תיקון בעיית הטסטים בישראל

מספר חתימות
63 |
|
10,000 | |
כל בן נוער בישראל יודע כי החיים הטובים מתחילים כשרישיון הנהיגה בידיים. בגיל 16 כבר מתחילים ללמוד לתאוריה, בגיל 16 וחצי מספר הטלפון של מורה הנהיגה כבר שמור במועדפים. בן הנוער מצפה שלאחר שלושה חודשים שבהם יעבור כ-30 שיעורי נהיגה הוא יקבל תאריך לטסט ויצפה לעבור.
הבעיה שבד"כ זה לא קורה.
מדינת ישראל נכון להיום נותנת הרשאה לכ-120 טסטרים לבחון את התלמידים. היחס שמורה נהיגה מקבל בין טסטים לתאוריות הוא 1 ל-3, כלומר על כל שלוש תאוריות שמורה הנהיגה מגיש הוא מקבל טסט אחד.
עכשיו לקצת מתמטיקה:
כאמור, ישנם 120 בוחני נהיגה ביום, בממוצע כל בוחן נהיגה בוחן 7 תלמידים ביום כלומר 840 טסטים ביום במדינת ישראל. בישראל יש כ-100 אלף תלמידי נהיגה. בשביל שכל התלמידים רק יקבלו טסט נדרשים כ- 120 ימים, כלומר ארבעה חודשים בממוצע בשביל טסט ראשון. ובואו לא נשכח שכל הזמן מצטרפים עוד תלמידים.
מסקר שנערך 91.8% מתלמידי הנהיגה שחיכו בין הטסט הראשון לשני המתינו יותר מחודש. כ-82% מהם מעידים כי ההמתנה הארוכה בין הטסטים הובילה לירידה בכושר הנהיגה שלהם.
אז מה הפתרון?
מוסד הטסטים מסופח למשרד הרישוי. בשל אינטרסים כלכליים שאפילו לא באמת משתלמים להם ההקצאה הניתנת לא מאפשרת הוספת טסטרים. בעבר היה מקרה דומה עם מבחני התאוריה. מה היה הפתרון? הפרטה של המוסד, כלומר העברת מבחני התאוריה לגוף פרטי ולא ממשלתי.
וזה הפתרון. הפרטה של מוסד מבחני הנהיגה. וזאת מטרת העצומה. אנו מפצירים בכם: חתמו על העצומה, היו חלק מהפתרון.
תהיו הפתרון!
ציר הזמן של העצומה
- 20/07/2016
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 03/05/2016
- העצומה נפתחה