התנגדות לכביש מוצקין רמז גדות יהוד

התנגדות לכביש מוצקין רמז גדות יהוד

מספר חתימות

81
 
500  

הנדון : התנגדות לתוואי כביש מוצקין - רמז - בגין - גדות, יהוד אנחנו, החתום/ים מטה, תושבי שכונת קריית הסביונים ביהוד, מביעים/ות את התנגדותנו הנחרצת לתוואי הכביש המתוכנן, כפי שפורסם לאחרונה.

נימוקי ההתנגדות:

פגיעה באיכות החיים

• זיהום אוויר :הכביש יגביר את זיהום האוויר בשכונה, ויחשוף את התושבים, ובמיוחד את ילדיהם ואת האוכלוסייה המבוגרת, לחלקיקים מזהמים ולגזים רעילים. הדבר עלול להוביל לבעיות נשימה, אלרגיות ומחלות כרוניות אחרות.

• זיהום רע ש :תנועת כלי הרכב בכביש תייצר רעש מוגבר, שיפגע בשנתם ובשגרת יומם של התושבים. הרעש עלול להוביל ללחץ, לחרדה ולבעיות בריאותיות נוספות.

• פגיעה בפרטיו ת :הכביש יעבור בסמיכות רבה לבתי התושבים, ויפגע בפרטיותם .

תושבים ירגישו חשופים ומוטרדים מתנועת כלי הרכב והולכי הרגל בסמוך לבתיהם.

פגיעה בטבע ובסביבה

• פגיעה במגוון הביולוגי: הכביש יפגע במגוון הביולוגי המקומי, ויגרום לאובדן של צמחים ובעלי חיים. הוא יחצה את בתי הגידול של בעלי החיים, ויקשה עליהם להתנייד ולמצוא מזון.

• פגיעה בשטחים ירוקים: הכביש יגרום לאובדן של שטחים ירוקים, המשמשים את התושבים לפעילות פנאי וספורט. אובדן שטחים אלו יפגע באיכות החיים של התושבים ובבריאותם.

פגיעה ישירה בשביל ההליכה הכחדת שביל הליכה קיי ם:

• אם הכביש יסלל על שביל ההליכה עצמו, הוא פשוט יחליף אותו, וימנע לחלוטין את השימוש בו.

• זהו אובדן ישיר של נכס קהילתי יקר ערך, המשמש את התושבים לפעילות גופנית, פנאי וחיבור לטבע.

     חסימה וניתוק :

• גם אם הכביש רק חוצה את שביל ההליכה, הוא יצור חסימה מסוכנת ומטרד.

• הולכי רגל ורוכבי אופניים יאלצו לחצות כביש סואן, דבר שיגביר את הסיכון לתאונות.

• הכביש עלול לנתק חלקים שונים של שביל ההליכה, ולפגוע ברציפותו ובנגישותו.

       פגיעה בחוויה:

• גם אם יוקמו מעברי חציה, חוויית ההליכה בשביל תשתנה באופן משמעותי.

• הרעש, זיהום האוויר והסכנה מכלי רכב יפגעו בהנאה ובשלווה שהשביל מספ ק.

• השביל יהפוך ממקום מפלט שקט לאזור רועש ומסוכן.

אובדן אלטרנטיבה תחבורתית:

• שבילי הליכה משמשים גם כאופציה תחבורתית, בעיקר לתושבים המתניידים ברגל או באופניים למרחקים קצרי ם.

• פגיעה בשביל ההליכה תפגע גם באופציה תחבורתית זו.

פגיעה בבטיחות

• סכנה לילדים: הכביש יעבור בסמיכות לבתי ספר וגני ילדים, ויסכן את בטיחותם של הילדים. תנועת כלי הרכב המוגברת תגביר את הסיכון לתאונות דרכים.

• סכנה להולכי רגל: הכביש יקשה על הולכי רגל לחצות את הכביש, ויגביר את הסיכון לתאונות דרכים.

• סכנה לרוכבי אופניים: הכביש יקשה על רוכבי אופניים להתנייד בבטחה, ויגביר את הסיכון לתאונות דרכים.

  פגיעה בערך הנכסים

• ירידת ערך הנכסי ם: הכביש יגרום לירידה משמעותית בערך הנכסים בשכונה. תושבים יתקשו למכור את בתיהם, ויספגו הפסדים כספיי ם.

• פגיעה באיכות החיים: הכביש יפגע באיכות החיים בשכונה, ויגרום לתושבים לעזוב את בתיהם. הדבר יוביל לירידה בערך הנכסים ולירידה בביקוש לדירות בשכונה.

• פגיעה בתשתיות קיימו ת: ייתכן שהכביש המתוכנן יפגע בתשתיות קיימות כגון קווי מים, ביוב, חשמל ותקשורת. פגיעה כזו עלולה לגרום לשיבושים באספקת השירותים לתושבים.

פגיעה בעצים עתיקים ובצמחייה עקירת עצים רבים:

• תוואי הכביש המתוכנן יבי א לעקירת עצים רבים, כולל עצים בוגרים וחשובים למערכת האקולוגית המקומית.

• אובדן עצים אלו יפגע באיכות האוויר, יגביר את זיהום האוויר ויתרום להתחממו ת המקומית.

פגיעה בעצי זית עתיקי ם:

• בתוואי המתוכנן ממוקמים עצי זית עתיקים, בעלי ער ך היסטור י, תרבותי ואקולוג י ר ב.

