חינוך משלב בצור הדסה
מספר חתימות
157 |
|
200 | |
אנו קהילת צור הדסה חווים בשבועיים האחרונים קרע ופירוד. שיחות בין הורים שלא היינו רוצים שיתקיימו בכלל. שיחות על "היכן ילמד ילדך שנה הבאה ואולי תעביר אותו לביהס אחר בכדי שלילד שלי יהיה מקום בביה"ס", סיטואציה לא נעימה לכל ההורים בקהילתנו.
הגענו לצור הדסה מתוך ידיעה כי זהו ישוב שחיים בו חילונים, מסורתיים ודתיים כאחד. תוך שמירה וכבוד אחד לשני. הדרך היחידה של ילדינו להיפגש ולהכיר אחד את השני היא במוסדות החינוך. מתוך שיח בתוך הקהילה בצור הדסה הבנו שיש צורך בהקמה של גנים ובתי ספר משלבים, בהם יוכלו ללמוד כל הזרמים השונים, שוב מתוך מטרה של גיבוש הקהילה בישובנו והכרה שכל אחד יכול לחיות לפי אמונתו ורצונתיו והדבר אינו פוגע בשני.
הוקמו 3 גנים: גן כרכום, גן חרמון וגן גלעד. לצערנו הרב, בגנים אלו אין מספיק מקום לילדינו ולכן, ילדים רבים לא מתקבלים אליהם ונאלצים לבחור בין הדתי לחילוני. למרות שרצוננו הוא במסגרת משלבת ביניהם.
בגנים, לחלקנו הגדול לא הייתה ברירה, אלא לבחור בין הדתי לחילוני. היום, בבחירה של בית הספר, אין בכוונתנו לבחור. קהילתנו בחרה ובוחרת בכל יום מחדש לחיות ביחד: דתיים, מסורתיים וחילונים, בחירה זו מגיעה לידי ביטוי במוסדות הלימוד של ילדינו.
ביה"ס קרוב המשלב דתיים וחילונים והיווה עבורנו מענה לצורך זה, עבר לפני שנתיים לישוב נחם ובמקביל נפתח ביה"ס מעיינות על מנת לתת מענה לילדינו. ביה"ס זה היה אמור להיות בתוך צור הדסה, אך הוא טרם נבנה. לכן המועצה הקימה מבנה זמני במושב בר גיורא הסמוך.
מכיוון שכך, כלל יישובי המזלג (מבוא ביתר, נס הרים, מטע ובר גיורא) יכלו לבחור בין ביה"ס קרוב לבין ביה"ס מעיינות ואילו לתושבי צור הדסה הותר לרשום רק לביה"ס מעיינות, מתוך הבנה שביה"ס מעיינות יעבור לצור הדסה בשנתיים הקרובות.
לסיכומו של עניין, נרשמו 120 ילדים לביה"ס מעיינות, אך יש מקום רק ל3 כיתות, דהיינו 96 ילדים. המועצה החליטה שהיא עורכת הגרלה מבלי להעדיף את ילדי צור הדסה, מה שיצר מצב שבו ילדי היישוב הגדול במועצה נותרו מפולגים. בעוד ישובי האיזור יכולים להירשם כקבוצה אחת לחינוך היסודי, ילדי צור הדסה מחויבים היום להיפרד זה מזה.
הפתרון שהציעה המועצה הוא פתיחת האפשרות לילדי צור הדסה להירשם לביה"ס קרוב, בכך לפצל את הילדים מקהילתנו ולבודד אותם חברתית מחבריהם שיישארו ללמוד בצור הדסה. הדבר נוגד את תפיסת עולמנו, של חיבור והכרת האחר בחיי היומיום בתוך מסגרות החינוך.
הפתרון הזה אינו מקובל על קהילתנו. הילדים צריכים להמשיך ללמוד יחד ולהיפגש אחר הצהריים ביישוב. אין שום סיבה לפצל את הילדים ולשלוח רבע מהם ללמוד בביה"ס אחר הנמצא במרחק נסיעה של 40 דקות, עם ילדים מיישובי המועצה, ללא שום יכולת לשחק אחר הצהריים עם ילדי הכיתה, מכיוון שהכיתה תהיה מורכבת ממספר רב של יישובים.
אנו מבקשים, לפתוח כיתה נוספת בביה"ס מעיינות, שבו ילמדו כל הילדים מצור הדסה. אנא מכם, אל תפגעו במרקם החיים העדין שאנו רוצים לפתח בקהילתנו. בימים של פירוד, אנו מדברים בשפה של איחוד ושיח. מבקשים בכל לשון של בקשה להיענות לבקשתנו ולא להפריד את ילדינו אלו מאלו.
כמו כן, ברצוננו לקבל עדיפות לילדי צור הדסה ברישום לביה"ס מעיינות בשנים הקרובות.
ציר הזמן של העצומה
- 09/06/2021
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 09/06/2021
- העצומה נפתחה