התנהלות הקורס "פרויקט תוכנה"

אין תמונה

מספר חתימות

65
 
200  
פורסם בתאריך: 02/05/2011
 

שלום רב, 

במהלך הסמסטר הנוכחי (עבור מרביתנו זוהי השנה השנייה ללימודים), נרשמנו לקורס החובה - "פרויקט תוכנה".

ראשית נרצה לציין כי משקל הקורס הינו 2 נקודות זכות והוא טומן בחובו הגשת 3 מטלות שמשקלן 70% אחוזים מן הציון וכן בחינה בסיום הקורס, שמשקלה 30% מהציון הסופי.

בתור סטודנטים למדעי המחשב, אנו צמאים לרכוש ידע וכלים שיעזרו לנו להשתלב בצורה מיטבית בשוק העבודה. אין ספק שקורס זה, אשר עוסק בלימוד שפת התכנות C, הינו קורס בעל חשיבות רבה למטרה זו.

לצערנו, אנו חשים אכזבה רבה בנוגע לאופן התנהלותו ותכנונו של קורס חשוב זה. 

מותר לציין שתחושה זו רווחת בקרב נתח נרחב מהסטודנטים המשתתפים בקורס,בהווה ובעבר.

לכן, החלטנו לנסות, בפנייה זו, להעיר את תשומת לבכם לנושא, בתקווה שנוכל לחולל שינוי כלשהו שיתרום לא רק לנו, אלא גם לכל מי שייקח קורס זה בעתיד.

להלן הנקודות המרכזיות:

א.היעדר הלימה בין הנלמד בשיעור לבין דרישות הפרויקט כפועל יוצא מכך שמשקלו של הקורס הינו 2 נקודות זכות בלבד, משמע, שתי ש"ס, החומר שהועבר בשיעורים היה בסיסי מאוד ואילו בפועל, נוצר מצב אבסורדי שבו אנו נדרשים לבצע מטלות מורכבות מבלי שניתנו לנו כלים מספיקים לכך.הסטודנטים עמלו על הכנת והגשת הפרויקט מספר רב של שעות – ימים כלילות , באופן חסר פרופורציה לחלוטין למשקלו הזניח של הפרויקט בתואר.

ב.הגדרת המטלות אינה ברורה ולוקה בחסר ראשית נפתח בכך שהדרישות עצמן הועברו בצורה שטחית ולא מקצועית – תעיד על כך העובדה שמרבית הסטודנטים לא ידעו אפילו כיצד להתחיל את הפרויקט. עובדה זו מקוממת במיוחד לאור העובדה שהוקצו שעתיים שלמות להגדרת הדרישות של התרגיל, אך בפועל, התדריך הסתיים לאחר 50 דקות.

ג.תכנון לקוי של מועדי ההגשה מטלות הקורס ניתנו מספר פעמים עוד לפני שנלמד והוסבר החומר המתאים בכיתה (בהפרש של כמה שבועות ) . לכן , זמני ההגשה שנגזרו עבור המטלות היו לא הגיוניים בעליל.

פרט לכך,  מועד פרסומה והגשתה של המטלה השלישית הינו לאחר סיום שנת הלימודים כאשר במהלך תקופה זו רובנו עסוקים בלמידה אינטנסיבית למבחנים.

ד.יחס סגל ההוראה 

היחס המתקבל מן המתרגלים והמרצה מזלזל - כל אחד מסיר אחריות מעליו בנוגע לשאלות לגבי הפרויקט. בקשות הסטודנטים נענות לרוב בתגובות קצרות ומבלבלות ואף לעיתים אינן נענות כלל   !

מותר לציין שהבעיה הועברה למרצה, אך זו נפטרה כלאחר יד, בתואנה שזהו לא תחום אחריותה ועלינו לפנות למתרגל אחר.

נוסף על כך, ישנו רושם כי המרצה כלל לא מעורבת בהתנהלות הקורס, עובדה שבאה לידי ביטוי בהתייחסויות חסרות כל בסיס בנוגע לאופי התרגילים, תכניהם ומועד הגשתם. לטעמנו, יש כאן טעם לפגם בהתנהלותם, ויחס זה אינו ראוי.

ה.איחור בהחזרת הבחינות

סממן נוסף לכאוס והבלבול השורה בקורס זה . הבחינות הוחזרו רק לאחר כ-4 שבועות . חריגה ברורה מן התקנון. הדבר חורה במיוחד כאשר אי הוודאות לגבי הציון הינה בקיץ. תקופה בה אנשים רוצים לתכנן זמנם לחופשות ועבודה.

כולנו בחרנו באוניברסיטת תל אביב כמוסד האקדמאי שבו נרכוש את המקצוע שילווה אותנו להמשך חיינו המקצועיים ויהווה אבן יסוד לכל לימודי המשך שנבחר מתוך ידיעה שזהו מוסד אקדמאי מוביל, שיכשיר אותנו בצורה מיטבית להמשך.

התנהלות הקורס גורמת לנו לחוש שבפועל המצב אינו כזה, ואף רחוק מכך.

כולנו תקווה שטענותינו ייפלו על אוזניים כרויות ושנוכל לגרום לשינוי במצב שנוצר. 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו