התנגדות להליך ערבוב שכבה
מספר חתימות
0 |
|
70 | |
לכל הנוגעים בדבר
אנו הורי שכבת ד' בבית הספר "פרחי המדע" שחתימתם מצורפת בזו למכתב זה, מבקשים לחזור על התנגדותנו הנחרצת להליך של ערבוב השכבה בשנה"ל תשפ"ב.
בשנה וחצי האחרונות, תקופה בה ילידנו שהו זמן רב בבית ומחוץ למסגרת החינוכית, נאלצו ילדינו להתמודד עם הנזק האגבי שגרמה מגיפת הקורונה. הנזק הנפשי והחברתי.
ערבוב הילדים בתקופה כזו ועקירתם מהסביבה המוכרת להם הינה סכנה ותהווה מכשול נוסף לילדים בגישור פערים חברתיים ונפשיים.
ידוע כי הקורונה גרמה ללחץ בלתי מידתי על הילדים, איבוד ביטחון קיומי, איבוד קשרים חברתיים, איבוד תחושת הביחד ועוד. יצוין כי אף גורם מקצועי בביה"ס לא בדק את מצבם הנפשי של ילדי השכבה לאחר שנה זו.
על פי ארגון "טרם" כיתה ה' היא הכיתה המשמעותית ביותר לפני המעבר לחטיבות הביניים – הן מבחינה חברתית והן מבחינה אקדמית וזו הכיתה המועדת ביותר לסיכון ביכולת החברתית.
אנו למדים על כך שההחלטה על ערבוב השכבה הגיעה כמענה על בעיות אלימות ומשמעת הן פיזיות והן פסיכולוגיות, שלא היינו מודעים אליהן עד כה. אנו דורשים מבית הספר למצוא פתרון מיידי לבעיות אלו אך פתרון לטובת כלל הילדים שלא יבוא על חשבון מרבית ילדי השכבה.
כהורים אחראיים, מעורבים ובעלי השפעה אנו דורשים להיות שותפים ומבקשים שיפעלו מולנו בשקיפות.
אנחנו מוכנים לסייע לבית הספר על מנת שבית הספר יפעל למיגור תופעות אלו, אך אנו שבים ומדגישים כי ערבוב השכבה איננו הפתרון.
לא ניתן יד ולא נשתף פעולה עם החלטות בית הספר המסרבות לקחת בחשבון את "רוח התקופה" המיוחדת ושאינן מביאות בחשבון את טובת כלל הילדים. לערבב את הילדים בתקופת הקורונה זה הימור שאנחנו לא מוכנים לקחת.
ידוע לנו על בתי ספר ברחבי הארץ שתכננו לערבב כיתות וחזרו בהם לאחר שהבינו כי אין זו השעה לפעולה מסוג זה, ואנו פונים אל הנהלת בית הספר בבקשה לנהוג בהיגיון ובחמלה המתבקשים ולנהוג באופן זהה.
לאור האמור לעיל, אנחנו תוהים על טיב המניעים להמשך יישום ההחלטה לערבוב השכבה.
דבר אחד חשוב לימדה אותנו הקורונה, בסופו של יום הילדים האלו הם שלנו ועל כן הגיע העת שמערכת החינוך תראה בנו כשותפים!
אלו ילדינו ואנו נפעל עבורם בכל דרך חוקית ומקובלת , לרבות המשך השבתת הלימודים עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב, פעולה שאנו תקווה כנה ואמיתית שלא נאלץ לנקוט בה.
על החתום – הורי המאבק
שכבת ד', פרחי המדע