מניעת מחסום הרכבת בכביש 85

מניעת מחסום הרכבת בכביש 85

מספר חתימות

2,941
 
100,000  

לכבוד,

מר ישראל כץ- שר התחבורה

ראשי הרשויות בגליל

עצומת אזרחים – מניעת מחסום הרכבת בכביש 85

אנו אזרחי ישראל מתייצבים לתמוך בתושבי הצפון, כרמיאל, המועצות האזוריות והרשויות בגליל, ומתנגדים להצבת מחסום רכבת בכניסה המערבית לכרמיאל, הוא צומת הכבישים 85 ו784.

כביש 85 (כביש עכו-צפת) הוא מהכבישים הראשיים, המרכזיים והעמוסים ביותר בצפון.

כביש 85 הוא "עורק החיים" לתנועת תושבי הצפון והוא כביש הגישה הראשי לעיר כרמיאל ורשויות רבות בצפון. למרות זאת, הכביש סובל מהזנחת תשתיות ארוכת שנים: לאורך הכביש אין אפילו מחלף אחד והרמזורים הרבים בו גורמים לעומסי תנועה בלתי נסבלים בשעות העומס.

כביש 784 יוצא מכביש 85 דרומה ומחבר את כרמיאל והגליל העליון אל הגליל התחתון, חיפה ותל אביב.

צומת הכניסה המערבי לכרמיאל מחבר בין כבישים 85 ו784 והוא שער הכניסה העיקרי לעיר. בצומת מוצב רמזור, כך שבשעות העומס הצומת פקוק ותנועת הרכבים בו נעצרת רבות.

לפי ספירת תנועה שבוצעה ע"י חברה פרטית לקראת הקמת המסילה, עוברים בצומת אלפי רכבים בשעות העומס. ספירת התנועה בצומת היא הגדולה ביותר מבין הצמתים שבכביש 85 (יותר גדולה מהספירה על צומת אחיהוד למשל).

העבודות להקמת קו הרכבת לכרמיאל הולכות ונשלמות. רוב התשתיות מוכנות. הפעלת הקו במרחק נגיעה. הקו צפוי להיפתח תוך פחות משנתיים.

בקו מתוכננות לנוע לפחות 2 רכבות בכל שעה, לכל כיוון. על פי התוכניות, המסילה תחצה את צומת הכניסה המערבית לכרמיאל, כביש 85 וכביש 784.

לכן, את הצומת מתוכננות לחצות כ 4 רכבות בשעה, לשני הכיוונים יחד.

משרד התחבורה קבע שקו הרכבת ייפתח כשתנועת הרכבות תופרד מתנועת כלי הרכב בצומת על-ידי מחסום ולא על ידי הפרדה מפלסית בין הרכבות לרכבים (מחלף), כפי שמקובל היום בארץ.

זה אומר שבכל פעם שתחצה רכבת, הצומת יחסם למשך 5 דקות (ע"פ זמן שנמדד במחסומי רכבת במקומות שונים בארץ). בחישוב מצטבר, הצומת יחסם לתנועת רכבים כ20  דק' בכל שעה (4 רכבות X 5 דקות של חסימת הצומת) וכ- 8 שעות בכל יום!

נוסף על כך, מחסום הרכבת מהווה סכנה בטיחותית חמורה מפני תאונות קטלניות של רכבים ורכבת העשויות לגרום להרג בני אדם רבים (נוסעים ברכבת ונהגים), כפי שקרה פעמים רבות בעבר.

הצבת מחסום רכבת בכביש בין עירוני היא מחוץ לסטנדרט המקובל כיום בארץ ומהווה מפגע בטיחותי ותחבורתי רחב היקף.

הקמת קו הרכבת לכרמיאל ראויה לתמיכה, אך יחד עם זאת, פתיחת קו הרכבת בתכנון הנוכחי תגרום לנזק גדול יותר מאשר תועלת ותביא לפגיעה קשה בשגרת החיים של תושבי הצפון וכל אזרחי ישראל.

הצבת מחסום על כביש 85 בצומת הכניסה לכרמיאל משמעותה לחצות את הגליל ולפגוע בו. המחסום יגרום לסיכון לחיי אדם, להחמרת עומסי התנועה והפקקים הקיימים בצומת כבר כיום, לסתימת דרכי הגישה לכרמיאל שעות רבות בכל יום, לפקקים כבדים לכל אורכו של כביש 85, להגברת הסבל בתנועה ולנזק תחבורתי חמור ביותר לשנים רבות.

הקמת מחלפים בארץ הינה דבר שבשגרה, לכן, לא נסכים להציב את תושבי הפריפריה בתחתית סדר העדיפויות.

בשל כך, אנו החתומים מטה, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על פי חוק, כדי למנוע את פתיחת קו הרכבת לכרמיאל ואפילו יום אחד לפני שיפתח המחלף בכניסה מערבית לכרמיאל, שכולל הפרדה מהרכבת.

אנו קוראים לשר התחבורה ישראל כץ:

  1. לפעול במהירות להקמת מחלף בכניסה המערבית לעיר כרמיאל, הכולל הפרדה מפלסית מהרכבת.
  2. למנוע את הפעלת קו הרכבת לכרמיאל עד לפתיחת המחלף.

אנו קוראים לכל ראשי הרשויות, העיריות, המועצות האזוריות, המוסדות והארגונים, בכל הארץ ובצפון בפרט, למלא את חובכם לציבור שאותו אתם מייצגים, להוביל את הקריאה ולפעול ליישום שלה בכל האמצעים שעומדים לרשותכם.

אזרחי ישראל ותושבי הצפון

רשימת החותמים על מכתב זה

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

02/09/2017
העצומה השיגה 2,500 חתימות!
13/12/2016
העצומה השיגה 1,000 חתימות!
27/12/2015
העצומה השיגה 500 חתימות!
19/12/2015
העצומה השיגה 100 חתימות!
18/12/2015
העצומה השיגה 50 חתימות!
18/12/2015
העצומה נפתחה