נוסעים למען סגירת רכבת ישראל והקמתה מחדש
מספר חתימות
667 |
|
20,000 | |
ברגע שנגיע ל 20,000 המכתב הנ"ל יישלח ביחד עם העצומה לישראל כץ שר התחבורה. אנא חתמו והפיצו לכל מי שניתן!
עדכון: לאחר 4 ימים הגענו לכ- 490 חתימות. זה עדיין לא מספיק. כל יום נוסעים ברכבת 150 אלף איש, אנחנו מחפשים 20 אלף מהם שיחתמו ויביעו את התסכול שלהם מההתנהלות הנפשעת של וועד העובדים והפגיעה החמורה שלו בציבור הנוסעים בלי שמץ של בושה. אנא שמרו על שפה נקייה, חתמו והפיצו לכל מי שאפשר כדי שסוף סוף נוכל לעשות עם זה משהו!עדכון 2 (20.2.12): בימים האחרונים מופיע השר כץ בתקשורת וטוען כי לא יהסס לסגור את הרכבת במידה והתנהלות זו של הוועד תימשך. בינתיים אנו עומדים בפני שביתה נוספת בשל חתימת ההסכם עם חברת הקרונות הקנדית. שוב סוגרים לנו את הרכבת ושוב אנחנו בני ערובה בידי הארגון החולה הזה. די! להלן נוסח מכתב שיישלח ביחד עם החתימות אל שר התחבורה, ישראל כץ:
****************************************************************************** לכבוד שר התחבורה – מר ישראל כץ
בימים האחרונים, כפי שבוודאי שמת לב, אנו עדים להתנהלות חמורה ושערורייתית מצד עובדי רכבת ישראל המשבשים את תנועת הרכבות הסדירה ברחבי המדינה. זו כידוע לך, לא הפעם הראשונה בה אנו, ציבור הנוסעים ברכבת, נאלצים להתמודד עם גחמות וועד העובדים של הארגון, אשר מחליט על דעת עצמו עפ"י הוראת גורמים שונים בתוכו (הוועד, ההנהלה וכיוב') וללא כל הודעה מוקדמת לפצוח בעיצומים על גבם של הנוסעים המתוסכלים, צרכני הרכבת, ולגרום להם לפגיעה קשה בשגרת יומם. לא זו אף זו, הרי שבנוסף לכך אף מתקיים ביזיון מפורש של הוראת בית הדין לעבודה אשר הורה לעובדים לשוב לעבודתם.
מערכת תחבורה ציבורית, כפי שנהוג ברחבי העולם, אמורה לשמש גוף שירותי ומדויק לטובת הציבור ורווחתו. למרבה הצער, רכבת ישראל כבר מזמן אינה עונה על הגדרה זו בהיותה כלי תחבורה בלתי אמין שלא ניתן לסמוך עליו כהוא זה. ציבור נוסעי הרכבת משמש פעם אחר פעם ככלי משחק בידי וועד העובדים הכוחני של הרכבת אשר משתמש בהם לצורך השגת מטרותיו מול הממשלה והנהלת הרכבת, מבלי לתת את הדעת לפגיעה החמורה הנגרמת לנוסעים אשר שילמו ממיטב כספם על מנת להגיע בצורה נוחה ומהירה ליעדם באמצעות הרכבת. כל זאת, כמובן, עוד טרם התחלנו לדבר על השירות הלקוי אותו מספקת הרכבת גם בימים כתיקונם – האיחורים, לוחות הזמנים הבעייתיים, הצפיפות הרבה, התקלות, הליקויים הבטיחותיים, המחירים המופקעים המגיעים במקומות מסוימים עד פי 2.5 ממחיר נסיעה באוטובוס, ועוד. לא בכדי מכונה הרכבת בפי הנוסעים "רקבת", בהיותנו סובלים מזלזול משווע ומתמשך כלפינו ועל כן התחושה כי משהו רקוב במערכת הינה בלתי נמנעת.
לא ייתכן כי במדינה מתוקנת וועד עובדים יתנהג באופן שלא מבייש ארגון פשיעה וייעשה שימוש כה מופרז ומקומם בנשק השביתה אשר אמור להוות כלי חשוב ביחסי העבודה הקיבוציים לאיזון בין כוחו של המעביד ובין חולשתם המובנית של העובדים. לא ייתכן וכלי זה ישמש בידי רכבת ישראל כאמצעי הגובל בסחטנות תוך שימוש בציבור שלם של נוסעים כבני ערובה שוב ושוב על לא עוול בכפם, לא ייתכן ומשאב ציבורי כה חשוב כתשתית רכבות יישלל מאיתנו, לא ייתכן שהוראות בית הדין יבוזו ע"י עובדי הרכבת פעם אחר פעם בתירוצים שונים. מדובר בסך הכל בציבור נוסעים המורכב מאנשים תמימים ופשוטים הרוצים להגיע בצורה מהירה ונוחה ללא כל קשיים לעבודתם, לביתם ולמקומות הבילוי, חיילים הממהרים להגיע הביתה בסופי השבוע ולבסיסיהם בתחילת השבוע, סטודנטים הנוסעים לאוניברסיטה – מדוע עלינו לסבול משירות כה גרוע ובלתי יציב שרק גורם לנו נזקים?...
מתוקף תפקידך כשר האחראי על מערכת התחבורה בישראל זוהי חובתך המפורשת להגן עלינו הנוסעים, ולא להמשיך ולהשלים עם התנהלות מקוממת זו מצד הרכבת כפי שעשית עד כה! אנו דורשים כי תמהר ותטפל בעניין בדחיפות המתבקשת בצעדים חריפים ונוקבים, לרבות שקילת סגירת הרכבת לחלוטין לזמן מסוים על מנת לבחון את התנהלותה ולערוך שינוי יסודי בה - כפי שהצהרת שתעשה אך לפני מספר חודשים במידה והליקויים הבטיחותיים לא יטופלו. לנו, ציבור המשתמשים המתוסכלים ברכבת, נמאס מההתנהלות הביריונית של וועד העובדים המשבשת את חיינו חדשות לבקרים, ולא מוכנים להמשיך להיות מנוצלים לצרכי משא ומתן בין הוועד להנהלה ולממשלה!! אנו קוראים לך לעשות כל הנדרש על מנת לפתור את המצב במהירות וביעילות האפשרית! על החתום, נוסעים זועמים. **********************
ציר הזמן של העצומה
- 21/02/2012
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 15/02/2012
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 15/02/2012
- העצומה נפתחה