שינוי האבחנה איננה סיבה לאי מתן טיפול
מספר חתימות
55 |
|
1,000 | |
בין הכיסאות
התפתחות באבחנה וסיווג של לקות לא יכול להיות סיבה לאי מתן עזרה וטיפול.
עם פרסום DSM 5 התפצלה האבחנה הקודמת של לקויות תקשורת לשתי אבחנות מובחנות אחת של asd - לקויות בספקטרום האוטיסטי, והשנייה של scd - לקות בתקשורת חברתית. כידוע קריטריון מבחין מרכזי בין הלקויות הוא הידוע כrr"b התנהגות מצומצמת וחזרתית. ילדים רבים אינם מציגים התנהגות כזו באופן מובהק ולא מקבלים אבחנה של asd אלא scd.
מקרים המאובחנים כיום כscd (לקות בתקשורת חברתית) מראים תמונה של לקות אורגנית חמורה מאוד בתפיסת סיטואציות חברתיות, גמישות מחשבתית וגמישות בהתנהלות אל מול משימות יום יומיות, לימודיות לצורך העניין. ילדים אלו סובלים מקושי בתפקוד הלימודי והחברתי בשל הלקות האורגנית איתה נולדו.
עקב הפיצול באבחנה ילדים אשר מאובחנים עם scd לא זכאים למענה החינוכי העשיר שהתפתח בצורה מקצועית בשנים האחרונות במסגרת "כיתות תקשורת". כמו כן הם אינם זכאים על סמך אבחנה זו לסיוע יחידני. למעשה ילדים אלו נשארים ללא מענה הולם במערכת החינוכית. אין ספק בקרב אנשי המקצוע כי רבים מילדים אלו זקוקים למענה הנ"ל.
אנחנו חינוך וטיפול חווים יום יום את חוסר היכולת לתת לילדי תקשורת אלו את המענה ההולם הקיים (תיאורטית לפחות) במסגרת החינוכית.
אנחנו קוראים לגורמים המקצועיים –ניהוליים במשרד החינוך למצוא מענה לבעיה.
ציר הזמן של העצומה
- 28/03/2018
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 14/03/2018
- העצומה נפתחה