בקשה לדיקן הסטונדטים, מחלקת מכונות מסלול מכטרוניקה שנה שלישית.

מספר חתימות
עד כה נאספו: 18 חתימות.
|
שלום רב.
אנו הסטודנטים של מחלקת מכונות ממגמת מכטרוניקה, אשר סיימו את השנה השנייה, חווינו הסמסטר בעיה מקצועית ואתית כלפינו.
למדנו עם המרצה חן גלעדי את הקורס מערכות ליניאריות אשר עוסק בניתוח וביטוי של מודלים פיסיקליים ומערכות באמצעות כלים מתמטיים אשר מפשטים את המערכות ומקלים עליהן לניתוח.
קורס זה מהווה אבן יסוד לתחום שבחרנו להתעמק בו והוא בקרה (הקורס הראשון מבין שלושה).
נוכחנו לגלות במועד הראשון שאין כל קשר בין מה שנלמד והושם דגש על ידי המרצה לבין המבחן, יותר מכך - קיבלנו שאלות אשר לא היה בידנו כלים לנתחם מכיוון שהם אינם נלמדו בהרצאה או בתרגול, כגון ניתוח והבנה של גרפים המתארים התנהגות מערכת, למידה של דיאגרמת בלוקים וחוקיה, ובעיה בנושא מבוא להנדסת חשמל אשר למדנו הסמסטר אבל אינה נלמדה בקורס שעברנו או לחלופין קיבלנו גשר הבנתי על ידי המרצה לסוג תרגילים זה.
לאחר המועד הראשון שנעשה גם על ידי סטודנטים משנה ג אשר נכשלו בקורס כבר, נוכחנו לגלות שישנם נושאים אשר נבחנו עליהם שהם למדו רק בקורס המתקדם (מבוא לבקרה אשר תלוי במערכות ליניאריות).
הנכשלים והסטודנטים שחשבו לשפר מצאו עצמם מלקטים מידע דרך האינטרנט או הרצאות של מוסדות שונים על מנת לקבל איזהו זיק של הבנה מה נדרש מאתנו, אלה שעברו את המועד הראשון אינם יודעים אפילו איך עשו זאת ולמה הם צדקו.
לא קיבלנו הערות על המבחן ולא יכולנו לדעת איפה טעינו.
הפתרון של המועד הראשון היה נקודתי עבור הבעיות הספציפיות שהיו במבחן ואינם ניתנים להשלכה על אופן הבנתי של קורס שלם, ולכן אינם מהווים אינדיקציה של הבנה למועד ב מכיוון שהם לא נלמדו במהלך הסמסטר.
לפני המועד ב' היה שיעור חזרה אשר נאמר בו על ידי המרצה שזהו אינו שיעור הכנה למועד ב'. במילים אחרות- סמסטר שלם לא לימדתי אותכם את החומר ועכשיו אני אלמד אתכם עוד כמה דברים על הקורס, הופתענו לגלות במועד ב' שמה שהוא לימד אותנו היה מתאים למועד א' אבל לא למועד ב'...
במועד ב' שוב היינו בסיטואציה שבה אין לנו את הכלים המלאים להתמודד עם השאלות שניתנו, מכיוון שהמרצה החליט לבחון אותנו על דברים שאולי הוא ידע לקשר אבל אנחנו לא.
ההתנהלות במהלך הסמסטר הייתה בצורה הבאה:
איחור קבוע של חצי שעה לשיעור, מתוך שעתיים וחצי של השיעור יותר משעה שלמה הועברה על שיח לא מלמד על טכנולוגיות שקיימות, חברות בשוק, התנהלות עיסקית, בחירות וויכוחים על דת - בקיצור מה שמעסיק את המרצה ולא תורם להבנה וקידום שלנו כסטודנטים.
הסיבה שבמהלך הסמסטר לא התלוננו על ההתנהלות של ההרצאה היא שנתנו בו אמון.
הוא דאג להציג בפנינו שאין הרבה חומר לקורס ורשם לנו את הראשי הפרקים בצד כל כמה זמן ומה כן עברנו (לא שהוא בחן אותנו בצורה וברמת עומק ההבנה שהוא לימד אותם בכלל).
הוא דאג לפזר את הסיסמא הקבועה שלו: "ב20% מהזמן נלמד 80% מהחומר."
הופתענו בסוף, ומכאן אנו חוששים מהבעיות הבאות עבורנו:
לא למדנו את החומר הבסיסי בבקרה באם המבחן שלו באמת היה רלוונטי (בהשוואה למועדים הקודמים שלו/ למבחנים שנעשו על ידי מרצים אחרים לקורס ניכר לראות שלא נבחנו על מהות הקורס באמת).
אם כן למדנו באמת את הקורס אבל לא נבחנו עליו, משמע שיש פגיעה לשווא בציון/ממוצע, זמן וכסף לסטודנטים.
אם הוא לא לימד אותנו את הקורס, ונלמדבעתיד איתו את הקורסים הבאים אנו חוששים שלא יהיה לנו את הידע הרלוונטי לתחום הבקרה, וזה דבר העתיד לשים לנו רגל בשלביי הראיונות עבודה ובפרט בידע שבאנו לרכוש על מנת להתעסק בו.
זלזול נוסף בנו.
אנחנו מבקשים שיטפלו ברצינות בנושא, ובנוסף לא ללמוד איתו את הקורסים הבאים מתוך חוסר אמונה שלנו בו, באיכות הרצאתו, הבנתו והגינותו.
על החתום: