התנגדות להקלה (תוספת קומות ויח

אין תמונה

מספר חתימות

204
 
150  

 לכבוד,

וועדת המשנה לתכנון ובניה "דרום השרון"                                                          

קריית המועצה                                                                                                  

נווה ירק, 49945

א.ג.נ.,

הנדון: התנגדות להקלה (תוספת קומות ויחידות דיור למבני מגורים)

    תיק בניה 160, תשריטים 20180894

    גוש: 8901, חלקה: 37, מגרש: 3004, צור – יצחק

    מבקש: צמח המרמן בע"מ

 -----------------------------------------------

בהמשך להודעה על הגשת בקשה להקלה שפורסמה בעיתון בתאריך 16.9.18 אנו הח"מ מתנגדים לבקשה למתן הקלה בנכס הנדון כדלקמן:

  1. תוספת 19 יח"ד (23%) מ 84 ל- 103 בכל חמשת הבניינים במגרש
  2. תוספת 3 קומות מ 6 ל – 9 בבניינים 1 ו-2
  3. תוספת 2 קומות מ 6 ל – 8 בבניין 4

                 

אנו מתנגדים להקלה מהנימוקים המפורטים להלן:

 -----------------------------------------------

                              

אי עמידה בתנאים המוקדמים למתן היתר לשימוש חורג או למתן הקלות

  1. סעיף 149 לחוק התכנון והבניה - תשכ"ה-1965 קובע תנאים מוקדמים למתן היתר הכוללים פרסום הבקשה באופן ברור וידוע לבעלי העניין ובהם נכללים גם בעלי קרקע ובעלי דירות השכנים לחלקה המדוברת.
  1. צמח המרמן בע"מ (להלן מגיש הבקשה) והועדה המקומית לא קיימו את תנאי הפרסום כפי שמפורט בחוק – לא הוצגה הבקשה במקום בולט בחזית הקרקע או הבנין שעליהם חלה הבקשה, לא נמסרה הודעה לכל הבעלים המחזיקים בקרקע או בדירה בבניין הגובלים בחלקה המדוברת.
  1. בהנתן שהבקשה להקלה לא פורסמה עפ"י הנדרש בחוק, אזי פרטיה אינם ידועים לכל בעלי העניין ובכך נפגעת הזכות לעיין בפרטי הבקשה ולהגיש התנגדויות.

