להרחיב את שעות הפעילות של רכבת ישראל מתחנות תל אביב
מספר חתימות
2 |
|
50,000 | |
מטרת העצומה: עצומה זו נועדה כדי להביא את מקבלי ההחלטות של המדיניות הציבורית כולל בכנסת ובממשלה, להיענות לרצון הציבור שתלוי בתחבורה הציבורית כדי להתנייד לעבודתו, לצרכים חיוניים וגם לטיולים או בילויים. הציבור שתלוי בתחבורה הציבורית- כיום לא יכול להישאר בתל אביב מעבר לשעות הערב המוקדמות, שבע או שמונה בערב (תלוי ביעד) כי אין לו איך להגיע חזרה הבייתה. רכבות אחרונות יוצאות בסביבת השעה שבע בערב או שמונה, ולאחר מכן מי שמפספס את הרכבת לא יכול לחזור לביתו דרך הרכבת אלא באוטובוסים בלבד שגם הם מסיימים את עבודתם בשעה מוקדמת יחסית בצורה משמעותית ביחס לעבר. בנוסף, קיימות עוד בעיות נלוות לכך: הציבור שתלוי בתחבורה הציבורית סובל מעומס אדיר באוטובוסים עקב כך שכבר אין רכבות כי הן סיימו את פעילותן מוקדם, גם לעיתים אין הם עולים לאוטובוס בעקבות העומס הרב וחוסר המקום ומחכים לאוטובוס שיבוא אחריו (במידה וזה אינו האחרון). בנוסף לפי דיווחים להרבה אנשים יש חשש להגיע לתחנה הציבורית החדשה בתל אביב בשעות החשיכה כי היא במקום לא בטוח שיש בו הרבה פשיעה, סמים ותופעות עבריינות שלא נעימות בשעות החשיכה ולכן אנשים נמנעים לגשת לשם מתוך חשש קיומי לביטחונם האישי. מאותה סיבה בדיוק יש גם הימנעות משימוש במוניות שירות שממוקמת גם היא באותו אזור.
הסיכון, החשש, ושאר הבעיות היו נמנעות אם רכבות היו יוצאות מתל אביב ליעדיה השונים, לכיוון דרום או צפון או לירושלים, כמו שהיה בעבר לפני השינויים של תקופת הקורונה. בעבר, רכבות היו פועלות לכיוון צפון ודרום, גם ביום וגם בשעות הלילה. בעקבות משבר הקורונה בוטלה פעילות הרכבת לחלוטין, ובתקופה האחרונה היא הוחזרה לפעילות אבל במתכונת מצומצמת של פחות רכבות, וצמצום משמעותי בשעות הפעילות של הרכבת.
ברור שבעקבות משבר הקורונה היה צורך בשינויים בתחבורה הציבורית. מכיוון שהוחזרה כבר הפעילות של התחבורה הציבורית, אנו מבקשים שהפעילות של הרכבת תהיה לשעות נרחבות יותר מעבר לשעות הערב המוקדמות גם אם תהיה תדירות נמוכה של רכבות שיופעלו לשם כך. הבקשה היא להרחבת שעות הפעילות לשעות מאוחרות יותר כמו שהיו בעבר, גם אם יהיו בתדירות נמוכה של רכבות יוצאות, וזה יכול להיות לעזר ולהועיל רבות לציבור.
כל הרחבה בשעות הפעילות של הרכבת תהיה מבורכת ותועיל לציבור מאוד.