זום-אאוט. דרישה לתגבור הלימודים הבלתי אמצעיים בביה״ס דרור
מספר חתימות
433 |
|
500 | |
לכבוד
אריאלה בן-ארי מנהלת קרית החינוך, דרור
קרן אדרי מנהלת חט״ע, דרור
קרינה ברכה, מנהלת חט״ב, דרור
הנדון: הצורך לתגבר משמעותית את היקף הלמידה הפיזי, בביה״ס דרור, ע״ח לימודי הזום
אילו ימים ראשונים לשנה״ל תשפ״א – שנה מיוחדת ומאתגרת ושונה כמובן, מכל הקודמות לה. אנו, קבוצת הורים גדולה, הורים לילדים בכל שכבות ביה״ס – ז׳ עד י״ב – מודאגים מאד ומוטרדים מפתיחת שנת הלימודים.
בהכירנו את מורכבות ההתנהלות בימי הקורונה ותוך מודעות למגוון האילוצים וללחץ הזמן בתכנונה של שנת הלימודים, אנו חושבים שהפתרונות שניתנו – רחוקים מלהיות מיטביים.
אנו רוצים להדגיש מספר נקודות:
- חשיבותן של השעות הפדגוגיות המוקדשות ללימוד בלתי-אמצעי, ברורה היום יותר מתמיד. איכות המפגש, היכולת של המורה ללמד חומר חדש ומורכב, לזהות קשיים או שאלות – גדול לאין שיעור, באמצעות מפגש פיזי, בלתי אמצעי
- מעבר להיבטים הפדגוגיים, מוסכם היום, כי ההיבטים הרגשיים וצורכי החיברות של הנערות והנערים נפגעים מאד, כאשר הם ספונים שעות ארוכות וימים ארוכים, בביתם, מול המסכים
- נראה כאילו דרישות המינימום של משרד החינוך, למלא כ-10 שעות לימוד בביה״ס – כובדו (בדר״כ), אך לא יותר מכך. 2 ימי לימוד קצרים בביה״ס (או יום אחד בלבד, עבור כיתה י״ב) – אינם מספיקים.
- מקצועות שלמים הנלמדים בזום, כיתות הנחלקות ל-2 כאשר מורה אחת מדלגת ביניהן, שעות בודדות בלבד של מפגשים חברתיים ולימוד בלתי אמצעי – הן מתכון לכישלון מערכתי גדול, הממתין מעבר לפינה. יש לנו עדויות רבות מאד על עיריות ומועצות בגדלים שונים ובאזורים שונים ברחבי הארץ – אשר הציגו פתרונות יצירתיים וטובים יותר. במקומות רבים מציעים 3 ו-4 ימי לימוד פרונטליים ומפגשים איכותיים וחשובים בין הנערות והנערים.
הזמן דוחק. איננו מוכנות ומוכנים להמתין להתרחשות הכישלון הפדגוגי, החברתי, הנפשי. אנו מבקשות ומבקשים להיפגש בדחיפות ולדון באפשרויות לשינוי ושיפור תהליכי הלמידה הנוכחיים.
בברכה,
הורים פעילים ומודאגים
העתק:
ועדת חינוך, מועצה אזורית לב השרון
עמיר ריטוב, ראש המועצה האזורית, לב השרון
טל גורקי, ראש מועצת פרדסיה
ציר הזמן של העצומה
- 07/09/2020
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 06/09/2020
- העצומה נפתחה