פגיעה בנוסעי רכבת ראשון לציון ראשונים

פגיעה בנוסעי רכבת ראשון לציון ראשונים

מספר חתימות

71
 
20,000  
פורסם בתאריך: 22/09/2011
 

אנו, תושבי ראשון לציון החתומים מטה, פונים בזאת לשר התחבורה ישראל כץ, למנכ"ל משרד התחבורה דן הראל, למנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר ולראש עיריית ראשון לציון דב צור בקריאה דחופה לבטל את הפגיעה הצפויה בנו עם הפעלתה של תחנת הרכבת החדשה "ראשון לציון מערב- משה דיין".

 

והנה העובדות:

 

  • עם הפעלת קו הרכבת החדש מראשון מערב- תהיה התחנה הסופית של הרכבת היוצאת מתחנת ראשונים- בתחנת ההגנה בתל אביב. פירוש הדבר שרוב נוסעי הקו הזה, הרוצים להגיע לתחנות השלום, סבידור או אוניברסיטה, יאלצו להחליף רכבות או בתחנת לוד או בתחנת ההגנה (זה אבסורד להחליף רכבת בשביל תחנה או שתיים בתוך ת"א!), דבר שיאריך את משך הנסיעה ויפגע ברמת השרות לנוסעי הקו הזה. זאת ועוד, ידוע לכולם שהרכבות בבוקר אינן עומדות בזמנים מדויקים, למרות האופטימיות. נוסף לזאת סביר להניח שהרכבות שעליהן יצטרכו לעלות הנוסעים בלוד או בהגנה- יהיו רכבות עמוסות בשעות הבוקר- והסיכוי שיהיה בהן מקום ישיבה- קלוש (בעיתות תקלה או שיפוצים בקווים, קרה לא פעם שאנשים פשוט לא יכלו לעלות על הקרון העמוס והמתינו לרכבת הבאה).
  • תדירות הרכבות בקו מתחנת ראשונים צפוי לרדת- מה שאומר פגיעה נוספת בזמינות הרכבות.
  • למרות קיצור קו הרכבת החדש – ימשיכו תושבי ראשון לציון, הנוסעים גם מתחנת הראשונים וגם מתחנת משה דיין, לשלם מחיר מופקע עבור הנסיעה ברכבת יחסית לנסיעה באוטובוס, וזאת מבלי לקחת בחשבון את ההוצאה הנוספת שכוללת נסיעה לתחנת הרכבת בקווי השירות הפנימיים בעיר וגם את ההוצאה הנוספת להגיע ליעד בעיר השניה (תל אביב). מחיר כרטיס בודד הוא 15 שקלים ומחיר כרטיס בכרטיסיה בת 12 נסיעות הוא 12.5 שקלים. לעומת זאת מחיר הנסיעה באוטובוס הוא 6.40 שקלים בלבד ובכרטיסיה של 10 נסיעות 5.12 שקלים לנסיעה. פירוש הדבר שנוסעי הרכבת ישלמו מחיר גבוה פי כמעט 2.5 לערך מנוסעי האוטובוסים- פער שאין לו שום הצדקה.

 

לפיכך אנו החתומים על עצומה זו דורשים:

 

1. להשאיר את מספר הרכבות, התדירות שלהן ותחנות היעד מתחנת ראשונים- כפי שהם כיום- ערב פתיחת תחנת משה דיין.

 

2. להוזיל את מחיר הנסיעה ברכבת באופן שיהיה פרופורציונאלי למחיר הנסיעה באוטובוס.

 

 

על החתום:

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו