הגיע הזמן לשים סוף לסקסיזם בפרסומות!

הגיע הזמן לשים סוף לסקסיזם בפרסומות!

מספר חתימות

16
 
1,500  
פורסם בתאריך: 09/03/2013
 

כולנו יודעים על פרסומות סקסיסטיות, אך מה אנו עושים כדי לעצור אותם?עד היום לא נעשה הרבה בתחום, פה ושם מאמרים ועתירות לבג\\"ץ שלא הזיזו למשווקים לשווק את מוצריהם בדרכים שפוגעות בנשים.בוא נתחיל בלהסביר: \\"בתכל\\\'ס\\" מהי הבעיה בכלל?פרסומות כגון: http://www.youtube.com/watch?v=bIsaoc56H_E או http://www.youtube.com/watch?v=Gw_hQE_0XFQ&feature=player_embedded .פרסומות כגון אלו הן אולי לכאורה מצחיקות אך על הדרך פוגעות בשווינן של הנשים.על פי המאמר של ד\\"ר ענת פירסט, \\"נשים כחפצים: דימויים של גברים ונשים בפרסומת הישראלית\\" ישנן שש קטגוריות שעל פי הן ניתן לקטלג פרסומות כפרסומות סקסיסטית: גובה יחסי (הפרשי גבהים בין הגבר לאישה בפרסומת שהם בדרך כלל מלאכותיים), המגע הנשי (מדד המאפשר התייחסות לאישה כאל אובייקט מיני. זאת על ידי הצגת רק חלקים מגופן של נשים או על ידי יצירת סיטואציה מינית), הדירוג התפקודי (כאשר הגבר והאישה מופיעים בתמונת פרסומת כשהם משתפים פעולה, נראה כי הגבר הוא בעל התפקיד הבכיר- מה שלא תמיד נכון במציאות), המשפחה (במשפחה הסטנדרטית המוצגת בפרסומות יש בדרך-כלל לפחות ילד אחד וילדה אחת. הילד מצולם לרוב קרוב לאביו והילדה קרוב לאם. יתר על כן, לעתים האב עומד מעט מחוץ לתמונה, וסידור זה מקנה פירוש לתפקיד האב - הוא מגן המשפחה), פולחן הציות (זהו ממד נוסף המסביר את הסדר החברתי, כאשר מוקד הדיון הוא מי מציית/כפוף/משועבד למי- והאישה לרוב היא האחת שמצייתים עליה) ונסיגה ברשיון (נשים נראות בפרסומת כאילו נסוגו מהסביבה המציאותית, בעוד שהגבר ער לנעשה מסביב). בנוסף על כך, ניתן להוסיף את כך שנשים מוצגות באופן חושפני ועל ידי כך מוצגות כאוסייבקט מיני.על פי תצפית שנערכה על ערוץ 2, ערוץ 10 ועיתון \\"ידיעות אחרונות\\" כ-26% מכלל הפרסומות המדורות בטלווזיה נמנות בלפחות אחת מהקטגוריות שהוצגו לעיל. לכאורה, מצב זה נראה כאידיאלי, אך לא כך הדבר. על פי מאמר הנכתב בבלוג \\"מתפקדות\\" במאמר \\"תגיד תודה שאתה גבר\\" נכתב כי: \\"הסכנה הגדולה הטמונה בזלזול בפרסומות כאלה כבעלות השפעה היא שאותם אנשים לא לוקחים בחשבון כמה התקשורת ממלאת חלק קריטי בעיצוב תפיסת העולם שלנו ובהבניות החברתיות. דרך כל פרסומת, כל מודעה וכל שלט ציבורי, אנחנו סופגים מידע, חלקו חודר לתודעה וחלקו לתת מודע. כל עוד מסרים כאלה ממשיכים וימשיכו לחלחל, דרך פרסומות שמקבלות לגיטימציה מלאה, אנחנו נגלה טפח ונכסה טפחיים במאבק לשוויון. יש לשאוף להתוות גבולות ברורים בנושא הזה, כרגע הגדר פרוצה והפרסומאים מנצלים את החולשה הזאת ועושים ככל העולה על רוחם.\\"למען יצירת לחץ על הפרסומאים והמפרסמים של פרסומות אלו, בחרנו בלפנות אליכם הציבור הרחב. אנא עשו לייק לעמוד וחתמו על העצומה בקישור. אם יהיו מספיקות חתימות, \\"לייקים\\" ותמיכה אנו נפנה אל המפרסמים עצמם בדרישה או נעתור לבג\\"ץ ונראה להם כמה הציבור רוצה בשינוי!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו