פגיעה בזמינות תחבורה ציבורית בציר נחשון-שמשון
מספר חתימות
1,039 |
|
500 | |
אנו קוראים למשרד התחבורה ולמועצה אזורית מטה-יהודה להבטיח תחבורה ציבורית זמינה ויעילה על ציר נחשון-שמשון בכביש 44.
תדירות האוטובוסים הציבוריים שעוברים בציר נחשון-שמשון ועוצרים בתחנות הסמוכות ליישובים לאורך הציר (צלפון-גיזו, כפר אוריה, קיבוץ הראל, תרום-תעוז) נפגעה באופן משמעותי מאוד בתקופה האחרונה.
רק לפני ימים אחדים התקבלה הודעה שרירותית ממשרד התחבורה, לפיה שונה מסלול האוטובוס של קו חיוני נוסף (437), כך שלא יעבור עוד בציר זה, ולא יוכל לשמש את תושבי האזור לצורך נסיעה לירושלים.
משרד התחבורה נושא על דגלו הרחבת השימוש בתחבורה ציבורית, ולאחרונה אף ייעד נתיב נסיעה בכביש 1 לתחבורה ציבורית בלבד. אך בו בזמן, הוא פוגע באופן פרדוקסלי ביכולתם של תושבי האזור להגיע למחוז חפצם באמצעות התחבורה הציבורית ומחייב את אלו שיש להם רישיון נהיגה ורכב זמין, לעלות לרכב, לנהוג ולהגדיל את עומס הנסועה בכבישים.
מה אמורים תושבי האזור, ביחוד אלו שאין ביכולתם לנהוג (חסרי רישיון נהיגה, מבוגרים, אנשים עם מוגבלות וכדומה) לעשות בנסיבות אלו?? כיצד אמורים אורחים, בני משפחה וחברים להגיע לביקור בישובים שלנו?
משרד התחבורה פעל באופן שרירותי, בלא התחשבות בצרכי ציבור חיוניים וחשובים וללא שיח מקדים עם תושבי האזור, ובכך חטא לתפקידו ולייעודו.
אנו קוראים למשרד התחבורה ולמועצה אזורית מטה יהודה לפעול בדחיפות לתיקון העוול שנעשה לכל תושבי האזור, ולהבטיח שירות ציבורי איכותי ויעיל. מדובר בצורך חיוני ובסיסי של חופש תנועה. הפגיעה הנגרמת לאזרחים רבים מדי יום היא בלתי מידתית ובלתי סבירה.
נזכיר גם שבוטלה תחנת עצירה במחלף שמשון לרבים מקווי האוטובוס היוצאים מבית שמש (בניגוד להנחיה שהיתה בעבר) ובכך נמנעת מתושבי האזור האפשרות להיעזר אפילו בקווים אלו, בהנחה שיצליחו להגיע בכוחות עצמם בדרך לא דרך לאזור מחלף שמשון.
ציר הזמן של העצומה
- 30/12/2022
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 21/12/2022
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 20/12/2022
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 20/12/2022
- העצומה נפתחה