החזר של חודשיים לסטונדטים? לעג לרש! דורשים החזר מלא על החוזים הסטודנטיאליים

מספר חתימות
0 |
|
1,000 | |
תחבורה בדרך שלנו מטפלים בעוול צרכני:
מפניות שהגיעו אלינו מסטודנטים רבים במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ עולה כי ההסכם בין משרד האוצר לבין משרד התחבורה לעניין פיצוי וזיכוי עבור חוזים סטודנטיאליים ברב קו אינו תואם את המציאות. הנחת המוצא של משרדי הממשלה היא הגדרת טווח של חודשיים-חודשי מרץ ואפריל.
הפיצוי, הניתן בדמות הארכת תוקף החוזה בחודשיים או זיכוי לערך צבור בשווי של 50% משווי הפיצוי, אינו מאפשר להשתמש בכסף לטובת רכישת חוזה (חופשי יומי, שבועי, חודשי וכו') למי שמעוניין בכך. כמו כן, הפיצוי האמור אינו משקף את פרק הזמן האמיתי שבו לא ניתן לממשו, שכן במצב הקיים הסטודנטים לא חוזרים לקמפוס הלימודים והסמסטר הקרוב יסתיים באופן מקוון.
אנו מבקשים לבחון אפשרויות פיצוי מורחבות שיגלמו את התמורה האמיתית:1. אפשרות לביטול מלא של החוזה הסמסטריאלי בסמסטר ב' וקבלת זיכוי מלא. למחזיקי חוזה שנתי יוצע זיכוי יחסי עבור תקופת כל סמסטר ב'.2. אפשרות לשינוי האזור בו החוזה תקף. עבור סטודנטים שמשתמשים בחוזה לנסיעה לעבודה באזור מצומצם יותר יחסית לחוזה אותו רכשו לשם הנסיעה ללימודים. 3. השוואת תנאי פיצוי של ציבור הסטודנטים על סגירת מקטעי רכבת. המצב כיום הוא שכרטיסי נסיעה תקופתיים לסטודנטים, מכל הסוגים, אינם מזכים את מחזיקיהם בפיצוי בגין סגירת מקטע מסילה. נוהל זה תמוה ומפלה שכן הסטודנטים נפגעים בדיוק כמו שאר נוסעי הרכבת ונאלצים למצוא דרכים חלופיות שכוללות את הצורך בשימוש ברכב כאלטרנטיבה.
כמו כן, אנו מבקשים שכלל אפשרויות שינוי החוזים, בין אם בהקשר לפיצוי ובין אם בשוטף (ביטול, שינוי ועדכון חוזה, שוברי זיכוי) יהיו מקוונים עם ממשק ברור ולא יאלצו את הסטודנטים לכתת רגליהם למרכזי שירות או להמתין לשווא על הקו למענה מנציג טלפוני, כפי שקורה היום, בפועל.
אביאל קרמזיאן, אחראי תחום השירות והסטודנטים בארגון הנוסעים 'תחבורה בדרך שלנו' מסביר: הפגיעה באוכלוסיית הסטודנטים אינה מתקבלת על דעתנו. נוצר כאן מצב אבסורד, שבו הסטודנטים שילמו עבור שירות אותו לא קיבלו וטרם קיבלו את כספם בחזרה באופן מלא. בעידן הקורונה, בו אזרחים רבים נמצאים בחוסר וודאות כלכלית ובוודאי הציבור הסטודנטיאלי שנושא על גבו תשלומים רבים, אנו מצפים מהמשרד לפעול לאסדרת הנושא, להמשיך לפעול להגברת האמון בין הנוסע למערכת, לצמצום הפערים זאת תוך כדי הנגשת השירותים בכדי להרחיב את זמינותם בקרב הנוסעים.