מנהרת שידרה לרכבת ופינוי מלא של המסילה מחופי חיפה
מספר חתימות
1,080 |
|
1,000 | |
-
מנהרת שידרה לרכבת - מתחנת לב המפרץ ישירות לכיוון ת"א (28 דק' עד ת"א).
-
כרמיאל - ת"א, 55 דק'.
-
נהריה - ת"א, 50 דק'.
-
טכניון - ת"א, 42 דק'.
-
עכו - ת"א, 45 דק'.
-
מת"מ/מ.הקונגרסים/אצטדיון (חיפה) - ת"א, 27 דק'.
-
עפולה - ת"א, 60 דק'.
-
נצרת - ת"א, כ-60 דק'.
-
מהירות של 250 קמ"ש בין לב המפרץ לת"א - בהתאם לתכנית האסטרטגית של הרכבת.
- חיבור הפריפריה למרכז הארץ (28 דק' לב המפרץ - ת"א), בהתאם להחלטת הממשלה ("נתיבי ישראל") ולתכנית התשתית הלאומית (תת"ל) להכפלת מסילת החוף (תתל/65).
- חזון מנהרת שידרה הוגש לבחינתה של הוועדה לתשתיות לאומיות, וכעת ממתינים להכרעת הוועדה לגבי החלופה המיטבית.
- חוות דעת מקצועית כמו גם התכנית האסטרטגית של הרכבת תומכות במנהרת שידרה.
- תהיינה שלוש תחנות לרכבת מהירה מחיפה לת"א (לב המפרץ; קריית הממשלה; מת"מ/ח.הכרמל)
- שימוש במטרונית ו/או רכבת קלה יאפשר מעבר הולכי רגל בין העיר לים.
- תמריץ משמעותי לשימוש בתח"צ, והורדת עשרות אלפי כלי רכב מהכבישים.
- פינוי מסילת הרכבת מחופי חיפה.
- עלות כ-2.1 מיליארד ש"ח בלבד; תועלת כלכלית של עשרות מיליארדי ש"ח.
- כריית מנהרת שידרה אינה פוגעת בתשתיות קיימות.
- פרויקט לאומי בקנה מידה היסטורי.
- לפרטים נוספים - לחיצה כאן
ציר הזמן של העצומה
- 03/12/2017
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 27/09/2016
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 29/08/2016
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 28/08/2016
- העצומה נפתחה