עזרו לנו לעצור את האסון התחבורתי שעומד להתרחש בכביש החוף!

עזרו לנו לעצור את האסון התחבורתי שעומד להתרחש בכביש החוף!

מספר חתימות

3,068
 
10,000  

יושבים בכביש החוף שעה וחצי לכל כיוון? תתרגלו לשבת 3 שעות!

למרות ההתנגדות של מתכנני תחבורה בכירים, כלכלנים ואנשי סביבה, הממשלה אישרה את סלילתו מחדש של כביש החוף: העבודות יתחילו בחודשים הקרובים ויימשכו כ-7 שנים, יגרמו את הפקק הגדול בתולדות המדינה ויהרסו את הדיונה הייחודית של שמורת אלכסנדר. בסופן נקבל כביש מסוכן ואיטי, שרק מחמיר את בעיית הפקקים.

אנו דורשים משר התחבורה ישראל כץ לעצור את המחדל הזה. 

ומבקשים מכם להצטרף אלינו במחאה נגד הטמטום והשחיתות! 

ב-21.11.2016 אישרה הממשלה הרחבה של כביש החוף בין נתניה לחדרה. זאת, למרות העיקול המסוכן שקיים בתוואי הזה, מאט את התנועה ומסכן את הנהגים, ולמרות הסכמה גורפת בין המומחים כי החלופה המועדפת והנכונה יותר היא סלילה של כביש בתואי ישר, בצמוד למסילת הרכבת ובהמשך לכביש 20 (איילון). 

התכנית שאושרה בכביש החוף כוללת סלילה של 2 נתיבים נוספים, תוך הרחבה של הכביש פי 2 (לכמעט 100 מטרים); בניה של מחלפים נוספים; הקמת גשר בגובה של 3 קומות מעל נחל אלכסנדר; וסלילה של כבישים חלופיים זמניים. להחלטה הזו התנגדו כל גורמי התכנון שעסקו בבחינת החלופות התחבורתיות באזור.

ולמרות זאת, מסיבות לא ידועות ובשל אינטרסים עלומים, תוך הפעלת לחץ על גורמים מקומיים שניסו להיאבק בהחלטה, מתעקש שר התחבורה ישראל כץ על סלילה מחדש בכביש החוף, המפותל והמסוכן, ודווקא במקטע הכי צר שלו!

ובכך גזר עלינו:

1.   פקק אינסופי שבו יהיו תקועות מדי כיום כ-100,000 מכוניות.

2.    סיוט תחבורתי שיימשך לפחות שש שנים - לפי התחזיות האופטימיות.

3.    בזבוז של מיליארדים על פתרון זמני שיהפוך ללא רלבנטי עוד טרם לסיומו.

4.    הרס של שמורת נחל אלכסנדר בגלל הכפלת רוחבו של הכביש ל-100 מטר והקמת גשר בגובה של 3 קומות מעל הנחל!!

ישראל כץ מסדר לנו פיגוע תחבורתי: כביש מסוכן ופקוק, תוך בזבוז של מיליארדי שקלים ובלי לתת פתרון ארוך טווח!!

 

מידע נוסף ומפורט בכתבות הבאות:

כתבה שפורסמה בעיתון גלובס, 18.12.2016

כתבה שפורסמה בדה-מרקר, 31.1.2017

כתבה שפורסמה בעיתון גלובס 9.4.2013

 

ובאתר האינטרנט: http://yeshuvayhahof.wixsite.com/moveroad2

ובקצרה: למה עדיפה חלופת המסילה על פני התכנית שמקדם  שר התחבורה?

סלילה ובנייה חדשה בכביש החוף: 

  • בכל העולם סוללים נתיבי תחבורה עורקיים ישרים ככל האפשר, כדי להפחית סיכון לתאונות. כביש החוף הקיים מעוקל ומתפתל בין 9 יישובים, המונים למעלה מ- 6,000 תושבים. 

  • סלילת כביש החוף צפויה לארוך 6-7 שנים. כיום עוברים בכביש קרוב ל-100,000 כלי רכב ליממה, בממוצע, שייתקעו מדי יום בפקק  מזעזע בתוך אתר בניה.

  • הכביש יהיה ארוך ומפותל יותר ומחייב לפחות 4 מחלפים, סלילתו תחייב סלילת מעקפים והריסתם בתום העבודות.

  • בגלל מגבלות הרוחב והמסלול הכביש לא יתן מענה לעומסי התנועה החזויים ובסופו של דבר לא יהיה מנוס מלסלול גם את הכביש לאורך המסילה.

  • מכניס את כל התחבורה העורקית בישראל, כולל משאיות של חומרים מסוכנים ורמות זיהום אויר ורעש לתוך אזור מגורים מיושב וצפוף, יגרום לזיהום אויר ביישובים הסמוכים ברמות שהרבה מעבר לתקנים.
  • יחמיר בהרבה את הפגיעה בפארק השרון ושמורת נחל אלכסנדר בחלקה המערבי
  • בגמר העבודות נישאר עם פתרון זמני בלבד,  בעלות יקרה יותר מול החלופות.

יתרונות של כביש חדש בתוואי המסילה:

  • יקצר את הנסיעה ויעשה אותה בטוחה יותר, כיוון שהוא ישר (וממשיך את נתיבי אילון).
  • ייסלל בזמן קצר בהרבה, מבלי להפריע לתנועה הקיימת ומבלי לפגוע בתושבים.
  • יאפשר לגרוס את קטע כביש החוף שעובר היום בשמורת נחל אלכסנדר, לשקם את השמורה ואת הדיונה, ויגרום פגיעה מזערית לשטחים הפתוחים, באמצעות יישום של פתרונות סביבתיים כמו מינהור ומעברים אקולוגיים.
  • ייתן פתרון כולל, איכותי וארוך טווח - זול בכחצי מיליארד ש"ח!

 

עזרו לנו למנוע את האסון התחבורתי הזה: תימכו בפנייה שלנו לבג"צ וחיתמו על העצומה לעצירה של עבודות הסלילה!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

11/02/2017
העצומה השיגה 2,500 חתימות!
21/07/2010
העצומה השיגה 1,000 חתימות!
18/07/2010
העצומה השיגה 500 חתימות!
16/07/2010
העצומה השיגה 100 חתימות!
15/07/2010
העצומה נפתחה