שינוי אופן הבחינה ומתן הציון בקורס "סמינריון למוסמך" שמספרו 69991

מספר חתימות
45 |
|
40 | |
הקורס "סמינריון למוסמך" הוא קורס חובה במסגרת התואר השני בכימיה. מטרת הקורס היא הצגת נושא המחקר של התלמיד, הן מבחינת הרקע הכללי והן מבחינת תכנית העבודה. דרישות הקורס כפי שהן נמסרות בתחילת כל שנה הן ברורות וסכמטיות. ההוראות לגבי התקציר מפורטות עד כדי סוג וגודל הגופן. הפרזנטציה מחולקת לארבעה חלקים שכוללים את ההכנה, המצגת, ההרצאה וההבנה. בכל חלק 5-9 סעיפים. בנוסף יש דרישות שנאמרות בעל פה כגון זה שחובה להציג ולהסביר את המכשור בו היה שימוש.
לעומת דרישות נוקשות ומוגדרות אלה, התחושה שהתפתחה בקרב הסטודנטים במהלך השנים האחרונות היא שהציון הוא על גבול הרנדומליות, וגם סטודנטים שדרשו לדעת את הסיבה לציונם קיבלו תשובות לא מספקות את הדעת אם בכלל.
מטרת העצומה היא להביא לידי מודעות את הבעייתיות שיש בקורס זה, ולהגדיל את השקיפות במתן הציונים, כך שהם יקבעו בהתאם לקריטריונים קבועים מראש ולא מרושם כללי של הבוחנים.
בין היתר יש לשקול לנקוט באמצעים הבאים:
- הנהגת טופס קבוע שיכלול את כל הקריטריונים לציון (כולל ההכנה, המצגת, הפרזנטציה והשאלות) שימולא על ידי הבוחנים בזמן אמת עם הדירוג שהסטודנט קיבל, ואפשרות לערעור על הטופס על ידי הסטודנט תוך זמן מוקצב ממועד ההרצאה, לאחר שקיבל העתק לידו.
- שאלת שאלות רלוונטיות למחקר כפי שהוא הוצג ולתחום שהוא הוצג, לשיטות העבודה ולמכשור לעומת שאלות בכימיה כללית, ואפשרות ערעור על שאלות לא רלוונטיות.
- חלוקת הציונים לשתי כיתות שונות או פרסום ממוצעים נפרדים ולשנות את המצב הקיים היום בו ממוצע בחדר אחד שונה ממוצע בחדר אחר.
- מספר שאלות אחיד הנשאלות על ידי הבוחנים.