פגיעה במשלבות וסייעות כיתתיות

אין תמונה

מספר חתימות

553
 
2,000  

דצמבר 2016

‏כ' כסלו, תשע"ז

לכבוד

 

הנדון: פגיעה בסייעות 

 

אנו הסייעות הכיתתיות והסייעות האישיות ברחבי הארץ החתומות על מכתב פנייה זה, מתכבדות  לפנות אליכם בעניין שבנדון כדלקמן:

  1. בפתח הדברים יצוין כי פנייתנו זו הינה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים של הידברות עם נציגי ההסתדרות אשר עלו בתוהו. כל מאמצינו כשלו ונתקלו באטימות הן של נציגי העירייה (המעסיק) והן של נציגי ההסתדרות.
  2. לאחרונה בחר המעסיק, קרי העיריות (לדוגמא עיריית רעננה), להרע את תנאי עבודתנו, באופן שבניגוד לתנאי העבודה במסגרתם הועסקנו משך שנים, דורשת העירייה בימים אלה כי אנו הסייעות האישיות נעבוד גם בחופשות בית הספר- בפגרות החגים. יש לציין כי בהסכם הקיבוצי ישנו סעיף המסביר כי עלינו לעבוד בפגרות, והדבר תלוי בעירייה במידת הצורך. בתמצית יצוין כי מעבר לכך שמדובר בשינוי לרעה חד צדדי מהותי של תנאי העבודה, הרי ששינוי זה משמיט הלכה למעשה את הטעם העיקרי העומד בבסיס הבחירה של הסייעות האישיות לעבוד במשרה זו, קרי תפקיד אשר אינו כולל עבודה בחופשות בתי הספר. ידוע כי לא קיימת אחידות בין הרשויות המקומיות שכן בכמה מהרשויות המקומיות הסייעות לא נדרשות כלל לעבוד בפגרות ואילו מי שחפצה לעבוד בפגרות הרי היא מתוגמלת.
  3. יתרה מזאת, הרעת תנאי העבודה כאמור לעיל, מהווה נדבך נוסף, גם באפלייתנו לרעה. קיימת אפליה לרעה של הסייעות האישיות בתנאי העסקתן, בהשוואה לאלה של הסייעות הכיתתיות. להבדיל מסייעות אישיות, הסייעות הכיתתיות אינן נדרשות לעבוד בפגרות ובחודש יולי (פרט ל- 10 ימים בחודש יולי) וברשויות מקומיות אחרות סייעות כיתתיות כן עובדות בפגרות.ישנו גם פער שכר, ובפרט בהיקף השעות הנחשב כמשרה מלאה ועוד. הדברים חמורים ביתר שאת, עת בחינת מהות והיקף עבודתנו בפועל מעלה בבירור כי הלכה למעשה הסייעות האישיות משמשות כסייעות כיתתיות ואף  בית ספריות, בעוד כאמור תנאי העסקה אינם משקפים זאת.  
  4. על האמור לעיל, מתווסף העדר האחידות כמו גם העדר השקיפות בתנאי העסקת הסייעות האישיות והכיתתיות ברשויות המקומיות.  העדר אחידות זה מוצא את ביטויו גם בתנאי העסקה השונים, ובפרט בגובה השכר לשעה, וכן ביישום השינוי בדבר העבודה בפגרות. למיותר לציין כי חינוך רגיל הוא אותו חינוך רגיל בכל הארץ, כמו גם הסייעות והילדים המשולבים, ללא שקיים טעם כלשהו, לא כל שכן טעם ענייני, להעדר אחידות זה.
  5. לסיום ולא מפאת העדר חשיבות, נציין כי אנו רואים בתפקידנו זה, סייעות אישיות וכיתתיות משום שליחות, לספק לילדינו חינוך טוב יותר ההולם את צרכיו. למורה לבד בכיתה קשה מאוד לנהל שיעור תקין ללא עזרתנו. אנו סייעות אישיות המסייעות לתלמיד משולב להיות בכיתת חינוך רגיל תוך תמיכה של פסיכולוגית, מנתחת התנהגות, מרפאה בעיסוק, אמא ומורה. במקביל אנו מסייעות בכיתה, עם תלמידים של חינוך רגיל, יוצאות עם קבוצות לימוד, מקנות, מלמדות (כיתה, קבוצות, פרטני),  נשלחות על ידי צוות החינוך למלא מקום, ולו גם אם באופן זמני, בכיתה אליה לא הגיעה מורה, בודקות שיעורי בית , בודקות משימות כיתה – ומסבירות אותן בצורה פרטנית ועוד. אנו נמצאות עם ילדי הכיתה במשך השבוע לאורך כל היום . באופן טבעי הילדים פונים אלינו לקבלת מענה בכל דבר. כל זה באהבה ונתינה. אנחנו אוהבות את העבודה שלנו. זהו סיפוק עצום לעזור לילדים לצוות להעניק חינוך טוב יותר.
  6.  החתומים על ההסכם שנחתם ב2014 הם הסתדרות מעוף והרשות המקומית הארצית. שני גופים אלה בעצמם חלוקים בדעותיהם וקיימות סתירות בהחלטות לגבינו הסייעות כך שאנו נופלות בין הכסאות.

 

לצערי אין לנו הכרה נאותה במערכת החינוך וברשויות המקומיות ואנו מקבלות יחס של ילדים חורגים ולא רצויים. פנייתנו זו הינה לחדול מהרעת תנאי העבודה, להפסיק את האפליה כמו גם את חוסר האחידות.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

10/01/2017
העצומה השיגה 500 חתימות!
25/12/2016
העצומה השיגה 100 חתימות!
25/12/2016
העצומה נפתחה