לא לפתרון הפלסטר!
מספר חתימות
2 |
|
1,000 | |
די לפיתוח הדורסני, שלא מתחשב בזכויות התושבים בתל-אביב!
אנחנו, בני נוער מתיכון עירוני א', חקרנו את הבעיה האזרחית של ההשפעה השלילית שיש לעבודות בנייה ושיפוץ על איכות החיים של תושבי תל אביב. אנו טוענים כי בעיה אזרחית זו מעוררת שאלות לגבי האיזון בין הפיתוח לצרכים של התושבים החיים בעיר. בחנו את האתגרים העומדים בפני עיריית תל אביב ופתרונות פוטנציאליים שיכולים לסייע לתושבים ולהפחית את חששותיהם. בנתונים שאספנו ניתן לראות שתושבים רבים מושפעים מבעיית הפיתוח המרובה ומרגישים כי הדבר פוגע באיכות חייהם.
ידוע שחלק מזכויות האדם הבסיסיות הן הזכות לביטחון והגנה, המגנה על אזרחים מפני פגיעה בבריאותם, והזכות לחירות, שממנה נגזרת גם הזכות לחופש התנועה במרחב. נראה לנו שכמות העבודות שמתבצעות באותו זמן במרחב יחסית צפוף, פוגעת בזכויות אדם בתחומי הבריאות והתנועה. אנחנו גם מאמינים שמי שנפגע ביותר מהעבודות הם צעירים שתלויים בתחבורה ציבורית, מבוגרים שזקוקים למדרכות טובות, ואוכלוסיות מוחלשות אחרות.
ממחקר שערכנו נראה כי עיריית תל אביב מנהלת כמה זירות של שיפוצים ופיתוח בו זמנית, דבר שאכן גורם לעומס רב על התושבים - בשל החפירות לבניית הרכבת הקלה העירייה החלה לסמן נתיבים לתחב"צ ולסלול שבילי אופניים הבאים על חשבון מקומות חנייה וכבישים המיועדים לרכבים פרטיים. להתנייד כהולך רגל זה הוא אתגר ברחבי תל אביב.
בנוסף, ראינו שסקר שנערך לאחרונה בקרב תושבי תל אביב מצא כי 73% מהם דיווחו על השפעות שליליות על איכות חייהם עקב עבודות בנייה ושיפוץ. אותו סקר מצא כי 85% מהמשיבים סברו שהגופים הממשלתיים האחראים לפיקוח על הפרויקטים הללו אינם עושים מספיק כדי למתן את ההשפעות השליליות שלהם.
אנחנו קוראים לעירייה, ובעיקר למנהל ההנדסה, לפעול לפי עקרון הפירמידה - עבודה לפי פירמידת העדפות: בעדיפות עליונה מעבר הולכי רגל, בעדיפות שנייה התחבורה הציבורית, אחריה האופניים ובסוף הרכב הפרטי. פתרון זה לא עוצר את הפיתוח, אבל לוקח בחשבון גם את הצרכים של התושבים.
אנחנו אומרים לא לשיטת הפלסטר - שיטה שבה כמה שיותר מהר יותר טוב.
חתמו על העצומה, ויחד נשנה את המציאות שאנחנו חיים בה!
תודה, נועה, טאיס, עומר ואדי, תיכון עירוני א'.