רכבת לא בשבת
מספר חתימות
1,334 |
|
1,000 | |
בס"ד
יהודי יקר!
הידעת כי רכבת ישראל מחללת את השבת בריש גלי ובונה בכל המרץ את הקו החדש לירושלים בשבת?
הידעת כי למען קיום הבטחתו של שר התחבורה שעד לחג הפסח יושלמו עבודות הרכבת, פועלי רכבת ישראל עובדים במלוא הקיטור תוך כדי רמיסת יום השבת?
הידעת כי על פי ההלכה (בשולחן ערוך אורח חיים סימן רמד, ובמשנה ברורה שם), בית שנבנה על ידי פועל גוי, שנשלח על ידי יהודי לבנותו בשבת, אסור להיכנס לבית לעולם לאותו יהודי שעבורו נבנה הבית?
הייתכן כי כצרכני הרכבת, שבעבורנו מחללת רכבת ישראל את השבת, אנו ניתן יד לחילול שבת נרחב כל כך?
תדע חברת רכבת ישראל, כי השימוש ברכבת שנבנתה עבורנו תוך כדי חילול שבת מחפיר, אסור על פי ההלכה! שומרי שבת ידירו רגליהם משימוש ברכבת זו, אשר רומסת בגלגליה את הקדוש והיקר ללב כל יהודי!!!
תוכניות שר התחבורה לפיהם הרכבת תפעל ללא תשלום בחודשים הראשונים, כפיתוי עבור שומרי המצוות החפצים לעלות לרגל בחג הפסח, לא יתגשמו!!!
יהודי שומר שבת לא ישתמש ברכבת, לא בחינם ולא בתשלום!!!
הצטרפו אלינו למניעת חילול שם שמים גדול זה!
אנא הפיצו את הכרוז לכל אנשי הקשר, וקדשו שם שמים!
תגובות יתקבלו בברכה:
להלן מקבץ מפרסומי רכבת ישראל:
שר התחבורה: הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים
בעקבות הנחיית השר כץ: רכבת חשמלית בין תל אביב לירושלים תחל לפעול בתוך שלושה חודשים. קו הרכבת המהיר לירושלים יפתח ב-30 במרץ 2018, ערב חג הפסח, ויאפשר להמוני בית ישראל לעלות לרגל לירושלים, באמצעות רכבת חשמלית שתיסע במהירות של 160 קמ"ש.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הודיע כי בשלושת חודשי ההרצה הראשונים של הרכבת, ניתן יהיה לנסוע בקו ירושלים - תל אביב, הלוך וחזור ללא תשלום, באמצעות כרטיס רב קו.
בשלב הראשון תפעיל הרכבת מסילה אחת מתחנת האומה בירושלים (ע"ש הנשיא לשעבר יצחק נבון) לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב. תדירות הרכבת תעמוד בחודשים הראשונים להפעלתה על שתי רכבות בשעה, לכל כיוון. זמן הנסיעה בין תל אביב לתחנת האומה יעמוד על 28 דקות בלבד.
בשלב השני, שיחל מספר חודשים לאחר מכן, תפעיל הרכבת שתי מסילות בין תחנת רכבת האומה לתחנת ההגנה, ותדירות הרכבת תגדל לשלוש רכבות בשעה, בשעות השיא לכל כיוון, כך שבכל 20 דקות תצא רכבת לירושלים וממנה. בעתיד ניתן יהיה להגדיל תדירות הרכבת לשש רכבות בשעה בשעות השיא.
שר התחבורה ציין כי הקמת קו הרכבת בין ירושלים לתל אביב היא משימה לאומית ראשונה במעלה של משרד התחבורה. "עם כניסתי לתפקיד הורתי לאנשי משרד התחבורה ורכבת ישראל לפעול מידית לקידום קו הרכבת המהיר בירושלים, זאת לאחר ארבע שנים בהן היה הפרויקט תקוע". אמר כץ.
בשבוע הבא יערוך השר כץ את נסיעת מבחן ראשונה בקטר חשמלי של הרכבת, בקטע המסילה שבין שער הגיא למודיעין. "הבטחתי ואני מקיים. בפסח הקרוב נאפשר לכל עם ישראל לעלות בהמוניו לירושלים ברכבת המהירה מתל אביב. מחברים ומחזקים את ירושלים הבירה ומתחברים להיסטוריה של ירושלים", אמר השר כץ.
תחנת רכבת האומה היא חלק מהמרכז התחבורתי הגדול בישראל, שיכלול גם שתי תחנות של הרכבת קלה, תחנות מוניות וחניון חנה וסע המכיל יותר מ-1,200 מקומות חנייה. המבנה התחתון של התחנה נמצא בעומק של יותר מ-80 מטר מתחת לפני הקרקע. הוא מורכב ממנהרות ופירים וכולל ארבעה רציפים באורך של 300 מטרים כל אחד (בשעת חירום ישמש מבנה התחנה כמקלט אטומי).
הקשר לתחנה העליונה יתבצע באמצעות שלוש מעליות מהירות, המכילות כל אחת 35 נוסעים, שאמורים לעלות לרציפים העליונים בתוך מספר שניות. המעליות וחלק מהדרגנועים, כבר שמישים ופועלים. מבנה התחנה העליונה נבנה מזכוכית, והוא כולל 40 עמודי פלדה בגובה של 13 מטרים ומעליהם צוהר ענק בקוטר של 21 מטרים.
גודל התחנה עומד על כ-70 אלף מ"ר והוא כולל רציפים, שטחי שירות ופירי אוורור. חלקה העליון של התחנה כולל אולמות כניסה, כרטוס, שירותים לנוסעים וחדרי מערכות בשטח כולל של כ- 20 אלף מ"ר. מערך הבטיחות של התחנה תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות המחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ-4,000 נוסעים בעת ובעונה אחת.
קו הרכבת המהיר לירושלים כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים, שיעבור דרך הנתב"ג, העיר מודיעין ושער הגיא, ויגיע לירושלים. מהירות הרכבת תעמוד על 160 קמ"ש והיא תבצע כארבע מיליון נסיעות בשנה הראשונה. עלות הקמת הקו נאמדת ב-7 מיליארד שקלים.
השר כץ ציין כי הקו המהיר לירושלים הוא הפרויקט הגדול ביותר כיום בתוכנית הפיתוח של משרד התחבורה. לדבריו הקו שיחבר את השפלה עם ירושלים, יאפשר לאלפי עובדים הנוסעים מידי יום לירושלים וממנה, להגיע במהירות ובנוחות לבירה. "האצתי ברכבת ישראל לקצר כלל שניתן את לוחות הזמנים להשלמת הפרויקט, זאת תוך שמירה על בטיחות מירבית," הוסיף השר כץ.
ציר הזמן של העצומה
- 22/02/2018
- העצומה השיגה 1,000 חתימות!
- 20/02/2018
- העצומה השיגה 500 חתימות!
- 19/02/2018
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 18/02/2018
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 11/02/2018
- העצומה נפתחה