ערעור לגבי התפלגות ציונים בקורס פיזיקה 1

מספר חתימות
עד כה נאספו: 71 חתימות.
|
לכבוד דיקן הפקולטה להנדסה פרופ' קניג שמואל,
לאחר קבלת הציונים שלנו בקורס פיסיקה 1 נדהמנו לגלות את התפלגות הציונים הקיצונית אשר באופן מובהק לא משקפת את רמת הכיתה. על פי הגרף, אחוז הנכשלים גבוה ביותר - באזור ה-80%, כאשר הציון הגבוה ביותר אף נמוך מ-90. כמו כן, הסטודנטים בדירוג הרביעי ומטה בגרף, ציוני נמוך מ-75, מה שמעיד על חריגה משמעותית מהנורמה, וזאת לאחר שניתן היה להגיע במבחן ל-110 נקודות (לטענת המרצה האפשרות הנ"ל ניתנה במקום אפשרות בחירה בשאלון). נרצה להדגיש כי רוב הסטודנטים שקיבלו ציון עובר בקורס חשים כי גם זה קרה ״במזל״ היות ומה שהציל אותם היה בוחן האמצע שבלעדיו לא היו עוברים את הקורס.
אנו סבורים ששאלות המבחן לא תאמו לתכנית הלימוד במהלך הסמסטר - שיעורי הבית , שאלות התרגול ותכני ההרצאות.
מעבר לנאמר לעיל אנו חשים, כי ישנם סעיפים במבחן שיותר מ90% מהסטודנטים לא קיבלו עליהם את מלוא הנקודות, לדוגמא: שאלה מספר 2 סעיף ב'. אנו מבקשים לבחון נתונים אלו על מנת לקבל פקטור על הסעיפים הרלוונטים. מהדוגמאות ניכר כי חלק מהסעיפים כלל לא היו מובנים בניסוחם לרב הסטודנטים או לחילופין לא מותאמות לחומר הנלמד.
הרכב הסטודנטים אשר ניגשו למבחן הינם סטודנטים אשר עברו את קורס פיזיקה 0 והקורס נוכחי ושניהם בהנחיית אותו מרצה או סטודנטים שעשו קורס חוזר שכן על פי תקנון שנקר כולם נכחו ב-80% מההרצאות.
אנו כסטודנטים משקיעים רבות במהלך סמסטר שלם, ואף עוברים קורס חוזר על מנת לצלוח את המקצוע על הצד הטוב ביותר (וכשאנו רושמים להצליח אנו מתכוונים לציון גבוה וכי לא מעוניינים להסתפק בעובר) מגיעים מוכנים למבחן – והתחושה שמעביר הצד השני, שהאכפתיות שלו אמורה להיות זהה ואף יותר, תוקע לנו מקלות בגלגלים, מאט את התקדמותנו ואין המבחן שבנה משקף את רמת הידע בקרבנו. מתחילת השנה אנו נבחנים במתכונות שונות במקצוע אחד, ואין אנו מעוניינים להרגיש כשפן נסיונות. מצד אחד מתפרסמים מבחנים לדוגמא אמריקאים או מבחנים ישנים יותר במתכונת שאלות פתוחות לבחירה (4 מתוך 6), ומצד שני המבחן המחולק בפועל הינו כזה שלא תואם את הרמה הנלמדת במהלך הסמסטר .
לאור מה שקרה סמסטר שעבר עם הבדיקה החוזרת ניכר גם פה גם כי הבדיקה הייתה מאוד קשוחה, נראה כי שוב בדקו לנו את התשובה הסופית או נוסחאות יבשות ללא התחשבות בדרך וביכולת ההבנה של הסטודנט דבר שגרר הגשת ערעורים רבים. בהמשך לכך, התאכזבנו לקרוא את המענה של המרצה על הערעורים הפרטניים שכן אחוז מאוד גבוה מהם, אם לא כולם, קבלו תשובה שלילית בנימוק שטחי "ראה הפתרון שפורסם" או הסבר כללי על צורת בחינה פתוחה, ללא כל הסבר פרטני. נוסף על המענה המהיר שעלול להעיד על זלזול בסטודנט (חלקם התקבלנו כדקה לאחר שליחת הערעור), יש לציין כי רבים מהערעורים נשלחו לאחר התייעצות עם מספר מורים מובילים בתחום אשר טענו כי הבדיקה הייתה מחמירה מאוד ולא משקפת את ההבנה הפיזיקלית העמוקה של הסטודנט.
נבקש לשקול בשנית בדיקה חוזרת של המבחן על ידי גורם נוסף מקצועי או לשקול מתן פקטור או נרמול הציונים המחמירים. לצד זה, לאפשר לגשת לקורס פיזיקה 2 גם לאנשים שלא יעברו פיזיקה 1 על מנת לא לעכב את הקורסים בשנה ב' שהיא צפויה להיות עמוסה עוד יותר (גם אם הציונים יעלו בעקבות הבקשה, דבר זה עשוי לקחת זמן רב).
לסיכום, נציין כי המוטיבציה של כל מי שניגש למבחן ירדה באופן משמעותי בעקבותו, נראה כי לא ניתנו לסטודנט מספיק כלים להצלחה וכי אף נעשה נסיון לגרום לנו לאבד כל בטחון ואמונה במערכת.
לאחר התפלגות ציונים מחפירה שכזו יש צורך לתת את הדעת, אנו בשנה הראשונה ורוצים להאמין שבחרנו במקום אשר שם את הסטודנט במרכז וכי מעניק אוזן קשבת בצד השני אשר בסופו של דבר, המטרה היא גם כשנכשלים שנבין את הטעות ונדע לתקן להבא אולם ברמת הבחינה, בדיקתה ויחס כזה לא מקבלת מענה לכך וכולם יוצאים מופסדים.
נודה לתשובה בהקדם, תודה מראש.
ציר הזמן של העצומה
- 24/07/2017
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 24/07/2017
- העצומה נפתחה