מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו שונה?

מספר חתימות
44 |
|
75 | |
שלום רב , אנו תלמידי כיתה י'1 מבית הספר "אמירים" ראשון לציון.
במסגרת הערכה חלופית במקצוע אזרחות, התבקשנו לחקור בעיה אזרחית כלשהי על כל צדדיה. בחרנו בבעיית היחס כלפי בעלי המוגבלויות. לא מעט פעמים יוצא לנו לשמוע על היחס שבעלי המוגבלויות זוכים לקבל, הן מהממשלה והן מהחברה.
במסגרת העבודה, חקרנו את שלל החוקים ופסקי הדין שנחקקו במטרה לשמור ולשמר את זכויותיהם, בדקנו כיצד נאכפים החוקים והאם כל אלה אכן מתרחשים בפועל. ביררנו מהו סכום הקצבאות הממוצע שמקבלים בעלי המוגבלויות ביחס לכלל החברה, מה שיעור בעלי המוגבלויות שעובדים ומה היחס שלנו, החברה, בכל הסיפור?
מצאנו שישנו מספר לא קטן של חוקים ופסקי דין הקשורים בבעלי מוגבלויות אך לא כולם נאכפים כפי שראוי שיאכפו ובעלי מוגבלויות נמצאים מופלים ומקופחים פעמים רבות כתוצאה מכך על ידי החברה והממשלה.
לאחר מכן, ערכנו סקר בו השתתפו מספר נערים בגילאי 15-16 שנשאלו כיצד היו פועלים בסיטואציות שונות והאם מודעים לקשיים בהם נתקלים בעלי מוגבלויות מדי יום.
בסקר מצאנו כי על אף שקיימת מודעות לנושא בקרב קבוצה זו, רבים מהם מוכנים לתמוך בבעלי המוגבלויות אך לא לבצע פעולות בעניין כמו להשתתף במחאות.
לטענתנו, עובדה זו מהווה בעיה רצינית, בני הנוער לא רק צריכים לגלות חמלה לחלש אלא גם לפעול בשבילו.
למען מטרה זו אנו צריכים את עזרתך, לעודד מעורבות כלפי קבוצה זו ולהוביל בני נוער לתרומה ונתינה גם בחברה שאינה "רגילה". אנחנו פונים אליכם כדי שתחתמו על עצומה זו כדי שנוכל לשלוח אותה לשר החינוך בשביל שיעשה יותר על מנת להטמיע בבני הנוער את ערך הנתינה לשונה באמצעות פעילויות שונות כמו לעודד התנדבויות בארגונים שמנסים לגייס מתנדבים למטרתם כדוגמת ארגון "רוח טובה". באמצעות ההתנדבות במקומות אלה, התלמידים נחשפים לאנשים מאזורי הפריפריה החברתית של מדינת ישראל, לקבוצות שאינן חלק מהרוב החזק.
אנו רואים בהתנדבות למען קבוצה זו ערך מוסף ונשמח אם תצטרפו אלינו ויחד ניצור חברה שוויונית לכלל אזרחי המדינה.
בתודה,
אביעד, נעמה, עינב, נועה ושירה.