מבחן בקורס חדוא 2, הנדסת תעשיה וניהול, שנה א

אין תמונה

מספר חתימות

146
 
181  

הנדון: מכתב מטעם הנבחנים במועד א' בחדוא 2, הנדסת תעשיה וניהול, שנה א

  1. ביום 03/07/20 התקיימה בחינה בקורס חדו"א 2 שבה לקחו חלק 181 סטודנטים.
  2. הבחינה החלה באיחור של שעה, לאחר שהסטודנטים התבקשו להתחבר כחצי שעה לפני תחילת המבחן, כדי "לחסוך תקלות", ולבסוף נוצר מצב בו הסטודנטים נאלצו להמתין כשעה שלמה עקב תקלות. בעקבות כך, סף הלחץ עלה והשפיע גם על רמת הריכוז שלנו, ההרגשה הייתה של מעין שעון חול שהתחיל לזוז ורק צריך להספיק.
  3. במצב רגיל, וכפי שניתן לראות ממבחנים משנים קודמות, הבחינה הייתה מתקיימת במכללה עם בחירה של ארבע שאלות מתוך חמש, ועם שלוש שעות עד לסיום הבחינה.

במקרה שלנו, קיצרו את משך הזמן ואילו כמות השאלות נשארה זהה. מסגרת הזמנים בהתאם לשאלות במבחן, הובילו ל"תחרות" מי הכי מהיר ומי יספיק לסיים את שאלות עד שהשעון נעצר.

