עוצרים במיידי את הכנסת תנועת המכוניות לתוך העיר וסגירת ויצמן לרכב פרטי

עוצרים במיידי את הכנסת תנועת המכוניות לתוך העיר וסגירת ויצמן לרכב פרטי

מספר חתימות

1,010
 
1,000  

                   קו הכחול נס ציונה- לא להרס מרכז מערב העיר!!!

         התנגדות תושבי מרכז העיר   לסגירת מקטע מרכזי של רחוב ויצמן לכלי רכב פרטיים

 בהמשך לחתימת עיריית נס ציונה מול משרד התחבורה בשנת 2022,  לקידום תכנון תחבורה ציבורית במסגרת הקו הכחול, נמצא כי העירייה קידמה תכנון שיסגור את מרכז ויצמן לתחבורה פרטית והיא תועבר כולה לרחובות הפנימיים של מערב העיר !

כל התנועה העוברת מצפון ודרום דרך נס ציונה תכנס לתוך רחובות עמק השושנים והמניין הראשון ותסתום את כל התנועה ברחובות אלה והסמוכים להם .

להלן פירוט הבעיות הקשות שיווצרו לכל מי שגר בסמיכות:

  1. הגברה משמעותית ביותר של עומסי התנועה ברחובות עמק השושנים והמניין הראשון, כולל הרחובות הסמוכים: האירוסים, חיים טפר, ביל"ו, העוגן, השייטת, תל אביב, הרצל, רוטשילד, הדקל, השיקמה, ראובן לרר, שיבת ציון, מולדת, המכון למחקר ביולוגי, ירמיהו בוקסר, השומר, שיבת ציון, ניל"י, ז'בוטינסקי, השיריון ועוד.
  2. הגברת זיהום האוויר ורעש בתוך העיר של כמויות רכבים פרטיים, משאיות , אמבולנסים
  3. הפרעה ועיכוב קווי האוטובוס הפנימיים של העיר בעיקר בשעות העומס, יצירת עיכובים משמעותיים בשעות העומס, שעות בהן עיקר המשתמשים הם תלמידי בית הספר הראשונים ושקד והתושבים שמגיעים אל הרכבת
  4. יידרש לשנות את כיכרות לרר והלפרין לרמזורים עקב העומס הכבד ביותר הצפוי, שכן כיכרות אינן בנויות לעומסי תנועה כבדים.
  5. כיכר המניין הראשון -המכון הביולוגי תידרש אף היא להחלפה ברמזור
  6. העיכוב בתנועה העוברת יגרום ליצירת עומסים אדירים ברחובות הפנימיים בעיר בצד המערב שנמצאים בסמיכות למניין הראשון ולעמק השושנים, בייחוד ברחובות הטבעת הכלואה.
  7. סיכון חמור של תושבי העיר, ילדים ומבוגרים, עקב יצירת עומסים כבדים ועליית ההיתכנות לפגיעה בתאונות דרכים (הוספת מכוניות, משאיות כבדות החוצות ומגיעות לאתרי בנייה
  8. ברחוב המניין הראשון גני ילדים ובית ספר ראשונים- סכנה אמיתית לילדים
  9. רחוב המניין הראשון הינו רחוב צר בעל נתיב נסיעה אחד בלבד לכל כיוון. תוספת רכבים ברחוב כזה תשתק אותו לגמרי .כבר כיום עומסים גדולים בשעות הלחץ.
  10. עומסי התנועה יחייבו האטה בתנועת כל רכבי השירות של העירייה – פינוי זבל, פינוי פסולת, ניקיון ועוד דבר שיגרום להפרעת רעש , זיהום ועומסי תנועה נוספים
  11. תנועת כלי הרכב הפרטי תגרום לרעש כבד גם בלילה  24/7
  12. אין דרכים עוקפות קרובות, רק עמק השושנים והמניין הראשון – רק מי שנוסע לתל אביב יוכל לבחור בדרך עוקפת אחרת. כל השאר יבחרו בדרך הקצרה ביותר
  13. כל הפריקה והטעינה ע"י משאיות של החנויות בויצמן תעשה דרך רחובות רוטשילד והשיקמה במקום בויצמן.
  14. פגיעה כלכלית קשה בכל המסחר על רחוב ויצמן : לא ניתן להגיע אליהם ברכב ולא ניתן לפרוק סחורה.
  15. שינוי  ביציאה מתחנת הדלק במקום לויצמן, חזרה לעמק השושנים: עומס נוסף על עמק השושנים- הוספת לחצי תנועה והשתלבות קשה

****  נפתח לאחרונה דף פייסבוק בנושא מוזמנים להצטרף, להביע דעה  ולהתעדכן:

   https://www.facebook.com/groups/1753327428487180

 ניתן לתכנן אחרת:

 השארת הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) וכביש לרכב פרטי בעל נתיב אחד על חשבון חנייה  הקיימת  כיום לאורך רחוב ויצמן .      לא צריך מדרכות רחבות!      לא צריך שבילי אופניים בשני הצדדים!       לתושבי נס ציונה צד אחד מספיק.

 לסיכום:

  1. עיריית נס ציונה צריכה לדאוג לתושביה ולא לתושבי רחובות וראשל"צ העוברים דרכה.
  2. אנו בדקה ה- 90 לפני ביצוע. כבר התקיים מכרז לקבלנים!
  3. הסכם העקרונות שנחתם ב 2022 לא התפרסם ואין שקיפות מינימלית נדרשת.
  4. אנו מצפים מעיריית נס ציונה להגן על תושבי העיר מפני תכניות משרד התחבורה ונתיבי איילון ולא לחתום על הסכמים ללא שהציבור שנפגע יאמר דברו.
  5. אנו מצפים מעיריית נס ציונה לפרסם לציבור את הפרוייקט  והשלכותיו ולקיים באופן מיידי הידברות עם תושבי מרכז העיר הנפגעים על מנת לשנות לאלתר את הפרוייקט במקטע זה!

  

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

06/08/2024
העצומה השיגה 1,000 חתימות!
04/02/2024
העצומה השיגה 500 חתימות!
31/01/2024
העצומה השיגה 100 חתימות!
31/01/2024
העצומה נפתחה