• עקירת עצים אלו תהווה אובדן בלתי הפיך של נכס טבע ונוף ייחודי.

• עצי זית עתיקים הנם בעלי חשיבות רבה למורשת ולנוף האזור.

  פגיעה בצמחייה מקומית:

• הכביש יפגע בצמחייה מקומית נוספ ת, כולל צמחי בר ופרחים, ויגרום לאובדן מגוון ביולוגי.

• פגיעה בצמחיה תגרום לפגיעה בבעלי חיים מקומיים הניזונים מצמחיה זו.

• פגיעה במאזן האקולוגי:

• עקירת עצים וצמחייה תפגע במאזן האקולוגי המקומי, ותגרום לשינויים בלתי רצויים בטבע ובסביבה.

לעיתים, תוצאות של פרויקטים תשתיתיים גדולים כמו הקו הסגול אינן תמיד מתוכננות במלואן, ונוצרות השלכות בלתי צפויות. במקרה של כביש יהוד- גדות, ייתכן מאוד שהתוצאה של עבודות הקו הסגול תהיה הפיכתו לעורק תחבורה ראשי, גם אם זה לא היה מתוכנן מרא ש.

להלן ניסוח של הדברים, תוך התמקדות בתוצאה הבלתי רצוי ה:

כביש יהוד- גדות – עורק תחבורה ראשי בעל כורחו:

• תוצאה בלתי נמנעת :

o עבודות הקו הסגול, שצפויות להימשך זמן רב, יגרמו להסטה משמעותית של תנועת משאיות ורכבים.

o כתוצאה מכך, כביש יהוד-גדות יהפוך לעורק תחבורה ראשי "בעל כורחו", גם אם לא הייתה כוונה כזו בתכנון המקורי.

• השפעות הרסניות :

o עומס התנועה המוגבר יגרום לשיבושים קשים, פקקים כרוניים וזיהום אוויר מוגבר.

o איכות החיים של תושבי האזור תיפגע קשות, וסכנות בטיחותיות יגברו.

יש לפעול באופן מיידי למציאת פתרונות, כדי למנוע את ההשלכות ההרסניות על תושבי האזור.

כביש חדש שנבנה בגובה של 5-3 מטרים מעל שכונה יכול להשפיע עליה במגוון דרכים, הנה כמה מההשפעות האפשריות:

• רע ש: כביש גבוה יותר עלול להגביר את רעש התנועה בשכונה.

• זיהום אוויר: כביש גבוה יותר עלול להגביר את זיהו ם האוויר בשכונה.

• פגיעה בנוף: כביש גבוה יותר עלול לפגוע בנוף השכונה.

• סיכונים בטיחותיים: במקרה של תאונה בכביש, כלי רכ ב עלולים ליפול על בתי השכונה.

• הצפות: שינוי תוואי השט ח עלול לגרום להצפות בשכונה בזמן גשמים חזקים.

• הפרעה לפרטיות: הגובה של הכביש עלול לאפשר למשתמשים בו להשקיף ע ל חצרות ובתים פרטיים.

פתרונות אפשריים

• תוואי חלופי :

o יש לבחון תוואי חלופי לכביש, אשר ירחיק אותו מאזורי מגורים ויצמצם את הפגיעה בטבע ובסביבה.

o לשקול העתקת התוואי לאזורים פחות מאוכלסים.

• מנהור :

o במקטעים מסוימים, ניתן לשקול בניית מנהרה תת -קרקעית, שתצמצם את הפגיעה הסביבתית והרעש.

o פתרון זה יקר יותר, אך ימזער את הנזקים.

• הקמת חגורות ירוקות :

o במידה ואין מנוס מתוואי קרוב לבתי התושבים, יש להקים חגורות ירוקות רחבות לאורך הכביש, שיסייעו בצמצום זיהום האוויר והרע ש.

• קיר אקוסטי :

o הקמת קיר אקוסטי לאורך הכביש, במקטעים הקרובים לבתי התושבים, יכולה לצמצם משמעותית את זיהום הרעש.

o יש לבחור קיר אקוסטי בעל יעילות גבוהה, שיעמוד בתקנים המחמירים ביותר.

o יש להתאים את גובה הקיר ומיקומו לתוואי הכביש ולמבנה הטופוגרפי של האזור.

o ניתן לשלב בקיר האקוסטי צמחיה מטפסת, דבר שגם יסייע בצמצום זיהום האוויר וגם ישפר את המראה האסתטי.

o קיר אקוסטי איכותי יכול להפחית את עוצמת הרעש באופן משמעותי, ולשפר את איכות החיים של התושבים.

o יש לבחון את האפשרות לשלב קירות אקוסטיים עם חגורות ירוקות, ליצירת פתרון משולב ויעיל.

• הדגשים חשובים:

o קיר אקוסטי אינו מהווה תחליף לתוואי חלופי, אלא פתרון משלי ם.

o יש לתכנן תכנון קפדני את הקיר האקוסטי, תוך התחשבות בנתונים אקוסטיים ובמאפיינים הספציפיים של האזור.

o יש לוודא שהקיר האקוסטי יהיה עמיד לאורך זמן, ויתוחזק באופן שוטף.

אנו/אנחנו קוראים/ות לראש העיר, לוועדת התכנון והבנייה ולמשרד התחבורה לבחון את התנגדותנו/התנגדותנו ברצינות, ולפעול למציאת פתרון שימזער את הפגיעה בתושבים ובסביבה.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

24/04/2025
העצומה השיגה 50 חתימות!
24/04/2025
העצומה נפתחה