ילדינו ומורינו לא הפקר!
מספר חתימות
318 |
|
500 | |
לכבוד משרד החינוך, ממשלת ישראל ורשויות מקומוית ברחבי הארץ,
המתווה שאושר על ידי שרי הממשלה, המתייחס לכיתות ד'-י' מלווה בתוכו במגוון בעיות, ואנו סבורים כי יש בו יותר נזק מתועלת. בין אם מדובר בחזרה הפתאומית לשגרה או לחוסר ההתחשבות בעשרות אלפי עובדי הוראה ותלמידים שנמצאים בקבוצות סיכון, מדובר ב"פתרון" שסביר שיפגע בכל אזרחי המדינה, ללא יוצאים מן הכלל, מפאת כמה סיבות:
1. לבישת המסכות לאורך ימי לימודים ארוכים עלולה לגרום לנזק בריאותי, בעקבות הקושי של הנשימה דרכה במהלך יום לימודים ארוך.
2. היציאה המדורגת להפסקות, כפי שמתואר במתווה, לא משפיעה אף היא על מניעת ההדבקה - הנגיף שורד מספר רב של שעות בתנאים קיצוניים, ובמקרה שיתגלה מקרה של חולה מאומת ששהה בשטח בית הספר, במילא כל השוהים בבית הספר ידרשו להכנס להסגר. רק לפני מספר ימים התרחשו מספר מקרים חריגים, שבהם סייעת ומורה גרמו להכנסת עשרות תלמידים להסגר, דבר העלול לגרום להתפרצות מחדש של המגיפה
3. כפי שצוין מעלה, אין שום התייחסות לכך שקיימים מורים ותלמידים רבים ברחבי הארץ שנמצאים בקבוצות סיכון. למרות היותם של מורים ותלמידים רבים בקבוצות סיכון, חלקם הגדול מתכוון להגיע ללמוד וללמד בבית הספר בכל מקרה, וזאת תוך סיכון חייהם לשווא. התלמידים שלא יגיעו לעומת זאת, כדי לשמור על בריאותם או על בריאות בני משפחתם, יחוו קושי רב להשלים את החומר הלימודי מביתם, מה שעלול ליצור פער לימודי, ואף חברתי, שעלול גם להשפיע על מצבם הנפשי של תלמידים אלו.
4. חזרתם של שכבות הגיל האלו לספסל הלימודים היא מיותרת לחלוטין - הן כלכלית, משום שתלמידים אלו יכולים להשאר בביתם לבדם, והן לימודית, שכן הלמידה היא לתקופת זמן של 5-6 שבועות, אך מספר ימי הלימוד שואף ל 3-4 שבועות (ללא ההתחשבות בשבועיים האחרונים של הלימודים, שבהם קיימת למידה מצומצמת ביותר בין כה, שמשאירים פחות משבועיים של לימודים).
5. החזרת בתי הספר לשכבות גיל אלו היא כה פתאומית, שכן בשטח בתי הספר לומדים מאות ואלפי תלמידים, ובכיתה עצמה לומדים לפעמים יותר מ30 תלמידים, כשההוראה לשמירת מרחק של שני מטרים היא בלתי אפשרית.
6. קיימים תלמידים רבים שנעזרים בהסעות הראשויות המקומיות, בתי הספר או בתחבורה ציבורית על מנת להגיע לבית הספר, ואלו עלולים לגרום להפצת המחלה להיות קלה יותר, שכן מקומות אלו סגורים, ולעיתים קרובות עם צפיפות גבוהה. ללא סידורי הסעות, תלמידים רבים לא יוכלו להגיע לבית ספרם ולשוב ממנו.
7. הלמידה בחודשי הקיץ היא קשה בין כה גם בשגרה, אך בעקבות הצורך לאיוורור קבוע של כיתות הלימוד, יהיה נדרש מהמורים ומהתלמידים ללמד וללמוד בחום קיצוני, גם אם המזגנים יעבדו תוך כדי, מה שיהפוך את הלמידה לאפקטיבית עוד פחות.
8. הלמידה דרך המחשב הוכיחה את עצמה כאפקטיבית אצל מורים ותלמדים רבים, ואף אם היא אינה יעילה כמו למידה בבית הספר, כן קיימת התקדמות בחומר הלימודי, ללא סיכון חיי אדם.
אנו החתומים מטה, הורים, מורים ותלמידים, קוראים לממשלה ולראשויות המקומיות לא לקחת יד במתווה המוות שהוצע, אלא לדאוג לתלמידי ומורי מדינת ישראל, ולהמשיך בלמידה המקוונת, או להציע מתווה חדש, אפקטיבי יותר ומסכן פחות.
ציר הזמן של העצומה
- 16/05/2020
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 16/05/2020
- העצומה נפתחה