השפעה שלילית מצטברת מהותית על תושבי צור יצחק

  1. צור-יצחק הוא יישוב בו מתקיימת בנייה ואכלוס מאסיבי של פרויקטים רבים למגורים, על ידי קבלנים שונים, בו זמנית.
  1. כל קבלן, בתורו, מבקש (ומקבל) הקלות של תוספת קומות ותוספת יחידות דיור בפרויקטים שהוא מקים, בין היתר, בהסתמך על כך שקבלנים אחרים ביקשו וקיבלו הקלות דומות.
  1. בנסיבות אלה, בהן כל הקבלנים מבקשים ומקבלים הקלות, אשר כל אחת מהן בפני עצמה אפשר ונראית בלתי משמעותית, במצטבר יש להן השפעה מהותית על מספר תושבי היישוב ועל איכות חייהם, בחינת הבקשה דנן אינה יכולה להיות נקודתית אלא חייבת להיעשות מתוך ראייה כוללת, הלוקחת בחשבון, בין היתר, התייחסות לשיקולי תכנון כוללים של היישוב, צרכי תושביו וכיוב'.
  1. על פי התב"ע המקורית של היישוב, שגודלו ע"פ התוכניות - 610 דונם, תוכננו להיבנות בו כ – 2,500 יחידות דיור, דהיינו היישוב תוכנן מלכתחילה לאוכלוסיה שתמנה כ – 10,000 תושבים. התב"ע גם כללה כ – 30% שטחים ירוקים (דהיינו כ – 180 דונם) וכן שטחים המיועדים למבני ציבור, שטחי מסחר, דרכים, חניות וכיוב'. 
  2. קצב והיקף הבניה והאכלוס למגורים ביישוב איננו תואם את יכולת התשתיות הקיימות מלהכיל, היישוב נותר בתכנונו המקורי ואין בתב"ע ובתשתיות האזוריות מענה לגידול בכמות התושבים באופן שתואם את ההקלות הניתנות לקבלנים והגידול בכמות התושבים:
  • אין הגדלה של שטח היישוב, שנותר כפי שהיה בתכנונו המקורי - כ – 610 דונם.
  • קיים מחסור בתקציבים ואישורים למוסדות ציבור ובכלל זה גני ילדים ומעונות יום.
  • ישנה מצוקת תנועה בתוך היישוב - פקקי תנועה בתוך היישוב בנקודות פיזור ואיסוף מבתי ספר וחוגים המסכנים את בטיחות הילדים
  • ישנה מצוקת תנועה ביציאה והגעה אל היישוב– ישנם עומסים ביציאה מן היישוב לכביש 444, ועומסים של 30 דקות ויותר על כביש 444 בהגעה לצירי תנועה מרכזיים ובחזרה ליישוב (לעתים 50% או יותר מזמן הנסיעה נדרש ע"מ לצלוח את פקקי כביש 444)
  • אין תכנון או התנייה של אישור ההקלות בתוספת של שטחים ירוקים, של מוסדות ציבור, של שטחי מסחר, של שטחי חניה, פתרונות תחבורה וכיוב', הנדרשים על מנת לספק מענה לצורכי האוכלוסייה המשתנים והגדלים כתוצאה מתוספת הבנייה.
  1. תושבי צור-יצחק רכשו דירות ביישוב, בהתבסס על התב"ע המקורית ומתוך ציפייה להתגורר במקום המספק איכות חיים גבוהה, בין היתר, שירותי חינוך איכותיים, שטחים ירוקים רבים, גני משחקים ומוסדות ציבור שנועדו לרווחתם ולרווחת ילדיהם.
  1. בקשת ההקלה הנ"ל מתייחסת לתוספת של כ – 23% ממספר יחידות המגורים המותר לבניה במגרש, עפ"י האמור לעיל יש בכל גידול בכמות יח"ד מעבר לכמות המאושרת בתב"ע משום השפעה שלילית מהותית על תושבי היישוב, אין לבחון הקלות באופן פרטני אלא בראייה מערכתית כוללת ולהתנות הקלות מסוג זה (זו המבוקשת כמו גם הקלות נוספות) במתן פתרונות כוללים ומערכתיים על מנת לשמר ולשפר את איכות חיי התושבים (הקיימים והעתידיים).

פגיעה בדיירי הרחובות השכנים

  1. מגיש הבקשה מבקש לשנות מצב תכנוני קיים בו אושרו בניינים בני 6 קומות, ומבקש להגביה באופן מהותי שני בניינים מ 6 ל 9 קומות ובניין ונוסף מ 6 ל 8 קומות.
  1. אופי הבינוי המוצע איננו משתלב עם אופי הבניינים הקיימים בשכונה (בניינים בני 6 עד 7 קומות) אשר נמוכים באופן משמעותי מאלו המפורטים בבקשת ההקלה.
  1. יש בהוספת הקומות משום פגיעה בערך המוסף של נוף פתוח, מאור ושמש לדיירי הרחוב הקיימים שכן כיווני האויר והנוף הפתוחים לכיוון צפון ומערב יוחלפו בקומות הנוספות בבניינים המוגבהים המתוכננים.
  2. בקשת ההקלה הנ"ל צריכה לקחת בחשבון ולהתאים את תכנון הבניינים באופן שתואם את נוף השכונה הקיים ואיננו פוגע בערך המוסף ובקניינם של דיירי השכונה הנוכחיים.

לאור הנימוקים שפורטו לעיל, אנו מתנגדים למתן ההקלה המבוקשת.

אנו מבקשים לזמן אותנו לכל דיון שיתקיים בהתנגדות זו ולהודיע לנו מראש על כך.

                                                                                                            בכבוד רב,

החתומים על העצומה

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

25/09/2018
העצומה השיגה 100 חתימות!
24/09/2018
העצומה השיגה 50 חתימות!
24/09/2018
העצומה נפתחה