מבטלים את כיתה ט'.

מספר חתימות
1 |
|
1,000,000 | |
שלום רב .
שמי זלמן עזרא ,איש קבע לשעבר בחיל הים ,ב12 שנותי האחרונות שימשתי בתפקיד של מפקד ביה"ס.
נשוי לאורלי ואבא לאלמוג (נכון להיום משרתת בקבע),עמית שוחר בפנימיית קציני ים עכו ולאגם תלמידת כיתה ז 'בחטיבת ביניים קרית אתא.
עם שחרורי מצה"ל השתלבתי בביה"ס תמיר בקרית אתא "נוער בסיכון " ואף התנדבתי במעון לילדים עם דרגת פיגור קל.
מטרתי לקדם שינוי חברתי בתכנית הלימודים בחטיבת הביניים .
1.הילדים שלנו אינטלגנטים ,פיקחים וטובים ,בתקופת גן הילדים ובצבא הם שמחים מאוד מכיוון שהם יכולים לבטא את ייכולתיהם .עם הגעתם לביה"ס הם הופכים להיות משועממים מכיוון שביה"ס לא מסוגל לייצר עבורם גירויים.
2.לאימהות קשה מאוד להעיר אותם וכמו כן לשכנע אותם להכין שיעורים וללמוד למבחנים .
3.עולם האינטרנט מבחינתם יכול להחליף את המורה .
אז איך אני מציע לגרות אותם ומאידך להחזיר את הכבוד למחנך?
1.תקופת 12 שנות הלימוד תחולק ל3 תקופות -
א. תקופת א-ו- יסודות הלמידה וערכי מדינת ישראל.
ב.תקופת ז-ט המרכז לעיצוב והכשרת הנוער במדינת ישראל.
ג. תקופת י-יב - החטיבה המקצועית .
2.שיטת הלימוד תתבסס ע"פ פרוייקטים ולא מקצועות .במערכת שעות הלימוד יופיעו פרוייקטים שאותם התלמידים צריכים להציג ולתוכם לתת משמעות למקצועות הלימוד.
3.עד כיתה ח' לומדים כרגיל ובכיתה ט' מפסיקים ללמוד והשנה תיקרא שנה חברתית .
תחומי הפעילות בשנה הזו-ערכי מדינת ישראל,חיזוק ידיעת הארץ ע"י ריבוי טיולים,סדנאות מעשיות לחיזוק הביטחון העצמי,כושר ביטוי,הנהגה,הובלה ,מימוש פוטנציאל ,משמעת,רעות,גיבוש,סובלנות ,אחריות,יכולת עבודה בצוות,יצירתיות,כריזמה,ניהול זמן,התמודדות במצבי לחץ,גיבוש הזהות,מקצועיות .
בשנה החברתית ייבחרו לעצמם התלמידים חוג אשר בו יוכלו לממש את היכולת שלהם .
לקראת החטיבה המקצועית יעברו התלמידים אבחונים כדי לבדוק את התאמתם למגמה אותה יירצו ללמוד.
בתקופה שבין ז-ח יוצמד לכל כיתה מדריך חברתי אשר ילווה את התלמידים בתחום הלא פורמאלי.
וידאג לחזק /להפעיל אותם בשעות שלאחר הפעילות.