  1. בשל המצב במדינה, המצב הנתון הוא שהמבחנים הם מקוונים, לא כי אנחנו בחרנו בזה. גם לנו המצב הזה לא נוח ולהגיע למכללה היווה סיכון בריאותי עבור העובדים, הסגל, הסטודנטים והמשפחות שאנחנו צריכים לחזור אליהם.
  2. נציין כי בקורס ישנם סטודנטים בעלי בעיות קשב וריכוז, כל אחד ברמתו. הפרעת הקשב באה לידי ביטוי בקושי ל"התניע" את החשיבה, קושי בניהול וארגון הזמן וצורך בזמן ל"התחממות" עד להגעה לריכוז ומיקוד הקשב באופן מלא.
  3. לטעמנו לא סביר שבגלל חלוקת הזמן, למרות בעיית הקשב וריכוז המוכרת ומלווה באלמנטים נוספים אשר מקשים עלינו , נפגענו. זאת למרות שישבנו, למדנו והשקענו הכי טוב שאפשר לאור המצב, וניסינו לשאוף הכי גבוה שאפשר.
  4. כדי למנוע את ההעתקות ויציאה לשירותים, הבחינה חולקה לפרקים, כאשר לכל פרק הוקצב זמן שונה ומוגבל באופן שלא תואם את הקושי של כל אחד מהסטודנטים. כך נוצר מצב שאנו לא יכולים לחלק  את הזמן בהתאם לצרכים שלנו. אופן הבחינה התנהל כך שלא יכולנו לבדוק את עצמנו, היינו צריכים להספיק עד שהשעון "נעצר". סטודנטים בעלי תופסת הזמן לא יכלו לממש את הארכת הזמן לה הם זכאים באופן המותאם, כמו כן לא נעשה שימוש בכלים הלימודיים ובאסטרטגיית הלמידה, לדוגמה להתחיל משאלה שנותנת ביטחון ובמידה שיש שאלה שאיננו מצליחים, אז לעבור לשאלה אחרת על מנת לנצל את הזמן בצורה היעילה ביותר.
  5. מבנה הבחינה:
  6. חלק א' שאלה ללא בחירה כ-25 דק+ 5 דק לסריקה והעלאה למודל - הרבה סטודנטים לא הספיקו לסיים את השאלות בפרק זה, וזהו הפרק עם הקצאת הזמן הנמוכה בבחינה. וזהו הפרק שהתחלנו לאחר שהבחינה איחרה וסף הלחץ עלה וכמובן השפיע.
  7. בשני הפרקים הנותרים, חלק ב' שנערך כ-45 דק: שאלת בחירה אחת מתוך שתיים, אחת מהשאלות נלקחה מספר הקלקולוס מפרק על אינטגרל משולש, על אף שניתן לפתור אותה בדרך אחרת, פרק זה אינו נכלל בתוכנית הלימודים. חלק ג' שנערך כ-55 דק: שאלות אמריקאיות ושאלות של נכון/ לא נכון: נבחרו מתוך שאלות פתוחות מספר הקלקולוס, ניסוחי התשובות האפשרויות הינן פרשנויות אישיות של המרצה שלעיתים לקו בכשלים לוגיים. עלה גם תו"כ הבחינה, שרובנו ביקשנו מהמשגיחה ומהמרצה להגיש לפני סוף הזמן.
  8. בנוסף בנושא זה, הייתה המתנה של חצי שעה בין פרק לפרק - לדעתנו יש מקום לחשוב על פתרון אחר בו ניתן לבצע את המבחן ברציפות מבלי לפגוע בטוהר הבחינות, כך שגם לא נאבד ריכוז בין פרק לפרק וגם נוכל לחזור לשאלות אחורה כמו במבחן רגיל בו אתה יכול לתקן טעויות לאורך כל המבחן.
  9. לטעמנו ישנה בעיה בחלוקת הזמן כפי שהייתה. היכן ההגינות כלפי הסטודנטים בעלי הלקויות? למה אנו אמורים להתחיל את הציון שלנו מנקודת פתיחה שכזו? מכיוון שהחליטו לחלק את הזמן לפי נראות עיניהם, במקום לאפשר לסטודנט להפעיל שיקול דעת בעצמו וחלוקת הזמן בכוחות עצמו? לכל סטודנט יש קצב ודרך הבנה של השאלות בצורה מסוימת, באופן מהיר יותר לשאלות כאלו, ובאופן איטי יותר לשאלות אחרות.
  10. בנוסף על כך, ביקשו מאיתנו להפעיל מיקרופון ורמקולים, ואסרו עלינו להנמיך את העוצמה של המיקרופון או לכבות, אחרת הבחינה תפסל. אך במהלך הבחינה הדיבורים מטעם הבוחנים, הסטודנטים ששאלו שאלות, הסגל, לא פסקו והפריעו באופן משמעותי לריכוז הסטונדט. איננו טוענים כי ה"רעש" היה מחוסר התחשבות, אלא מכורך הנסיבות ובעיות רבות שעלו במהלך הבחינה, גם בעיות טכניות וגם בעיות מהותיות הנוגעות למבחן.
  11. במהלך המבחן היו שאלות שהוצגו בצורה לא תקנית, לא בשלמותן, תרגילים ואי שוויוניים נחתכו באמצע וקפצו שורה. עד שהמרצה נכנס לתקן ולהסביר אבד לנו זמן רב ויקר.
  12. בפרק האחרון הייתה טעות באחת השאלות האמריקאיות, לאחר שיידעו את המרצה, הוא העלה שאלה מתוקנת ונתן 5 דקות נוספות בלבד לענות על השאלה החדשה.
  13. עניין נוסף וחשוב שיש לציין, בבחינה ניתן לנו 5 דק' להעלות קובץ למערכת. 5 דקות הן כמות זמן שאינה ריאלית ואינה מתחשבת במצב הנתון והנסיבות בהן אנו מצויים, בדוגמת הלחץ שנוצר בתקווה שלנו שהמערכת לא תיפול, שנספיק להגיש את המבחן, שהפלאפון שלנו לא יתקע. גם בשל סיבה זו, ישנם סטודנטים שלא הספיקו להגיש את הפרקים ונפגעו.
  14. יש לציין כי המרצה הפיץ השבוע מייל בו הוא מפרט בעצמו את הליקויים במבחן ובו נאמר כי הבחינה התנהלה מבחינתו ב-70% תקינות. עם כל ההבנה שהמצב במדינה הוביל למתכונת חדשה. המתכונת חדשה לכולנו ועלולות להתבצע תקלות טכניות. הסטודנטים לא צריכים לספוג זאת על חשבון הציון שלהם, בעוד שהסטודנטים השקיעו 100% בלימודים בסמסטר ובייחוד לקראת הבחינה.
  15. בדומה להנהלה ולסגל, גם לנו הסמסטר עבר בצורה לא שגרתית וכולם נרתמו למציאות החדשה שפקדה אותנו.
  1. על מנת להיות פרקטיים, אנחנו מציעים את הפתרונות הבאים:
  • אנו מציעים שמועד ב' יהיה ללא חלוקה לפרקים ולזמנים , אלא זמן כולל לכל הבחינה .
  • אנו מציעים שיינתן פקטור או מועד ג' לכלל הסטודנטים , עקב כך שאנו זכאים לשני מועדים הוגנים , ולפי מה שקרה מועד א' נפגע ולא היה הוגן כלפינו הסטודנטים ופגע בנו .
  • בנוגע לכמות הזמן להעלאת הקבצים, במקום 5 דק', נבקש להקצות תקופת זמן ארוכה יותר, כ-10-15 דק' כך שנמנע לחלוטין בעיות מסוג זה. כך הסטודנט לא יהיה בלחץ, כך שהמבחן ישקף את הידע שלנו ולא את מהירות גלישת האינטרנט או את יכולת העלאת הקבצים.
  • אנו מבקשים כי גורמים המתעסקים בהוראה בשיתוף עם סגל הקורס חדוא, יבצעו הגייה אחר השאלות מאחר ואינן הוראתיות ואינן תואמות את כללי השאלות הרב בררתיות.

נשמח שיינתן לנו מענה , תודה מראש.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

15/07/2020
העצומה השיגה 100 חתימות!
15/07/2020
העצומה נפתחה