהם לוקחים חלק בפעילות ב"רעות" במסגרת תכנית פנימיית היום נמצא כעת באיום. בנוסף התמיכה שהמינהל העניק סייעה לכלל הפעילות השוטפת ברעות וכעת גם הפעילות הכללית של המוסד החינוכי נמצאת בפני בור תקציבי.

בתחילת שנת הלימודים תשע"ח התקיים ביקור של ד"ר בני פישר ברעות, ובו הביע מנהל המינהל דאז הערכה גדולה לנעשה ב"רעות", כדגם ייחודי של פנימיית יום, וכחלק ממערך החינוך ההוליסטי של המועצה. את הערכתו ביטא לא רק במילים, אלא גם באישור להגדלת מספר המכסות לחניכים חדשים נוספים. כפי שהוסבר למשפחות המצטרפות, האישור ניתן עד סוף י"ב. על כן לא היה לנו שום יסוד לחשוש שתמיכת משרד החינוך במשפחות מוטלת בספק, ובהתאם לכך גם נערכנו לשנת הלימודים הנוכחית.

בזכות תמיכת המנהל לחינוך התיישבותי, השתתפו בשנים האחרונות נערים רבים בתכנית שהייתה עבורם בגדר אויר לנשימה, פתח להשתלבות נורמטיבית בחברה, ואף להצטיינות חברתית. עבור הנערים למשפחות אשר המנהל אישר את השתתפותם בתכנית מטעמים סוציו-אקונומיים, הייתה חברת הנעורים "רעות" מסגרת ההשתייכות החברתית העיקרית. כאן שמרו על קשר רציף עם מבוגר משמעותי, אשר היווה ציר ונקודת חיבור בין הנער/ה, ההורים, ביה"ס, ומערך הרווחה של המועצה; כאן קיבלו תמיכה רגשית וחיזוקים ליכולותיהם; כאן זכו למערך של עזרה לימודית והתנסות במגוון תחומי עשייה אשר נתנו ביטוי לאינטילגנציות המרובות שלהם; כאן זכו לחיזוקים אשר אפשרו את המשך דרכם החברתית והלימודית בביה"ס. 

הנערים והוריהם מצפים להמשיך ולקחת חלק פעיל ורציף בפעילות ב"רעות" ואין לנו שום כוונה להגיע למצב שהאפשרות והזדמנות הזו תיגרע מהם והם לא יוכלו להגיע ולהמשיך בפעילות.

כאשר התקבלו המשפחות לתכנית, הובהר להם כי הם מתקבלים לתכנית עד סוף י"ב.

בכוונתנו לעשות כל מה שנדרש בכדי לעמוד בהתחייבות זו ולהמשיך לאפשר לנערים לקבל מענה, וללוות אותם דרך גיל ההתבגרות ועד ליציאה לשנת שירות ולשירות משמעותי בצה"ל.

בכוונתנו גם לקלוט משפחות חדשות ולהמשיך לאפשר אינטגרציה לנערים ונערות שחווים קשיים מסויימים ולהוות בית למשפחות עם משאבים כלכליים פחותים.

אם משיקולים שאינם ידועים לנו אכן יהיה צורך חלילה לבצע צמצומים, יש להיערך לזה מספיק זמן מראש. לא ייתכן לקבל הודעה כזו ערב תחילת שנת הפעילות, בזמן שהנערים והמשפחות יודעים שהמצב ממשיך כסדרו ואנחנו כבר נערכנו מבחינת הפעילות וכוח האדם הדרוש. תהליך כזה של הורדת תמיכה יש לבצע באופן מתאים בליווי עו"ס קהילתי, מערך הייעוץ של ביה"ס, המחנכת בביה"ס וכמובן המדריך בפנימיית היום, ולהבין כיצד הנער/ה מתמודד/ת עם החוסר, ועל אילו אלטרנטיבות ניתן לחשוב. 

"רעות" משלבת בצורה נהדרת בין עקרונות החינוך הדמוקרטי, בין דגם החינוך הביוספרי הייחודי של המועצה, לבין העקרונות האינטגרטיביים של פנימיית היום כפי שהוגדרו ע"י המנהל לחינוך התיישבותי. בשילוב זה, נוצר דגם חדש וייחודי, בעל יתרונות גדולים.

נשמח לארח כל נציג מהמנהל לחינוך התיישבותי ב"רעות", לחקור יחד את העשייה שלנו, ובעיקר למצוא את הדרך להמשיך את תמיכת המינהל לחינך התיישבותי המתקיימת כבר שנים רבות. 

מצפים להמשך שיתוף פעולה חינוכי וקהילתי פורה!

כל השותפים ברעות - 

חניכים, צוות, הורים, תושבי מועצה אזורית מגידו ואזרחי מדינת ישראל.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

23/11/2018
העצומה השיגה 100 חתימות!
22/11/2018
העצומה נפתחה