מניעת דחיית בגרות החורף באנגלית

אין תמונה

מספר חתימות

360
 
400  

לכל תלמידי ביה"ס והוריהם הדסים שלום,

כפי ששמעתם הוחלט לצערנו הרב לדחות את מבחן הבגרות חורף באנגלית ל-4,5 יחידות לימוד באנגלית. 

אנחנו חושבים שהמהלך פוגע בתלמידים וחסרונותיה של הדחייה עולים על יתרונותיה.

דחיית המבחן תגרום ל.. :1. ירידה בציוני התלמידים:

  • כיום, אנו התלמידים בקיאים בצורה הטובה ביותר בחומר הנלמד (מאחר והמורות תכננו את מועד הגשתנו לבגרות במועד החורף). דחייה תביא לצורך ברענון מחדש לאחר חג הפסח, תקופה בה אין אפשרות לכנס את כל הכיתה לחזרה על החומר באופן רציף. כל תלמיד נמצא ביום אחר בחופשה לקראת הבגרות או המגן במקצועות הבחירה שהוא מרחיב מה שיפריע לצוות המורים לרענן את החומר בזכרוננו.

2. עשיית שני מבחני הבגרות באותו היום:

  •  במועד הקיץ, מבחן הבגרות באנגלית ל3,4,5 יחידות נעשה באותו היום, מבחן אחרי מבחן. אם ידחה מבחן הבגרות שבמועד החורף, התלמידים יאלצו ללמוד לשני מבחני בגרות שונים המתקיימים באותו היום, ובנוסף להיבחן בשני מבחנים שכל אחד מהם באורך של שעה וחצי אחד אחרי השני. דבר זה יביא אוטומטית ליציאה מריכוז, עייפות ומכאן, פגיעה ישירה בציונים שלנו. בנוסף המורות יאלצו לחלק את הזמן שבכיתה בין הכנות לבגרות בספרות אנגלית לבין הכנות לבגרות בחיבור באנגלית.
  •  מעבר של בחינת בגרות נוספת, בחינת הספרות באנגלית (בחינה הנחשבת לבחינה הקשה ביותר והמורכבת ביותר מבין בחינות הבגרות באנגלית ) למועד הקיץ, תוסיף עוד עומס עלינו התלמידים שגם ככה נמצאים באותה תקופה בעומס כבד ותמידי.

3. סמיכות מבחני הבגרות באנגלית:

  • בזמן שלפני ואחרי חג הפסח (הזמן שבו נצטרך, אנו התלמידים, לחזור על החומר לקראת מועד הבגרות בספרות אנגלית) יערך מבחן בגרות נוסף, בחינה בע"פ על נושא אותו חקרנו. על המבחן שבע"פ יש להתאמן לפני כן ולעבוד עם המורה על - כך. באותו הזמן אנחנו נצטרך ללמוד למבחן בספרות אנגלית (הכולל בתוכו שבעה סיפורים ושירים!), באותו הזמן בנוסף להכול, נאלץ להתכונן לבגרות שנערכת באותו היום עם הבגרות בספרות אנגלית- בחינת החיבור באנגלית. הדבר יביא להפרעה ברצף החזרה בכיתה על החומר שבבחינות השונות וברצף הלמידה של התלמידים למבחן מסוים. בנוסף, מאחר ושלוש הבחינות יתקיימו בסמוך מאוד זו לזו, יאלצו המורות לחלק את השיעורים שלהן איתנו, בין הבגרות שבע"פ לבין הבגרות בספרות אנגלית לבין הבגרות בחיבור באנגלית.

4. הדרך בה הזיזו את הבחינה:

  • הדרך בה הזיזו את מועד בחינת החורף למועד הקיץ איננה נראית לנו כראוי. אנו מאמינים שהדרך לעשות מעשה הנוגע לחלק גדול ובלתי מבוטל מהתלמידים שישפיע עליהם ועל ציוניהם, צריך להיעשות בשיתוף עם התלמידים. העובדה כי "משחקים" בנו, ומביאים את טובת ביה"ס על טובתנו האישית איננה מקובלת על דעתנו.

אנחנו התלמידים, נשמח אם תוכל/י לחתום על העצומה הזו. אנחנו מאמינים שבעזרת נשיג את מבוקשנו ושעצומה זו תעזור לנו להשמיע את קולנו שלפעמים נוטים להתעלם ממנו, לצערנו.

תודה רבה על הקדשת הזמן. 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

27/11/2014
העצומה השיגה 100 חתימות!
27/11/2014
העצומה נפתחה